Freesat opsætning?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55785
    klingenberg
    Deltager

    Hej,

     

    Jeg er lige flyttet i lejlighed, og der sidder i forvejen en parabol. Jeg har hørt læst jeres artikler omkring astra og freesat og synes det lyder rigtig smart, især da jeg ikke ser ret meget dansk tv, men gerne vil have mulighed for at se lidt engelsk engang i mellem.

    Det skal siges jeg aldrig har prøvet at lege med en parabol før. Tv'et er et samsung le86/87m, er ikke sikker på det har dvb-s, kun dvb-t.

     

    Hvordan pejler jeg parabolen ind på astra? ( Jeg bor i Odense hvis det har nogen betydning)

     

    Kan jeg sætte antennestikket direkte i tv'et og så kører det, eller skal jeg bruge en boks?

     

    Mvh.

    Rasmus

     

     
    #61331
    Anonym
    Gæst

    Har TV'et ingen sat-tuner, så skal du have en boks. Ved så ikke, om ,Canal digital- eller Viasat-bokse duer til gratis-kanalerne…

    #61332
    per drage
    Deltager

    klingenberg sagde

    Hej,

     

    Jeg er lige flyttet i lejlighed, og der sidder i forvejen en parabol. Jeg har hørt læst jeres artikler omkring astra og freesat og synes det lyder rigtig smart, især da jeg ikke ser ret meget dansk tv, men gerne vil have mulighed for at se lidt engelsk engang i mellem.

    Det skal siges jeg aldrig har prøvet at lege med en parabol før. Tv’et er et samsung le86/87m, er ikke sikker på det har dvb-s, kun dvb-t.

     

    Hvordan pejler jeg parabolen ind på astra? ( Jeg bor i Odense hvis det har nogen betydning)

     

    Kan jeg sætte antennestikket direkte i tv’et og så kører det, eller skal jeg bruge en boks?

     

    Mvh.

    Rasmus

     

     

    Køb en FTA HD boks til parabolen, og så læs guiderne til paraboltv her på Digitalt tv

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61333
    Anonym
    Gæst

    antenne.dk sagde

    klingenberg sagde

    Hej,

     

    Jeg er lige flyttet i lejlighed, og der sidder i forvejen en parabol. Jeg har hørt læst jeres artikler omkring astra og freesat og synes det lyder rigtig smart, især da jeg ikke ser ret meget dansk tv, men gerne vil have mulighed for at se lidt engelsk engang i mellem.

    Det skal siges jeg aldrig har prøvet at lege med en parabol før. Tv’et er et samsung le86/87m, er ikke sikker på det har dvb-s, kun dvb-t.

     

    Hvordan pejler jeg parabolen ind på astra? ( Jeg bor i Odense hvis det har nogen betydning)

     

    Kan jeg sætte antennestikket direkte i tv’et og så kører det, eller skal jeg bruge en boks?

     

    Mvh.

    Rasmus

     

     

    Køb en FTA HD boks til parabolen, og så læs guiderne til paraboltv her på Digitalt tv

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

     

    tjek lige med udlejer at du må opsætte parabol inden du køber noget

    hvis du må så husk og få det på skrift

     

    vedr sat boks du kan vælge ene billig fta(free to air) boks fra Harald nyborg eller kigge her http://www.hm-sat.de de har billige bokse til 60-70 € med hdmi + pvr mulighed via usb

    til et parabol anlæg skal flg bruges

    1stk modtager (dvb-s2 tuner)

    1stk skål

    2stk fstik passende til kabel diameter)

    1stk dobbel skærmet kabel i x antal meter

    1stk hdmi kabel (hvis modtager har dette stik)

    div plugs/skruer alt efter hvordan den skal monteres

     

    skålen SKAL vende mod syd og have fri udsigt til himlen er der en forhindring der fx er 2m høj skal skålen være 4m bagud ifl til de 2m

     

    vedr indstilling ,man kobler modtageren til et lille tv ude ved skålen ,stiller boksen på en tyskland kanal fx zdf og så pejler man langsom ind ved og dreje skålen i små bevægelser til den eneside

    #61344
    klingenberg
    Deltager

    Okay, parabolen sad der da jeg flyttede ind, og det var faktisk udlejer der viste mig den til at starte med.

     

    Jeg har lidt svært ved at finde en boks der matcher de kriterier, kan du anbefales en billig og nem hd boks?

     

    Har hørt dreambox skulle være ret god, dog ret dyr. Kan den anbefales, eller giver den mere eller mindre det samme?

    #61345
    martin
    Deltager

    For hjælp til at indstille parabolen, kan du bruge følgende hjemmeside + et kompas:
    http://www.dishpointer.com/

    Hvis dine behov ikke er så store og du ikke har tænkt dig at nørde med det, så er Dreambox en smule overkill. Jeg ville nok starte med at tage i Harald Nyborg og finde en billig DVB-S2 modtager til omkring 600 kr.

