Disney katastrofe i Ribe

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55901
    Anonym
    Inaktiv

    Ribe antenneforening har netop afholdt afstemmning blandt foreningens cirka 5000 medlemmer. Og Disney kanalen blev for første gang ikke stemt ind. Så nu forventer jeg Uge-avisen er fyldt med vrede læserbreve næste uge. Børnene kan ikke leve uden Disney kanalen vil jeg mene. De gamle kobberkabler kan kun bære et vist antal kanaler. Så der er ingen mulighed for at sætte en ekstra kanal på. Med mindre man køber en Zaptor boks og en pakke med Disney kanalen. Disse gamle kobberkabler er en skændsel. Jeg købte før jul 1o Mbit internet hos Telenor. Men kunne kun opnå en hastighed på 1.77 Mbit. Telenor kontaktede TDC som ejer kobberkablerne. Og de indrømmede anlægget kun kunne ekspedere 2.1 Mbit til vores Boligforening. Og Telenor undskyldte og satte min abonnements pris ned.

    #59634
    Anonym
    Gæst

    har du ikke mulighed for internet via antenne foreningen ?

     

    via vores forening kan vi få op til 20/2 mbit fra dktv og de leverer det man betaler for dvs 20 mbit

     

    vi har selv en 10/2 og den ligger på ca 11 mbit og 2 mbit i upload prisen for denne linie er 235 mdr

     

    telenor kan ikke levere varen og det er selvom man har telefon huset i baghaven næsten som vi har det (er tjekket med telenor)

    #59635
    per drage
    Deltager

    Ripenser sagde

    Ribe antenneforening har netop afholdt afstemmning blandt foreningens cirka 5000 medlemmer. Og Disney kanalen blev for første gang ikke stemt ind. Så nu forventer jeg Uge-avisen er fyldt med vrede læserbreve næste uge. Børnene kan ikke leve uden Disney kanalen vil jeg mene. De gamle kobberkabler kan kun bære et vist antal kanaler. Så der er ingen mulighed for at sætte en ekstra kanal på. Med mindre man køber en Zaptor boks og en pakke med Disney kanalen. Disse gamle kobberkabler er en skændsel. Jeg købte før jul 1o Mbit internet hos Telenor. Men kunne kun opnå en hastighed på 1.77 Mbit. Telenor kontaktede TDC som ejer kobberkablerne. Og de indrømmede anlægget kun kunne ekspedere 2.1 Mbit til vores Boligforening. Og Telenor undskyldte og satte min abonnements pris ned.


    Hvad koster det så at få zaptoren og en pakke med Disney i

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59636

    jetdirect sagde

    har du ikke mulighed for internet via antenne foreningen ?

     

    via vores forening kan vi få op til 20/2 mbit fra dktv og de leverer det man betaler for dvs 20 mbit

     

    vi har selv en 10/2 og den ligger på ca 11 mbit og 2 mbit i upload prisen for denne linie er 235 mdr

     

    telenor kan ikke levere varen og det er selvom man har telefon huset i baghaven næsten som vi har det (er tjekket med telenor)

    Jeg havde internet fra antenneforeningen. Men da jeg afbestilte tv pakken slukkede de for mit internet. Selvom at jeg stadig havde betalt for en måned mere. Og fik ikke penge retur for denne måned. Da de sagde at internet var betinget af at man også købte tv pakke. Men der er stadig flere månedlige udfald på Stofa internet i Ribe. Så jeg klarer mig med de 1.77 mbit Telenor leverer til 179 kr. pr. mdr. Ellers skifter jeg til 15 mbit hos Syd energi til 199 kr. pr. mdr. Da jeg har modem i huset til deres fibernet. Men så skal jeg både have modem og en trådløs sender tændt. Da modem er opsat i bryggers.


