Første DVB-T2 boks under £100 = 820 kr.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55458
    reslfj
    Deltager

    Så er den første DVB-T2 boks set til   under £100 (£99.99) hos el-kæden Argos i England.  Den kan bestilles, men dog først leveres sidst i marts. 

    Men det betyder at de første priser på  £ 179 for en boks allerede er tæt på at være faldet 50%. 

    £ 100 er 820 kr og til den pris kan rigtigt mange være med. Thumbs up

    http://www.argos.co.uk/BIS?partNumber=5322408&traceablereference=TRK009

     

    Lars 🙂

     

    #57568
    Anonym
    Gæst

    YES!!Thumbs up Det var en go’ ting – lad os få dem til Danmark!DK Eller skal MPEG2 først udfases, inden der sker noget herQuestionSad

    #57569
    Anonym
    Gæst

    boksen giver dig vel ikke mere idag end hvad en alm dvt-t modtager kan

     

    systemen er ikke op / og er der nogen beslutninger der ligger officielt fast

     

    så 800 kr for en dvb-t2 modtager i dag er spild af penge

    #57570
    player
    Deltager

    Når nu DVB-T2 skal kunne fordele flere programmer, da behøver man vel ikke først at skulle slukke en hel masse. Noget i retning af da DR2 begyndte blive fordelt først i Digital og senere analogt.

    Man kan vel starte med lidt ad gangen, men så regner ingen vel med det kan indføres. Der gik for eks. mange år i England inden den sidste Soprt/Hvide Tv sender lukkede og slukkede.   Big Smile

    #57571
    reslfj
    Deltager

    jetdirect sagde:

    boksen giver dig vel ikke mere idag end hvad en alm dvt-t modtager kan

     systemen er ikke op / og er der nogen beslutninger der ligger officielt fast

    så 800 kr for en dvb-t2 modtager i dag er spild af penge


    Nej, men det viser klart, at  DVB-T2  kan fås til priser, hvor alle kan være med. Ja, flere DVB-T modeller er dyrere. 

    Det er naturligvis klogt, hvis man kan vente med at købe, indtil en dansk/svensk godkendt model er på markedet. 

    Faktisk burde alle (anntenne-) seere kræve, at kunne købe godkendte DVB-T2 bokse.

     

    Da Sverige forventes senere i 2010, at  sende  6-8 HD kanaler via DVB-T2, så  vil det da være meget interessant for seere i København med antenner mod Sverige, at købe DVB-T2 udstyr.

     

    Lars  Smile

    #57572
    Anonym
    Gæst

    ja, du kan tro, Lars, at jeg sagtens kan vente med at skifte til MPEG4 DVB-T 2, da jeg ikke bruger andet end DR-kanalerne – en enkelt gang imellem, dog også “en go’ film uden afbrydelser“. Der er bare langt imellem disse film… Men 6 – 8 HD-kanaler… Det var da ellers ikke så lidt!!!Big Smile lad os da endelig få gang i noget DVB-T2 her i landet. Jeg synes ellers, at det førhen lød til, at der “kun” kunne være op til 3 HD-kanaler på én DVB-T2-MUX??

    #57573
    reslfj
    Deltager

    Turbo sagde:

    ja, du kan tro, Lars, at jeg sagtens kan vente med at skifte til MPEG4 DVB-T 2, da jeg ikke bruger andet end DR-kanalerne – en enkelt gang imellem, dog også “en go’ film uden afbrydelser“. Der er bare langt imellem disse film… Men 6 – 8 HD-kanaler… Det var da ellers ikke så lidt!!!Big Smile lad os da endelig få gang i noget DVB-T2 her i landet. Jeg synes ellers, at det førhen lød til, at der “kun” kunne være op til 3 HD-kanaler på én DVB-T2-MUX??


    Det svenske forslag er at udbygge med MUX7 på VHF i Syd- og Vestsverige og anvende ledige UHF kanaler til MUX7 i det øvrige Sverige.  Herved skal kun 30-40% af seerne anskaffe  en VHF antenne.

    Men desuden er det planen, at  den 6. nye UHF mux, som pt. kun sender 7 MPEG-4 SD-kanaler og endnu kun har 60% dækning, skal overgå til DVB-T2 /MPEG-4 HD. Både MUX6 og MUX7 skal udbygges til at dække hele Sverige ved årets udgang.

    De 7 nuværende SD kanaler fra MUX6 skal så fordeles på de øvrige 5 muxer og uden tvivl skal et par eksisterende SD kanaler også overgå fra MPEG-2 til MPEG-4 for at skaffe plads.

    SVT har søgt regeringen (den svenske) om tilladelse til at sende 2 HD kanaler og har foreslået, at svensk TV4 også får en HD licens.  Hvordan den yderligere kapacitet skal fordeles har jeg endnu ikke set info omkring – men det bliver vel Boxer og Pay, så det er vel de 3 gratis kanaler, som vi kan glæde os til her i Hovedstaden. 

    Lars Smile 

     

     

     

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button