Freesat med engelske kanaler -erfaringer søges

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55979
    beotv
    Deltager

    Jeg påtænker at få lavet en opsætning så jeg kan modtage Freesat engelske kanaler fra Astra 2D på 28,2 Øst, sammen med mine nuværende tyske kanaler på Astra 1H på 19,2 Øst, kan det lade sig gøre med én parabol med to LNB'er når man bor i Århus området, jeg har ikke noget problem med at udskifte min 85cm Triax med en større hvis det evt. kan hjælpe, blot vil jeg gerne slippe for at have to paraboler.

    Så vidt jeg forstår er det alm. DVB-S der sendes – er det korrekt forstået?

    #60022
    kram5610
    Deltager

    beo sagde
    Jeg påtænker at få lavet en opsætning så jeg kan modtage Freesat engelske kanaler fra Astra 2D på 28,2 Øst, sammen med mine nuværende tyske kanaler på Astra 1H på 19,2 Øst, kan det lade sig gøre med én parabol med to LNB'er når man bor i Århus området, jeg har ikke noget problem med at udskifte min 85cm Triax med en større hvis det evt. kan hjælpe, blot vil jeg gerne slippe for at have to paraboler.

    Så vidt jeg forstår er det alm. DVB-S der sendes – er det korrekt forstået?

     

    I Århus burde fx en Triax 110 cm skærm med Astra 2 i midten og Astra 1 skævt ind fra siden give godt signal.

    Ja det er alm. DVB-S der sendes (HD selvfølgelig i DVB-S2).

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

     

    #60023
    beotv
    Deltager

    Dvs. jeg kan montere en Triax 110cm parabol med monteringsskinne til flere LNB'er og så centrere imod Astra 2D.

    Så kan der jo suppleres med flere HD kanaler approve

    #60024
    ChrjS
    Deltager

    Overvej evt motorstyret parabol

    #60026
    beotv
    Deltager

    En motorstyret parabol har jeg ligesom udelukket, da der er for lange ventetider når den skal flytte fra en satellit position til en anden. Jeg har lige pillet min aktuator af min Triax parabol, da jeg ikke havde brug for den, og fordi min nye tuner ikke understøtter motorstyring.

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button