Forklaring parabol – satelit

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57055
    ltgfrance
    Deltager

    Hej

    Har et spørgsmål som virkelig har fået mig til at ligge søvnløs crazy

    Jeg har Viasat og så skal skålen jo stå i mere eller mindre stik syd…..nu er sagen så den at jeg bor i Frankrig, en time vest for Paris og skålen er jo stadig i samme retning.  Hvordan kan det være at jeg har brug for en parabol på 130cm når jeg rent fysiskt befinder mig længere syd på end hvis jeg boede i Danmark?????  

    I mit hoved og med min tankegang kan det bare ikke hænge sammen…..er her ikke en venlig sjæl der kan forklare dette for mig? big-smile

    Mvh Kim….den søvnløse approve

    #66185
    Niels Petersen
    Deltager

    Det er ganske enkelt, det er jo fordi Viasat ikke sender til Frankrig, og derfor er signalet ikke rettet mod den del af Europa, ganske som de Engelske kanaler (Freesat) kun er beregnet til modtagelse i UK, og derfor ikke er rettet til at kunne modtages andre steder, andet end med stort besvær, ganske som du oplever det i Frankrig med Viasat.

    #66186
    ltgfrance
    Deltager

    Tak for svaret….men nu er det ikke helt så enkelt wink

    Jeg har ikke problemer med at ta Viasat signalet…..halter måske lidt på styrken og kvaliteten men ellers fungerer det fint. Min far boede for nogle år siden helt nede i sydfrankrig og han havde en 1.5m parabol og det virkede skam osse fint.

     

    Mit spørgsmål går mere på det rent tekniske…..hvis en parabol i Danmark skal pege syd 5øst og jeg skal bruge samme retning når jeg bor i Frankrig, som jo er længere sydpå…..hvorfor skal min parabol så være større???  jeg burde jo rent fysisk være tættere på sateliten…..

    Håber det giver mening…..

    #66187
    Niels Petersen
    Deltager

     Det er jo netop derfor der skal bruges en stor parabol, da du ikke er under signalets Footprint, som er rettet mod Norden, som skrevet tidligere.

    #66188
    per drage
    Deltager

    ltgfrance sagde
    Hej

    Har et spørgsmål som virkelig har fået mig til at ligge søvnløs crazy

    Jeg har Viasat og så skal skålen jo stå i mere eller mindre stik syd…..nu er sagen så den at jeg bor i Frankrig, en time vest for Paris og skålen er jo stadig i samme retning.  Hvordan kan det være at jeg har brug for en parabol på 130cm når jeg rent fysiskt befinder mig længere syd på end hvis jeg boede i Danmark?????  

    I mit hoved og med min tankegang kan det bare ikke hænge sammen…..er her ikke en venlig sjæl der kan forklare dette for mig? big-smile

    Mvh Kim….den søvnløse approve

    Hvis du forestiller dig at satellitten er en lygte som lyser mod et bestemt område på jordkloden, så vil lyset være kraftigst der hvor lygten peger, men i udkanten af lysstrålen vil lyset være svagere, og du vil have sværere ved at se noget,det er samme princip med din viasat modtagelse, lygten peger mod nordeuropa

    vh Per

    #66189
    Niels Petersen
    Deltager

     Ja, det var det jeg skrev, med andre ord, men det samme.

    #66190
    per drage
    Deltager

    Niels Petersen sagde
     Ja, det var det jeg skrev, med andre ord, men det samme.

    Niels Petersen sagde
     Ja, det var det jeg skrev, med andre ord, men det samme.