    #59637

    antenne.dk sagde

    Ripenser sagde

    Ribe antenneforening har netop afholdt afstemmning blandt foreningens cirka 5000 medlemmer. Og Disney kanalen blev for første gang ikke stemt ind. Så nu forventer jeg Uge-avisen er fyldt med vrede læserbreve næste uge. Børnene kan ikke leve uden Disney kanalen vil jeg mene. De gamle kobberkabler kan kun bære et vist antal kanaler. Så der er ingen mulighed for at sætte en ekstra kanal på. Med mindre man køber en Zaptor boks og en pakke med Disney kanalen. Disse gamle kobberkabler er en skændsel. Jeg købte før jul 1o Mbit internet hos Telenor. Men kunne kun opnå en hastighed på 1.77 Mbit. Telenor kontaktede TDC som ejer kobberkablerne. Og de indrømmede anlægget kun kunne ekspedere 2.1 Mbit til vores Boligforening. Og Telenor undskyldte og satte min abonnements pris ned.

    Det koster 69 kr.pr. mdr. at få Disney kanalen via Zaptor boksen. Som man skal købe eller måske kan leje.


    Hvad koster det så at få zaptoren og en pakke med Disney i
    Mvh Per

    http://www.antenne.dk


    #59640
    player
    Deltager

    Ripenser

    Skal denne Disney kanal både være digitalt OG Kodet? Er det ikke meningen at det meste digitale skal være frit tilgængelig, blot man betaler for pakken og ens Tv har DVB-C Tuner?

    Hvad er det jeg ved?  Når man ikke bare presser sådan en Zaptor boks (krypterede udsendelser) ned over folks hoveder, hvis man gjorde ____ ville det næste krav per automatik blive, nu vil vi kun betale for de programmer vi rent faktisk   S E R. Det er det ingen der tør tænke til ende.

    #59641

    Problemerne her er lidt ude af proportioner, men forstår godt din frustation mellem at skifte udbyder og det ikke er den konkrete vare som bliver leveret.

     

    Katastrofe ligefrem? Altså mange børn er også glade for DR Ramasjang. Den er gratis. Men ja, det er surt at være bundet til en bestemt antenneforening, det er der desværre først nu langsomt ved at være løst op for. Du kan eventuelt også tage Disney over Boxer via stueantenne.

     

    Stort set alle har trådløs net. I min lejlighed er det opsat i depotrummet, derfor har alle i blokken trådløst net.

    #59642
    per drage
    Deltager

    parabolgutten returns sagde

    Problemerne her er lidt ude af proportioner, men forstår godt din frustation mellem at skifte udbyder og det ikke er den konkrete vare som bliver leveret.

     

    Katastrofe ligefrem? Altså mange børn er også glade for DR Ramasjang. Den er gratis. Men ja, det er surt at være bundet til en bestemt antenneforening, det er der desværre først nu langsomt ved at være løst op for. Du kan eventuelt også tage Disney over Boxer via stueantenne.

     

    Stort set alle har trådløs net. I min lejlighed er det opsat i depotrummet, derfor har alle i blokken trådløst net.


    Nu vil Jeg ikke nævne navne her, og risikere at få helvedes samlede bestand af advokater pudset i flæsket på Mig, men de manglende børnekanaler er slet og ret kassetænkning, fra de firmaer som gerne vil overtage landets antenneforeninger, fordi De ved at børnefamilierne

    nok skal betale for den pakke hvor børnekanalerne ligger i,  derfor lægges de altid i fuldpakken og nogle enkelte steder i mellempakken, og det som især understøtter denne påstand,  er både branchekendskab, samt det at børnekanalerne er de kanaler som er aller billigst at købe ved leverandørerne

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #59643

    Ripenser sagde

    Ribe antenneforening har netop afholdt afstemmning blandt foreningens cirka 5000 medlemmer. Og Disney kanalen blev for første gang ikke stemt ind. Så nu forventer jeg Uge-avisen er fyldt med vrede læserbreve næste uge. Børnene kan ikke leve uden Disney kanalen vil jeg mene. De gamle kobberkabler kan kun bære et vist antal kanaler. Så der er ingen mulighed for at sætte en ekstra kanal på. Med mindre man køber en Zaptor boks og en pakke med Disney kanalen. Disse gamle kobberkabler er en skændsel. Jeg købte før jul 1o Mbit internet hos Telenor. Men kunne kun opnå en hastighed på 1.77 Mbit. Telenor kontaktede TDC som ejer kobberkablerne. Og de indrømmede anlægget kun kunne ekspedere 2.1 Mbit til vores Boligforening. Og Telenor undskyldte og satte min abonnements pris ned.


