Fællesantenneanlæg

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #73532
    Jim
    Deltager

    Hej

    Hvis man nu skal have canal digital eller viasat til en bolig blok ,er det så forsat reglen at koble flere paraboler til, for ikke det skal blive et fællesantenneanlæg? .

    Mvh Jim

     

    #73533
    Jim
    Deltager

    Glemte lige at fortælle det er det rå signal der skal udsendes, altså hver beboere har deres egen boks/ca modul.

    Jim

     

    #73544

    Jeg ved ikke hvornår et anlæg defineres som et fællesantenneanlæg. Hvis man stiller et råt signal fra parabolen i hver lejlighed vil jeg ikke kalde det for et fællesantenneanlæg som sådan.

    #73549
    Anonym
    Gæst

    er de pågældende beboere blevet hørt om der overhovedet er interesse for en parabol løsning, udbudet er jo dyrt betalte betalings kanaler hvis det skal være cd+viasat og ellers er det jo kun tyske og engelske.

    Det var ikke en løsning jeg ville gøre brug af da parabol betalings tv er alt for dyrt.

    er der ikke yousee mulighed på stedet

    #73554
    Jim
    Deltager

    Det handler om jeg personligt ikke gider yousee grundpakken, nettet tilbyder jo eks på DR gratis og tv2 play kanaler for få penge osv .Min ide var at skrotte yousee, og lave et combi anlæg med dvb-t og dvb-s, med dvb-t er der DR, regionalt- tv og sverige alt sammen gratis, man kan så bygge videre med boxer-tv, men da boxer-tv desværre ikke tilbyder så mange kanaler  som yousee, kunne alternativ være for de beboer der har behov for flere kanaler være viasat eller CD. Yousee er en klart fordel med hensyn  til bland selv kanaler med ca 100 kanaler, det er bare for mig at se ikke nogen fordel for dem som ønsker en lille skræddersyet  kanal pakke.

    #73555
    Anonym
    Inaktiv

    Helt ærligt så tror jeg aldrig du får nogen af dem der bor i den boligblok med på den alt for dyre idé.

    I stedet kunne du kontakte jeres beboerforening eller antenneforening hvis i har sådan en, for at høre om hvornår at kontrakten med Yousee udløber.  På det tidspunkt skal i alligevel have en afstemning blandt beboerne om i ønsker at forsætte med Yousee eller skifte leverandør af kabel tv eller eks. at skifte til en fiber løsning i stedet for, der måske kan forhandles ned til en billigere pris end den officielle pris der står i kataloget.

    Statistisk set, så fravælger flere og flere kabel tv og erstatter det med fiber løsninger, fordi man så får både højhastighed internet og TV i den samme pakke typisk til en billigere pris end hvad at kabel tv dinosaurerne forlanger.

    #73557
    Jim
    Deltager

    Enig i at en fiberforbindelse med (waoo) ville være en godt alternativ , problemet er bare det ligger ca 700 herfra, og jeg forstiller mig det vil være dyrt at få trukket herop for en lille ikke rig andelsforening som os, der ligger dog andre større foreninger omkring os, måske man kunne slå sig sammen?.

    #73565
    Anonym
    Inaktiv

    I kan jo prøve at indhente tilbud hos forskellige fiber selskaber, det koster heldigvis ikke noget. Det gjorde eks. vores beboerforening tidligere på året hos flere fiber selskaber, for at høre om hvad sådan en etablering egentlig koster for vores boligområde.

    I nogle tilfælde vil de lige frem gøre det gratis med etableringen, men så stiller de også et krav på antallet af hustande der skal etableres fra dag 1 af.

    #73571

    Det vil altid blive defineret som et fællesantenneanlæg, hvis man distribuere et signal fra en eller flere fælles paraboler eller DVB-T til flere brugere / lejligheder gennem de samme kabler

    I dette tilfælde afregner man derfor også til Verdens TV for free-to-air kanaler

    Mange foreninger i København har faktisk denne løsning parallelt med ex youSee. Det kan bl.a være muligt, hvis der ligger et gammelt coax net i ejendommen som ikke længere benyttes, hvis youSee ved en senere lejlighed har lagt nye kabler.