    Det skader aldrig at forklare en ting på flere måder

    vh Per

    #66191
    ltgfrance
    Deltager

    Tak Per……den gav lidt mere mening for mig thumbs-up  

    Så er dette vel også grunden til at jeg ikke får fuld styrke på signalet…..og dermed ikke kan ta DR3 og heller ikke HD film & sport kanalerne

    Mvh Kim

    #66192
    per drage
    Deltager

    ltgfrance sagde
    Tak Per……den gav lidt mere mening for mig thumbs-up  

    Så er dette vel også grunden til at jeg ikke får fuld styrke på signalet…..og dermed ikke kan ta DR3 og heller ikke HD film & sport kanalerne

    Mvh Kim

    HD kanalerne kræver bedre signal end SD kanalerne, og der vil også altid være nogen forskel på de forskellige frekvenser som satellitten udsender, det du kan gøre for at forsøge at forbedre din modtagelse er

    Større parabolskærm

    en bedre og mere følsom lnb(hovedet på parabolen)

    meget omhyggelig justering af både antenne og lnb

    Vh Per

    #66193
    Anonym
    Gæst

    program rettigheds mæssigt er det du har gang i heller ikke lovligt da et viasat/ canal digital kort købt i dk kun må bruges her i landet og ikke udenfor grænsen.

     

    Så får viasat en henvendelse så bliver dit kort lukket

    #66194
    Anonym
    Inaktiv

    jetdirect sagde
    program rettigheds mæssigt er det du har gang i heller ikke lovligt da et viasat/ canal digital kort købt i dk kun må bruges her i landet og ikke udenfor grænsen.

     

    Så får viasat en henvendelse så bliver dit kort lukket

    Dete eneste han egentlig kun har lov til at se, er Viasat Sport Baltic og Viasat Golf. Det er et særskilt kort man skal købe til dem hos eks. Pulsat. Koster kassen det kort, næsten 1900 Engelske pund, hvor abo gælder i 2 år.

    #66195
    Palleba2000
    Deltager

    jetdirect sagde
    program rettigheds mæssigt er det du har gang i heller ikke lovligt da et viasat/ canal digital kort købt i dk kun må bruges her i landet og ikke udenfor grænsen.

     

    Så får viasat en henvendelse så bliver dit kort lukket

    Og hvem skal så sladre til Vias(kv)at, ingen aner jo hvem manden er. Og da de ikke kan se hvor modtageren står i verden, så er der ingen problemer.

    Så ta’ det bare roligt og se parabol i ro og mag… 🙂

    MVH
    Palleba

    #66196
    Anonym
    Inaktiv

    Palleba2000 sagde

    Og hvem skal så sladre til Vias(kv)at, ingen aner jo hvem manden er. Og da de ikke kan se hvor modtageren står i verden, så er der ingen problemer.

    Så ta’ det bare roligt og se parabol i ro og mag… 🙂

    MVH
    Palleba

    Hvis han uheldig vis har kommet til at træde en eller anden over tæerne der ved det, så kan den person finde på det. Mennesker kan dælme være ondsindede for at få skovlen under andre.

    En evt. stik prøve kontrol af Viasat selv kan også afsløre om en kunde, at der er noget der ikke stemmer over ens med den kunde data at de har registreret og hvad folkeregistret siger.

    #66197
    sparrow2
    Deltager

    Prøv at se to dette : 

    https://www.satbeams.com/footprints

    Og vælg den satellit du bruger, med tilhørende beam, og du vil se at den er stærk over norden, men svag i Frankrig.

    Og hvis du klikker på kortet vil du se den retning parabolen skal pege. Og du vil se at retningen fra Danmark og Frankrig næsten er den samme, men den skal pege en del højere, fordi satellitten er højere på himlen (hvis du har købt parabolen i Frankrig er den korrekte offset måske indbygget så der for dig ser ens ud).

    #66198
    player
    Deltager

    jetdirect sagde
    program rettigheds mæssigt er det du har gang i heller ikke lovligt da et viasat/ canal digital kort købt i dk kun må bruges her i landet og ikke udenfor grænsen.

     

    Så får viasat en henvendelse så bliver dit kort lukket

      Ja men den relativ høje pris man i Danmark betaler burde vel gøre, at der ingen problemer skulle være, når man anvender kortet udenfor landets grænser.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button