    Men som et tillæg, vil jeg lige spørge om følgende:
    1. Kan dit tv modtage DR Update og DR HD?
    2. Vil du gerne kunne se TV 2 efter nytår?

    Uddybning på spørgsmål:
    1.  Hvis du ikke kan modtage DR Update, vil du ikke kunne se DR 1 og DR 2 efter nytår.
    2. TV 2 bliver til en betalingskanal efter nytår og så kan det være at du skulle overveje en kombi-satellitmodtager, som både kan bruges til TV 2 og sattelittv. 

    #61346
    klingenberg
    Deltager

    martin sagde

    For hjælp til at indstille parabolen, kan du bruge følgende hjemmeside + et kompas:
    http://www.dishpointer.com/

    Super, tror lige det var det jeg ledte efter.

    Hvis dine behov ikke er så store og du ikke har tænkt dig at nørde med det, så er Dreambox en smule overkill. Jeg ville nok starte med at tage i Harald Nyborg og finde en billig DVB-S2 modtager til omkring 600 kr.

    Er nok ikke den vildt nørdede type, men kunne da være meget sjovt. Får man en del flere kanaler, eller er det mest for feinschmekeren?

    Men som et tillæg, vil jeg lige spørge om følgende:
    1. Kan dit tv modtage DR Update og DR HD?
    2. Vil du gerne kunne se TV 2 efter nytår?

    Uddybning på spørgsmål:
    1.  Hvis du ikke kan modtage DR Update, vil du ikke kunne se DR 1 og DR 2 efter nytår.
    2. TV 2 bliver til en betalingskanal efter nytår og så kan det være at du skulle overveje en kombi-satellitmodtager, som både kan bruges til TV 2 og sattelittv

    1. Det virker til at fungere helt fint, dog flimrer hd kanalen sommetider, har dog kun prøvet helt uden antenne, da jeg havde kabeltv da jeg boede hjemme.
    2. Er ikke ret interesseret i tv2.
    3. Er der evt. mulighed for at bruge boksen sammen med canal digital senere hen, eller vil det kræve endnu en box?

     

    #61347
    martin
    Deltager

    Når du kan se DR HD, er der ingen grund til at bruge ekstra penge på en kombiboks. Når DR HD “flimre” (pixelerer) skyldes det at tv-signalet ikke er godt nok. Så det vil også ske på en set-top-boks.

    Hvis du senere vil have Canal Digital senere, er der to muligheder.
    Den ene er at låne en parabolmodtager af Canal Digital, det er normalt ikke den fedeste model, men de virker.
    Den anden er at købe en parabolmodtager med Conax-kortlæser. Jeg tør dog ikke sige om der er undtagelser, altså om der er nogle som ikke vil virke.

    Det eneste der kan gøre en forskel på antallet af gratis tv-kanaler, som du kan modtage, er selve parabolmodtagerens tv-tuner. Hvis boksen kun har DVB-S tuner, vil du ikke kunne se HDTV. Hvis den har DVB-S2 tuner, vil du kunne se SDTV (standard) samt HDTV.

    Selv har jeg ikke det gode overblik over markedet lige nu. (Bo, vi mangler en god oversigt med anmeldelser (Bo er ham som har Digitalt.tv)). Er der andre som har nogle gode forslag til en FTA modtager, som evt. kan bruges til Canal Digital senere?

    #61348

    I Odense vil jeg nok anbefale min. 1 meter parabol for de mest interessante Freesat kanaler… Hvis det er en lille parabolskærm til Canal Digital eller Viasat får du næppe BBC, ITV osv. fra Freesat.

    Hvis du ikke har brug for 2 tunere, så er Xtrend 5000 HD et godt bud på en prisgunstig Linux boks. Den kan købes til 1.695,- hos http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/xtrend-5000-hd-2077/ 

    FTA bokse omtaler jeg selv typisk de bokse, som slet ikke har mulighed for betalings-tv og således ikke kan anvendes til f.eks. Canal Digital.

    #61355
    klingenberg
    Deltager

    Jeg tror ca. parabolen er 1 meter. Kan jeg godt fange et par engelske kanaler med den?

     

    Hvad er fordelen i en linuxbox?

     

    Har set på maximum s-600 dvb-s2, som virker ret simpel og hurtigt, men er linuxboksen meget bedre, og kan den fange flere kanaler, eller har det kun noget med parabolen at gøre?

    #61356

    Fordelen ved Linux er mulighed for fuld Freesat EPG, men maximum s-600 dvb-s2 kan sagtens bruges hvis du kan nøjes med at få vist nu og næste EPG programinfo.

Login Registrer
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button