Følg med live i HD på 19.2Ø, når Astra 2G sendes op

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56956
    Anonym
    Inaktiv

    Lørdag d. 27 December kl. 22:37 kan man følge med live i HD på 19.2Ø, når Astra 2G sendes op med en Proton M raket fra Baikonur.

    Data for kanalen på 19.2Ø hvor det kan følges er:

    11023H, 22000, 5/6

    http://www.digitalfernsehen.de/Start-von-Astra-2G-am-Samstag-live-auf-Sonderkanal.123171.0.html

    Opsendelsen kan også ses streamet live på nettet, dog kun i SD her: http://www.ilslaunch.com/mission-control/mission-astra-2g

    #65468
    mich
    Deltager

    Per M sagde
    Lørdag d. 27 December kl. 22:37 kan man følge med live i HD på 19.2Ø, når Astra 2G sendes op med en Proton M raket fra Baikonur.

    Data for kanalen på 19.2Ø hvor det kan følges er:

    11023H, 22000, 5/6

    http://www.digitalfernsehen.de/Start-von-Astra-2G-am-Samstag-live-auf-Sonderkanal.123171.0.html

    Opsendelsen kan også ses streamet live på nettet, dog kun i SD her: http://www.ilslaunch.com/mission-control/mission-astra-2g

    Den øger vel ikke HD kapaciteten i norden ?

     

    Eller kunne den være med til at levere BBC og CNN i HD til bl.a. Norden ?

    #65469
    Palleba2000
    Deltager

    mich sagde
    Den øger vel ikke HD kapaciteten i norden ?

     
    Eller kunne den være med til at levere BBC og CNN i HD til bl.a. Norden ?

    Norden? Astra 2 er til England. Astra 4 er til Norden.

    BBC er i HD, men ingen CNN i HD.

    Men  at de vil bruge Proton forstår jeg ikke, de futter jo af ind imellem. Hellere skulle de bruge Areane, men nu får vi se…

    MVH
    Palleba

    #65470
    mich
    Deltager

    Palleba2000 sagde

    mich sagde
    Den øger vel ikke HD kapaciteten i norden ?

     
    Eller kunne den være med til at levere BBC og CNN i HD til bl.a. Norden ?

    Norden? Astra 2 er til England. Astra 4 er til Norden.

    BBC er i HD, men ingen CNN i HD.

    Men  at de vil bruge Proton forstår jeg ikke, de futter jo af ind imellem. Hellere skulle de bruge Areane, men nu får vi se…

    MVH
    Palleba

    Jeg tænkte mere på BBC World News :-)

    #65471
    Anonym
    Inaktiv

    Palleba2000 sagde

    mich sagde
    Den øger vel ikke HD kapaciteten i norden ?

     
    Eller kunne den være med til at levere BBC og CNN i HD til bl.a. Norden ?

    Norden? Astra 2 er til England. Astra 4 er til Norden.

    BBC er i HD, men ingen CNN i HD.

    Men  at de vil bruge Proton forstår jeg ikke, de futter jo af ind imellem. Hellere skulle de bruge Areane, men nu får vi se…

    MVH
    Palleba

    Det er også derfor det bliver interessant at følge med live: Eksploderer raketten med Astra 2G ombord eller ej :-)

    #65482
    Anonym
    Gæst

    hvor ligger live på det link til nettet 

    #65483
    Anonym
    Inaktiv

    jetdirect sagde
    hvor ligger live på det link til nettet 

    Det lå under emnet Broadcast på den side jeg linkede til, hvor det kunne ses live.

    Men jeg har behandlet 1080i signalet på 19.2Ø og smidt det op på min Youtube kanal i 1080p, så dem der gik glip af opsendelsen kan se selve opsendelsen her: http://www.youtube.com/watch?v=3H6Qd5_zCzg

    #65495
    Palleba2000
    Deltager

    Så denne raket og satellit kom i luften som den skulle. :) Der var de heldige på ASTRA.

    MVH
    Palleba

    #65497
    mich
    Deltager

    Palleba2000 sagde
    Så denne raket og satellit kom i luften som den skulle. :) Der var de heldige på ASTRA.

