Dele parabolsignal i to med forstærker?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56706

    Kære forum

    Jeg står og skal splitte et parabolsignal i to. Altså en boks af gangen. Et til en Canal Digital boks og et andet til en alm. digitalboks som skal tage tysk tv. Jeg har signalet samlet fra parabolerne i et kabel inde i stuen. Hvis jeg bare sætter en signalsplitter på, så bliver signalet dårligere og Canal Digital-boksen kan ikke længere fange signalet.

    Er der nogen som kan anbefale en forstærker (gerne lille, skal gemmes bag tv) til at dele (en ad gangen) signalet?

    På forhånd tak for hjælpen

    #63970
    langkawi
    Deltager

    Hej :)
    Har du kun et kabel ind i stuen? Hvordan har du samlet de to signaler fra lnb’erne?

    #63972

    Der er et kabel ind i stuen. Det er fire lnb’er som går i en Diseq. Dvs 1gr vest, 5øst, 13øst og 19øst som går samlet ind.

    Parabolerne sidder desværre helvedes højt oppe og et godt stykke væk, så kan ikke hente 1 gr vest separat.

    #63976
    Anonym
    Gæst

    et l nb signal kan ikke deles til 2 modtagere med mindre man kobler modtager til lnb through stikket bagpå modtageren,dette gør dog kun 1 boks kan være tændt ad gangen !

    så for at kunne se 1″v på cd modtageren skal kablet direkte til lnb og modtager uden diseq

    19″ø trækket et nyt kabel til den anden boks som skal modtage de tyske kanaler 

     

     

     

     

     

     

     

     

    #63978

    Meningen er netop at der kun skal være en boks tændt ad gangen. Så længe Canal Digital ikke lader tysk tv integrere i deres boks, er vi jo desværre tvunget til to bokse.

    Den ene boks har LNB-though, men når det er kørt igennem, så vil Canal Digital boksen ikke virke. Og Canal Digital boksen har ikke lnb-though.

    Så det var derfor jeg tænkte at vi må have forstærket signalet når det deles.

    Canal Digital kommer nok næppe med en løsning, så man kan nøjes med en boks.

    #63979
    Anonym
    Gæst

    igen nej signalet kan ikke forstækes og deles ,det er ikke ligsom et alm antenne signal

    i et lnb signal ligger der 14/18volt og et horisontal/vertical signal

     

    så løsningen er 1 kablel frahver skål og ind til hver sin boks

     

    og vedr lnb through det er lige efter bogen det skal være sådan og kan ikke gøres anderledes med denne metode

    #63980
    Anonym
    Inaktiv

    Nu har jeg kun en parabol der er peget mod en enkelt position, men her har jeg ingen problemer med at splitte signalet mellem mit Panasonic TV og min Dreambox med en Triax splitter. DVB-S tunerne i begge må bare ikke være i brug samtidig, så fungerer det ganske fint hos mig.

    Jeg anvender den her splitter til kun 49 kr http://www.av-connection.dk/?PGr=887&ML=494

    Så det er jo ikke så dyrt bare at lade det komme an på en prøve.

    #63981
    lytro
    Deltager

    Canal Digital har en boks i dag der kan modtage 19´øst.

     

    Lynge 

    #63982
    Anonym
    Gæst

    >med en Triax splitter. DVB-S tunerne i begge må bare ikke være i brug samtidig, så fungerer det ganske fint hos mig.

     

    Det jo samme løsning som med lnb through ,kun 1 boks kan være tændt ad gangen

    #63983
    Anonym
    Inaktiv

    jetdirect sagde
    >med en Triax splitter. DVB-S tunerne i begge må bare ikke være i brug samtidig, så fungerer det ganske fint hos mig.

     

    Det jo samme løsning som med lnb through ,kun 1 boks kan være tændt ad gangen

    Idéen at han vil er netop dette, éen boks i brug af gangen. Men så kommer du med en anden udtalelse, der godt kan misforstås som om at deling ikke kan lade sig gøre:

    >igen nej signalet kan ikke forstækes og deles ,det er ikke ligsom et alm antenne signal<

    Signalet kan ikke forstærkes, det er korrekt, men signalet kan godt deles, hvilket er nummer 2 at han gerne ønsker.

    Min teori i hans tilfælde, er at en af hans bokse er en signaldræber og at han derfor ikke kan anvende LNB through, men der i mod skal anvende en Triax splitter i stedet for.

    #63986
    Anonym
    Gæst

    ok den vej rundt

     

    det vil så gøre at står man på en vertical kanal så kan der kun ses en vertical på den anden boks

    det bliver man hurtig træt af ,derfor jeg anbefalede en nyt kabel ind til boks nr 2

    #63987

    Det er den seneste nye hvide Canal Digital boks, tilsammen med en Dreambox 500s. Dreamboxen kan godt tage signalet, men når det er kørt igennem Dreamboxen (og den er i standby), så vil Canal Digital boksen ikke virke.

    Har prøvet med en lignede som Triaxen, dog til antenne, det vil heller ikke virke. Man kan selvfølgelig prøve med Triaxen og nye kabler for at se om det gør en forskel.

    Canal Digitals nye bokse, kan vel ikke modtage 19øst? De gamle har vi haft en del bøvl med at billedet fryser. Det gør den ikke på den nye.

    #63989
    big
    Deltager

    synes bestemt der var “noget” med loop through på dm500….er det en af de gamle ?

    har du prøvet den anden vej .. ie fra cd boxen til dm ?

    der er formentligt problemer hvis lnb spænding er on i standby, og ligeledes hvis impedansen på de 2 boxe ikke er

    rimeligt ens, så vil den ene virke som et gammeldaws sugefilter…som der bliver skrevet burde du som minimum kunne se programmer med samme polaritet

    The easy way er en 2-polet omskifter, men det kan altså riste både lnb og tuner, når du skifter kan der komme en relativt høj returinduktion og dø det hele

    #63999

    Ja det vil helt klart være bedst og trække et seperat kabel til hver boks. Dog sidder parabolskærmene langt væk og er igennem en skorsten, op under et tag på 2. sal osv. Så det er håbløst.

    2 polet omskifter – er det det samme som en splitter?

    Cd-boksen har desværre ikke noget through. Kun “sat in.”

    DM500eren er fra 2006. Men har også prøvet med through fra en gammel Triax 65s uden held.

    Vil der evt være en anden tv-boks til de tyske med lnb through, som I kan anbefale? Altså som passer sammen med cd-boksen. Nogen som har testet noget?

    #64047

    Løsningen bliver, at der bliver trukket et ekstra kabel. 19øst parabolen sidder alligevel nederst.

    Har prøvet lnb through med en masse gamle sat-recievere uden held. Canal Digital boksen vil ikke modtage noget signal, når det har været igennem én boks.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button