Dr kanalerne uden tv pakke

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57128
    mol1983
    Deltager

    Hej. Lige et hurtigt spørgsmål jeg tror en af jer har svaret på. Jeg har min egen tilslutning til fællesantenne og har tænkt over hvad der ser hvis jeg sagde min program pakke op hos stofa/antenneforeningen. Altså kan man ikke beholde sin tilslutning til kabelnettet og så se DR kanaler ude at skulle have nogen pakker? Hvis jeg opsiger mit abonnement tager de vel ikke tilslutningen fra mig. Er der en af jer der eventuelt har nogen erfaringer med dette? Hvis ellers jeg har fået forklaret mig godt nok.

     

    På forhånd mange tak.

    Troels

    #66521
    Anonym
    Inaktiv

    Opsiger du dit kabel-tv abonnement, så mister du også DR’s kanaler.

    En kabel-tv operatør er ikke forplitiget til at levere DR’s kanaler når man ikke har et abonnement. Det er fordi at DR’s kanaler sagtens kan modtages ukodet via. antenne: http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091020170333.htm

    #66522
    mich
    Deltager

    Men du kan se dem her : https://www.dr.dk/tv/

    #66525
    Niels Petersen
    Deltager

     Du skal også være opmærksom på om der kan opsiges, der kan være en klausul om at der er aftagepligt, enten fra Antenneforeningen, grundejerforening eller boligselskab.

    #66527
    Anonym
    Gæst

    spørgsmålet siger jo ligsom sig selv, jeg leverer en service, kunden betaler ikke mere til den, hvad mon der så sker ?

     

    forbindelsen til servicen ( kabel tv ) bliver afbrudt 

    #66538
    HermanR
    Deltager

    Jeg forstår godt at du spørger om det. Det er ikke lige logisk alt sammen og hvad der ikke er muligt i dag, det kan man måske i morgen.

    Jeg tror de så kaldte must-carry regler blev justeret sidste gang i 2012. Jeg har et overblik over det her http://debat.aovnet.dk/2012/12/must-carry-reglerne.html – Must-carry plejer at beskrive hvad der skal være af tv i den mindst ukodede tv-pakke, som typisk bliver kaldt for grundpakken eller blot for tv-pakke 1. Bemærk, altså i en tv-pakke der koster noget. I mange foreninger er medlemskontingentet inkluderet i tv-pakken. I de fleste foreninger bruges medlemskontingentet til at dække foreningens fællesudgifter, herunder driften af det lokale fællesantenneanlæg. Must-carry reglerne defineret i 2012 er meget vag. Som flere politikere sagde den gang, at man tror YouSee, Stofa og de mange lokale foreninger godt selv kan finde ud af, hvad der som minimum skal være i en tv-pakke. Det var i øvrigt lidt spændende i 2012 om staten ville beholde TV 2 hovedkanalen under must-carry efter TV 2 var blevet til betalingskanal. Men der blev skåret dybere for ”must carry”-forpligtelser omfatter i dag kun Folketingskanalen og særlige tjenester for handicappede. Ikke at disse kanaler skal ligge frit tilgængeligt på fællesantenne-nettet, men at de skal være med i selv den mindste ukodede tv-pakke.

    Stofa FritValg og Stofa SmartTv er forhandlet hjem med program-rettighedshaverne ud fra hvad Stofa har i deres tre ukodede tv-pakker (grundpakken).

    Men i august 2015 annoncerede Stofa to nye løsninger på vej mod videre valgfrihed. 1) Stofa MitTv, en løsning med FritValg uden at man har en ukodet tv-pakke. 2) Stofa Bredbånd only. En løsning hvor man til at starte med kun abonnerer på bredbånd. ”Til at starte med” nævner jeg fordi, hvis den løsning får medvind så vil Stofa sikkert tilbyde SmartTv på internettet også.

    Når/hvis disse to løsninger bliver en realitet så får vi i alt 5 løsninger, som man kan vælge, at starte ud med, i Stofa abonnement:

    1. Den digitale grundpakke (tv pakke 1), eller

    2. Tv Pakke 2 / DK Plus pakken, eller

    3. Tv Pakke 3, eller

    4. Bredbånd Only, eller

    5. Stofa MitTv

    Slår du op på https://stofa.dk/bredbaand så vil du her kunne se om Stofa i dag tilbyder ”Stofa Bredbånd uden Tv” hvor du bor. Finder du det på siden så kan du også droppe din tv-pakke og fortsætte med internetforbindelsen via Stofa. Her kan du så på internettet evt. finde dr.dk.

    Vores forening fik mulighed for Bredbånd Only fra 1. januar. Vi venter fortsat på Stofa MitTv, som Stofa måske får besvær med at få forhandlet hjem.

     

    mvh / Herman

    #66544
    Preben Pedersen
    Deltager

    Der er hvis ingen mulighed for at se DR kanalerne via et kabelanlæg, hvis de ikke findes som en selvstændig “tv-pakke” via normal tv tuner i dit tv og det vil kræve et abonnement i en eller anden form.

    Så skal du enten via en internet only “pakke” og så streame fra DR, deres kanaler, men det vil kræve minimum et abonnement eller er løsningen opsætning af egen antenne/parabol før DR kan ses via tv tuner i dit tv.

    Der er flere steder i landet, hvor man har leveret kun en internet bredbåndspakke siden 2011 på kabelanlæg.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button