    Jeg bor iblandt 193 rækkehuse i Ribe boligforening. Størsteparten af lejerne er enlige mødre som lever på overførselsindkomst. De enlige mødre vil se tv3 og børnene Disney kanalen. Og nu hvor Disney kanalen den 1. Marts forsvinder ud af den store pakke. ( vi har kun kun grundpakke og stor pakke ) skal der tilkøbes en ekstra Zaptor pakke til 69 kr. For at se Disney kanalen. Så der hvert kvartal fra 1. marts skal betales 1.407 kr. + køb af Zaptor boks. Det er mange penge for de enlige mødre.

    #59644
    kram5610
    Deltager

    Ripenser sagde


    For at se Disney kanalen. Så der hvert kvartal fra 1. marts skal betales 1.407 kr. + køb af Zaptor boks. Det er mange penge for de enlige mødre.


    Hvis de ikke råd til at betale hvad det koster at se Disney kan de vel få sig et arbejde? Lad børnene se DR Ramasjang og send dem ud og lege for resten…

    #59645
    reslfj
    Deltager

    kram5610 sagde

    Ripenser sagde


    For at se Disney kanalen. Så der hvert kvartal fra 1. marts skal betales 1.407 kr. + køb af Zaptor boks. Det er mange penge for de enlige mødre.


    Hvis de ikke råd til at betale hvad det koster at se Disney kan de vel få sig et arbejde? Lad børnene se DR Ramasjang og send dem ud og lege for resten…


    Det er måske ikke så let – det med at få et arbejde –  men det er jo meningen, at der skal være  fordele, hvis det lykkes. Det er ikke meningen at folk – der ikke velbegrundet* er på pension  – skal førsørges ved overførselsindkomster. 

    Det er nødvendigt med overførselsindkomster, hvis der slet ikke har andre muligheder – og skal så kun være i disse tilfælde.  Det er  nødvendigt for samfundsøkonomien. Det er og har været gyldigt mindst siden 1 Mosebog – dvs for både jøder. muslimer, kristne og os almindelige 'folkekirke hedninge' – “i dit Ansigts Sved skal du spise dit Brød“.

    Disney kan umuligt være  'need to have', og er som andet underholdning netop meget egnet til at være en af 'gevinsterne' ved at have held til at få arbejde.   

    Det er da langt bedre end at skulle skære i hjælpen til mad, tøj, husly eller varme – derud skulle vi meget, meget nødigt.

    I historisk perspektiv – og helt bortset fra overgrebene og selve diktaturet i Sovjet – så var og er en af det helt store fejl med de østlige systemer, at man mente at varene skulle være billige.  Det betød, at der næsten ingen vare var at købe, og de, der var, havde en ussel kvalitet og det var en udgift at lave flere eller bedre vare. 

    Man stod ikke i kø for at få arbejde, men spildte tiden i kø foran bageren, med ret mange penge på lommerne – men i praksis værdiløse penge. 

    Var det 19 år man skulle vente på en Trabant ?.  

     

    (Hvem sagde 'dansk lejebolige (ikke) marked'  ?).

     

    Lars   sf smile Forum

     

    * (Syge og ældre / folkepensionister)

    #59646
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     


    Det er måske ikke så let – det med at få et arbejde –  men det er jo meningen, at der skal være  fordele, hvis det lykkes. Det er ikke meningen at folk – der ikke velbegrundet* er på pension  – skal førsørges ved overførselsindkomster. 
    Det er nødvendigt med overførselsindkomster, hvis slet ikke har andre muligheder – og skal så kun være i disse tilfælde.  Det er både nødvendigt for samfundsøkonomien. Det er og har været gyldigt mindst siden 1 Mosebog – dvs for både jøder. muslimer, kristne og os almindelige 'folkekirke hedninge' – “i dit Ansigts Sved skal du spise dit Brød“.

