DVB-C signal til Sony RDR-HXD870 (med DVB-T tuner)

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57029
    LasseLH
    Deltager

    Er det muligt at modtage digitale Stofa kanaler med en Sony RDR-HXD870 harddisk/DVD optager, der kun har DVB-T tuner? Jeg tænkte på at få en slags “digital modtager boks”, men jeg har ikke den store forstand på det. Dem jeg så på (bla en billig Denver boks) sender så vidt jeg kan se “raw signal” videre. Jeg kunne forestille mig, at det betyder, at Sonyen ikke vil kunne modtage de digitale kanaler så. Er det rigtigt forstået? Findes der nogen muligheder for at modtage digitale Stofa kanaler på min gamle harddisk optager eller må jeg bide i det sure æble og anskaffe mig noget helt nyt?
    (Jeg er synshandikappet så det vil være at foretrække, hvis jeg kunne fortsætte med at bruge mit nuværende system).

    Gode råd modtages gerne!
    Mvh Lasse

    #66021
    Anonym
    Gæst

    harddisk optageren skal have dvb-c tuner for at modtage de digitale kanaler fra stofa/yousee

     

    dvb-t kan ikke bruges 

    sony laver ikke harddisk optagere som kan bruges på dvb-c, men samsung har en hvor fjernbetjeningen kan kodes ind på optageren remote så du kan bruge de basale funktioner på denne remote 

     

    lyd op/ned

    kanal op/ned

    tænd/sluk tv

    valg af av indgang

    mute lyd

    maskinen hedder samsung h8900n og fåes hos hifi klubben med 3år ren garanti 

     

    fjernbetjeningen har store og tydelige knapper som nok vil være en fordel for dig .

    #66028
    Anonym
    Gæst

    Der findes også billigere løsninger fra f.eks Clint, der er deres DC1, hvorti der kan tilsluttes en HDD, den kan ikke optage krypterede kanaler, men hvis det er nødvendigt, så er der DC3.

    #66032
    Anonym
    Gæst

    clint,digitality,bluetinum er ikke ligefrem den bedte løsning når det handler om epg jeg hvis man kda kan sige det overhovedet virker på dem  har haft alle 3 maskiner og ingen af dem virker ordentlig.

     

    derimod samsung maskinen den kommer epg ind stortset med det samme 

     

    pris og kvalitet følges ad 

    Iøvrigt er tasterne og symbolerne meget små, spørger har et problem med synet så store tydelige knapper er klar en fordel 

    #66046
    LasseLH
    Deltager

    Tak for svarene. Selve fjernbetjeningen er ikke det største problem, jeg ville helst bare undgå at skulle have en helt ny hdd optager med nye menuer/funktioner etc.
    Men det lyder som om jeg har ret i min antagelse, at det altså ikke er muligt at modtage de digitale kanaler på den gamle sony ved hjælp af en ekstra modtager boks eller lignende.

    På den ene eller anden måde må jeg altså have fat i en ny. Det kigger jeg på. Tak!

    #66047
    Anonym
    Gæst

     Hvis du stadig vil have mulighed for at kunne brænde optagelser ud på DVD/BD, så skal du have en Panasonic, alternativt en Clint DC1 eller tilsvarende, da de optager ukrypteret på en USB enhed og kan overføres til en PC og derved brændes ud.

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button