En parodi fra det virkelige liv

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57144
    ervin23
    Deltager

    Lige en lille parodi fra det virkelige liv hvor deltagerne er Philips TV, Boxer TV og Fona.

    Efter 10 firmware upgrades på et “Boxer Ready” TV fra 2013 og derfra utallige henvendelser til Philips Kundeservice med et tilsvarende antal forslag til TV konfigurations ændringer, fandt de i januar 2016 endelig ud af at TV’et kræver et Boxer model med firmware 1.3. Vi har også Sony og Samsung TV og de virker upåklageligt med tre Boxer moduler (version 1) vi har. To moduler er købt hos Boxer og et modul hos Fona. 

    Philips TV’et lider i hovedtræk af tilfældige reboots, reboots ved brug af TV guiden, manglende og defekte TV optagelser, optagelser der forsvinder samt adhoc mangel på undertekster.

    Parodien starter her:

    Philips meddeler at det er Boxer der ikke overholder  CI+ standarden for TV kort (se mail fra Philips nedenfor) og jeg skal henvende mig til Boxer, hvilket jeg gør.

    Boxer gør i det mindste et forsøg på at hjælpe men meddeler at firmware problemet kun eksisterer på udvalgte Philips TV, og at disse ikke efter TV firmware upgrades er bagud kompatible til Boxer firmware 1.0. Boxer har ikke en separat produktionslinie med ver 1.3 og modulerne kan ikke opdateres via TV’ets upgrade funktion, med en lidt søgt forklaring at det skyldes båndbredde problemer. Jeg kan ikke få upgraden på anden måde, men de foreslår frejdigt at jeg kan købe et nyt modul og kan bytte det frit indtil vi tilfældigt rammer et model med firmware ver. 1.3 …..jeg mangler ord.
    Del vil sige ingen løsning fra Boxer og de henviser til Fona hvor TV’et er købt (se mail nedenfor)

    Ved henvendelse  til Fona bliver jeg mødt med blanke øjne, da de ikke forstår, har hørt om problemet og de udviser desuden en udsøgt mangel på interessere i at hjælpe en kunde.

    Konklusion:
    Hverken Philips, Boxer eller Fona træder aktivt ind for at afhjælpe problemet, men er dygtige til at pege på hinanden fremfor at tænke på at de har en kunde i den anden ende.
    Men holdning er at Philips nok ligger med den største bæ, da de bør sikre at deres firmware upgrades til enhver tid er kompatible og især bagud kompatible i samarbejde med Boxer.
    Men det er ligegyldigt, da det er meget sandsynligt at de tre parter nu mister en kunde og vi streamer TV fremover.
    Jeg håber i kan bruge dette essay til at undgå tilsvarende problemer med Philips, Boxer og Fona, der er mange gode alternativer på markedet.



    Mail fra Philips 04/02/2016
    “Hej
    Ci+ 1.3 er den version CAM kort som du skal bruge for at sikre dig på at alle functioner er compatible med fjernsynet.
    Noter at kort læseren skal også understøtte det samme.

    Mange tak for din tålmodighed, du må hav en rigtig god dag.

    Du vil muligvis modtage en kort spørgeundersøgelse omkring din kontakt og support du har modtaget idag. Dit feedback og kommentar vil være til stor hjælp, da det vil give os mulighed for at forbedre vores service. Hvis du har yderligere spørgsmål, kontakt os venligst.

    Med Venlig Hilsen,
    “Navnet er kendt”
    Philips kundeservice.”


    Mail fra Philips af 04/02/2016
    “Tak for samtalen.

    Vi er som selvskab nødt til at opretholde en standart for vores produkter, så det betyder at når vi har sørger for at man kan bruge et CAM modul i vores TV’er, at vi altid skal sørge for det levet op til noget der hedder “CI+ standard”. Hvis vi har lavet en en software opdatering, som dit kort så er stoppet med at fungere til, så er det fordi at Boxer ikke også lever op til den standart som vi er forpligtiget til.
    Denne standard er påført og står nedskrevet på denne side, http://www.ci-plus.com – den skal alle produkter følge hvis de tilbyder disse kort eller mulighed for at brueg kortene. Derfor er det Boxer som skal hjælpe dig med at opgradere dine kort til en version som overholder standarten. Hvis kortene ikke kan opgraderes, bliver du nødt til at få nogle nye fra dem

    Vi kan desværre ikke hjælpe dig yderligere med dine kort.

    Held og lykke med det.

    Ha’ en god aften

    Du vil muligvis modtage en kort spørgeundersøgelse omkring din kontakt og support du har modtaget idag. Dit feedback og kommentar vil være til stor hjælp, da det vil give os mulighed for at forbedre vores service. Hvis du har yderligere spørgsmål, kontakt os venligst.

    Med Venlig Hilsen,
    “Redaktionen er i besiddelse af navnet”
    Philips kundeservice. “


    Mail fra Boxer af 08/02/2016

    “Tak for din henvendelse
    Philips TV har burde, som udgangspunkt være bagudkompatible med alle vores moduler.
    Da dit Philips TV skal bruge et modul med Ci+ med 1.3 software og modulet er købt ved Fona, må jeg henvise dig til Fona, hvor de må udleverer et modul med den passende software.  
     
    Har du yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores tekniske afdeling på telefon 7033 2033, hverdage mellem kl. 8-20, weekender og helligdage mellem kl. 10-18 eller besvare denne e-mail.??Jeg ønsker dig en god dag.
    Venlig hilsen?
    “Redaktionen er i besiddelse af navnet”

    #66660
    Anonym
    Gæst

    Det jo korrekt det boxertv skriver, varen er fra fona, det er dem der må løse problemet.

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button