    MVH
    Palleba

    Lad os håbe, nogen flytter derover, så vi i Skandinavien får mere plads til HD kanaler :-)

    #65498
    Palleba2000
    Deltager

    mich sagde

    Lad os håbe, nogen flytter derover, så vi i Skandinavien får mere plads til HD kanaler :-)

    Hvad mener du med dette? Skal Scandinavia flytte til England for at få flere HD-kanaler? :P

    THOR 7 bliver snart sendt op med en Ariane 5 raket, den skal nok give nogle ekstra transpondere til HD / UHD kanaler i Scandinavia.

    Edit: Denne har kun 11 Ku-band transpondere, og for os der bor på uden for skandinavia, har den et lortebeam. Beam Sådan som Astra 2 beamerne er for danmark, bliver Thor 7 Ku-beam for Færøerne.

    MVH
    Palleba

    #65502
    Anonym
    Inaktiv

    Er 0.8W egentlig så forfærdelig interessant for Skandinavien i det hele taget? Der findes praktisk talt kun kodede kanaler på den position, der i blandt Canal Digital’s kanaler. FTA missigt er 0.8W hamrende uinteressant at dreje parabolen i mod.

    Men på det felt, her skal man vente frem til 2022 før der sker noget på 5.0Ø, hvor Viasat gemmer sig. På det tidspunkt skal der en ny Astra satellit der op, da Astra 5A når sit 15’ende leve år.

    2021, 2022 og 2023 bliver interessante år for dem der ser tv på 19.2Ø, for her skal 3 af satellitterne skiftes ud.

    #65503
    mich
    Deltager

    Per M sagde
    Er 0.8W egentlig så forfærdelig interessant for Skandinavien i det hele taget? Der findes praktisk talt kun kodede kanaler på den position, der i blandt Canal Digital’s kanaler. FTA missigt er 0.8W hamrende uinteressant at dreje parabolen i mod.

    Men på det felt, her skal man vente frem til 2022 før der sker noget på 5.0Ø, hvor Viasat gemmer sig. På det tidspunkt skal der en ny Astra satellit der op, da Astra 5A når sit 15’ende leve år.

    2021, 2022 og 2023 bliver interessante år for dem der ser tv på 19.2Ø, for her skal 3 af satellitterne skiftes ud.

    Nu har jeg Yousee, så måske et dumt spørgsmål

     

    Men anvender Yousee/stofa/Waoo 0,8W ellr anvender de andre eller bruger de fiber forbindelse ?

     

    Men hvis HD skal udbredes endnu mere, så skal kanalerne vel have plds på 0,8 W og til dels Viasat ? Selvom der ikke mangler så mange efterhånden :-)

    #65504

    Tror generelt ikke de bruger satellit længere til en stor del af kanalerne.

    #65505
    Anonym
    Inaktiv

    Nu har jeg også lige kigget på hvad der egentlig befinder sig på Astra 2A, som Astra 2G skal afløse: Sky kanalerne.

    Så det tyder på at der slet ikke kommer til at være andet på den end disse kanaler. Men nå ja, så kan de jo smide Sky UK kanalerne over på 2G’s UK spotbeam, så de kanaler stort set kun kan modtages i England. Så kan de jo se på hvad de så vil stille op med al den ledige plads der så er på EU beamen.

    #65506
    mich
    Deltager

    Per M sagde
    Nu har jeg også lige kigget på hvad der egentlig befinder sig på Astra 2A, som Astra 2G skal afløse: Sky kanalerne.

    Så det tyder på at der slet ikke kommer til at være andet på den end disse kanaler. Men nå ja, så kan de jo smide Sky UK kanalerne over på 2G’s UK spotbeam, så de kanaler stort set kun kan modtages i England. Så kan de jo se på hvad de så vil stille op med al den ledige plads der så er på EU beamen.

     

    Kan ikke forstå vi ikke har fået CNN og BBC World News endnu i EU/Skandinavien, når de producerer HD allerede ?

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button