    Jeg er enig med andre indlæg om at undersøge muligheden for fiber / pds leverance og der findes andre leverandører end Waoo, som kan levere den samme ydelse til en lavere pris, så det bør undersøges

    #73572
    Jim
    Deltager

    Forestillet mig nok det er et fællesanlæg, hvis nu der monteres flere antenner således at to beboer kobles til en  antenne, kan man vil  undgå det bliver et fællesanlæg?. Der findes kun de samme kabler/stikdåser som yousee har installeret (sløjfe anlæg), og det bliver for omfattende at trække ekstra. Jeg kan se det nærmeste fiber kabel er fibia ,som tilbyder waoo, kan se at waoo har lidt flere kanaler ,men  der er ikke den store pris forskel sammenlignet med yousee, ved så ikke om waoo kan tilbyde en kollektiv rabat som er billigere ind yousee?.

    #73573

    I princippet kan du vidst godt dele et signal mellem to lejligheder uden at blive betragtet som fællesantenne.

    Hvis youSee er et sløjfeanlæg som du skriver skal det ændres til stikledning med virkning fra 1. Januar 2018 ifølge den nye lov. Eneste undtagelse er hvis foreningen er bundet af kontrakt.

    Det betyder at der alligevel skal trækkes nye kabler.

    Hvordan kan du se at det kun er Fibia, som kan levere i området?

    Der er helt sikkert andre leverandører, som også kan levere en bredbåndsløsning på fiber, hvilket som nævnt åbner op for tjenester som DR TV, TV 2 Play etc

    #73596
    Jim
    Deltager

    Jeg har taget fejl, det er et stikledningsanlæg vi har, det jeg tænkte på er at vi har en kollektiv aftale på de tre tv pakker, men det kan jo bare opsiges. Efter diverse søgninger ,kan jeg kun få øje på fibia, som den nærmeste leverandør ,tænker om waoo overhovet kan tilbyde den lille tv-pakke billigere, ind de vi betaler for yousee?, nogen der har nogle erfaringer med det?. Vi har masser af hastighed på telefonstikket, så alle kan nemt se eks dr-tv eller tv2 play ,men det kunne nu være rart med gratis dvb-t, og så kunne supplere med boxer-tv, uden at skulle trække ekstra kabel, men man for nok ikke nogen udbyder til at lade det går ind over anlægget… lige bortset fra viasat og cd via dvb-s

    #73597

    For det første er det ikke længere tilladt at binde beboerne til kollektive aftaler på stikledningsanlæg, så derfor bør du opfordre bestyrelsen til at komme af med den aftale.

    Dernæst slipper du ikke for en ekstra installation med nye kabler i ejendommen uanset om du ønsker Fibia (Waoo), Boxer eller andre, idet at der ikke er kapacitet nok til flere leverandører på den samme infrastruktur fordi youSee bruger hele frekvensbåndet.

    Vilkårerne i markedet for TV leverandører er ikke så gunstigt og derfor er grundpakke priser og indhold hos de forskellige meget jævnbyrdige. Jeg vurdere ikke at Waoo kan ændre så meget for jer.

    Istedet bør I fokusere på bredbåndsdelen med nyt PDS / fibernetværk i ejendommen og dermed åbne for mulighederne den vej rundt.

    Det må forventes at en bredbåndsforbindelse på sigt giver frit valg af TV leverandør fordi de ikke længere bliver bundet til COAX som platform

     

    #73604
    Jim
    Deltager

    Der er tale om en andelsforening, er det ikke kun lejre der kan melde sig ud?, spørgsmålet er om en kollektiv aftale i en andelsforening kan ophøre, hvis der er flertal i foreningen for at blive i aftalen?.

    #73609

    Hvis andelsforeningen har en kollektiv aftale har lejerne ikke mulighed for at melde deres TV pakke fra.

    Har andelsforeningen derimod en individuel forsyningsaftale er det op til lejerne selv at melde til og fra.
    <p style=”text-align: left;”>Førstnævnte kollektive aftale er ikke længere tilladt med den nye lov om TV distribution i foreninger</p>
    Selvom der er flertal for at beholde den kollektive aftale giver det ingen mening at benytte denne model, da det bliver til ulempe for de resterende beboere og i øvrigt strider mod loven

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button