DVB-T2 fra Sverige på UHF med Faval Combo skuffede!

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55973
    jhp
    Deltager

    Jeg modtager sommetider svensk tv ved faxe ladepladsicon smile se Forum men modtagelsen af SVT kanaler og i mindre grad TV4 og 6 er til tider forstyrret.

    Jeg har derfor efter laaaaang tids overvejelse købt Faval Combo for at se om modtagelse af SVTHD1 i DVB-T2 på UHF båndet var mere robust end almindelig SVT.

    1. Foreløbig konklusion: DVB-T2 som det udsendes fra Sverige er ikke mere robust end almindelig DVB-T signal fra Sverige.

    2. Foreløbig konklusion: Faval Combo skal hos mig kun bruges til satellitmodtagelse, for desværre er tuneren på DVB-T i Faval Combo tydeligt ringere i følsomhed og kvalitet end DVB-T tuneren i mit Philips LED tv – sf cry Forum

    Motto: man kan ikke vinde hvergang, men næste gang ….icon smile approve Forum

    #59996
    reslfj
    Deltager

    jhp sagde

    Jeg modtager sommetider svensk tv ved faxe ladepladsicon smile se Forum men modtagelsen af SVT kanaler og i mindre grad TV4 og 6 er til tider forstyrret.

    Jeg har derfor efter laaaaang tids overvejelse købt Faval Combo for at se om modtagelse af SVTHD1 i DVB-T2 på UHF båndet var mere robust end almindelig SVT.

    1. Foreløbig konklusion: DVB-T2 som det udsendes fra Sverige er ikke mere robust end almindelig DVB-T signal fra Sverige.

    2. Foreløbig konklusion: Faval Combo skal hos mig kun bruges til satellitmodtagelse, for desværre er tuneren på DVB-T i Faval Combo tydeligt ringere i følsomhed og kvalitet end DVB-T tuneren i mit Philips LED tv – sf cry Forum

    Motto: man kan ikke vinde hvergang, men næste gang ….icon smile approve Forum

    Den DVB-T2 mode som anvendes i Skåne-Blekinge til SE-MUX6 (og kun der) har svagt minder robusthed end DVB-T fra  Sverige  – og   de er klart mindre robuste end  de danske DR muxer MUX1/MUX2.  

    Man har åbenbart ønsket, at  få den maksimale bit-rate og givet køb ved at anvende færre fejlrette-bits.   

    VHF muxen SE-MUX7 er mere robust, men det afhænger naturligvis også af styrken af det signal, der modtages. 

    Nu bor du ganske langt sydpå og har en del længere til Hörby end man har i Hovedstaden.

    Lars     sf smile Forum  

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button