    Disney kan umuligt være  'need to have', og er som andet underholdning netop meget egnet til at være en af 'gevinsterne' ved at have held til at få arbejde.   


    Kunne ikke være mere enig…

    Hvis der var tale om, at licens betalte programmer ikke længere kunne modtages uden ekstra betaling kunne jeg forstå forargelsen. Hvorfor denne “jeg-har-altså-krav-på….”-mentalitet? Er Disney Channel en livsnødvendighed? næppe.

    #59647

    kram5610 sagde

    reslfj sagde

     


    Det er måske ikke så let – det med at få et arbejde –  men det er jo meningen, at der skal være  fordele, hvis det lykkes. Det er ikke meningen at folk – der ikke velbegrundet* er på pension  – skal førsørges ved overførselsindkomster. 
    Det er nødvendigt med overførselsindkomster, hvis slet ikke har andre muligheder – og skal så kun være i disse tilfælde.  Det er både nødvendigt for samfundsøkonomien. Det er og har været gyldigt mindst siden 1 Mosebog – dvs for både jøder. muslimer, kristne og os almindelige 'folkekirke hedninge' – “i dit Ansigts Sved skal du spise dit Brød“.
    Disney kan umuligt være  'need to have', og er som andet underholdning netop meget egnet til at være en af 'gevinsterne' ved at have held til at få arbejde.   


    Kunne ikke være mere enig…

    Hvis der var tale om, at licens betalte programmer ikke længere kunne modtages uden ekstra betaling kunne jeg forstå forargelsen. Hvorfor denne “jeg-har-altså-krav-på….”-mentalitet? Er Disney Channel en livsnødvendighed? næppe.

    Jeg er ening med jer. Og tager kun børnenes parti. De har i årevis været parkeret foran skærmen med Disney fra de kom hjem fra skole og indtil aften. Jeg ser aldrig børn lege ude mere. Mor sidder ved Facebook og børnene ved tv skærmen. Facebook har forøvrigt været nede siden imorges. Ihvertfald hos os.


    #59648
    reslfj
    Deltager

    Ripenser sagde

     ….Og tager kun børnenes parti. De har i årevis været parkeret foran skærmen med Disney fra de kom hjem fra skole og indtil aften. Jeg ser aldrig børn lege ude mere. Mor sidder ved Facebook og børnene ved tv skærmen. Facebook har forøvrigt været nede siden imorges. Ihvertfald hos os.


    Nu er vi nogle, der ikke er og ikke vil på Facebook – Vi ved godt selv, hvor vi er, og der kan bedemanden så ultimativt finde os – dog først om meget lang tid, håber jeg.

    Men, hvis det virkeligt er, som du skriver, så er det da på høje tid at få børnene væk fra tossekassen og ud i den virkelige verden. Så er det jo ikke kun spørgsmål om pris på Anders And, men om at sikre børnene gode og aktive vaner. 

     

    Lars sf smile Forum  

    #59650

    reslfj sagde

    Ripenser sagde

     ….Og tager kun børnenes parti. De har i årevis været parkeret foran skærmen med Disney fra de kom hjem fra skole og indtil aften. Jeg ser aldrig børn lege ude mere. Mor sidder ved Facebook og børnene ved tv skærmen. Facebook har forøvrigt været nede siden imorges. Ihvertfald hos os.


    Nu er vi nogle, der ikke er og ikke vil på Facebook – Vi ved godt selv, hvor vi er, og der kan bedemanden så ultimativt finde os – dog først om meget lang tid, håber jeg.

    Men, hvis det virkeligt er, som du skriver, så er det da på høje tid at få børnene væk fra tossekassen og ud i den virkelige verden. Så er det jo ikke kun spørgsmål om pris på Anders And, men om at sikre børnene gode og aktive vaner. 

     

    Lars sf smile Forum  

    Enig.


Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button