Dansk tv i udlandet – hjælp

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56708
    SusanneOC
    Deltager

    Har et problem, som jeg håber nogen herinde vil kunne hjælpe mig med at løse ..

    Kort fortalt, har jeg en svigermor som det halve af året bor i England og rigtigt gerne vil kunne se dansk tv. De har satellit og boksmodtager derovre og det kan desværre ikke lade sig gøre at koble hendes tv til via internettet (megalangsom tlfopkobling).

    Jeg har ringet ca. fra Herodes til Pilates i løbet af dagen, uden at være blevet meget klogere .. udover at man igennem Canal Digital kan købe noget der hedder DR international, hvor man så kun kan se DR’s kanaler. Jeg har så nu på sattv.dk set, at man kan tegne et abonnement på en dansk adresse og derefter medbringe sit modtage udstyr og tv-kort til sin udenlandske adresse, og således også kan se eksempelvis TV2 – Er der mon nogen herinde der ved om dette holder stik?? For vil jo nødig “prakke” svigermor noget på der ikke fungerer smile

    #63988

    DR International stopper så vidt jeg ved til nytår. 

    Så eneste mulighed via satellit er som du nævner at tage sit udstyr med over. Du skal være opmærksom på parabolstørrelsen i England nok skal være større end der kræves end i DK. Jeg tør ikke lige byde på en konkret størrelse, måske er der andre der har praktisk erfaring? 

    Bemærk at du officielt overtræder abo betingelser ved at benytte Canal Digital abonnement på en engelsk adresse, da Canal Digital’s rettigheder kun gælder for danske adresser.

    #63990
    supper
    Deltager

    her skal det nævnes at man med dreambox eller anden linux box “gratis” kan se DR1 DR2 og TV2 +svenske og nordiske landsprogrammer

    #63991
    evilguy
    Deltager

    SusanneOC sagde
    Har et problem, som jeg håber nogen herinde vil kunne hjælpe mig med at løse ..

    Kort fortalt, har jeg en svigermor som det halve af året bor i England og rigtigt gerne vil kunne se dansk tv. De har satellit og boksmodtager derovre og det kan desværre ikke lade sig gøre at koble hendes tv til via internettet (megalangsom tlfopkobling).

    Jeg har ringet ca. fra Herodes til Pilates i løbet af dagen, uden at være blevet meget klogere .. udover at man igennem Canal Digital kan købe noget der hedder DR international, hvor man så kun kan se DR’s kanaler. Jeg har så nu på sattv.dk set, at man kan tegne et abonnement på en dansk adresse og derefter medbringe sit modtage udstyr og tv-kort til sin udenlandske adresse, og således også kan se eksempelvis TV2 – Er der mon nogen herinde der ved om dette holder stik?? For vil jo nødig “prakke” svigermor noget på der ikke fungerer smile

    1. Du har brug for en stabil internetforbindelse – det må du kunne klare på en eller anden måde. Check evt. mobilselskaberne, som ligesom i Danmark kan levere mobilt 4G bredbånd.

    2. et abonnement på World-TV http://www.worldtv.dk/ eller Sagitta TV http://www.sagitta.dk/privat/tvtilmelding.html

    Hos World-Tv lejer man boksen, hos Sagitta koster den 1500 kroner. Sagitta har TV2 og koster 59 kr./måned mens World-Tv ikke har TV og koster 69 kr/måned.

    Ps. Jeg ved at det virker med Sagitta i England (og Spanien), men check lige om World-Tv også virker i udlandet.

    #63992
    SusanneOC
    Deltager

    Bo – tak for svaret – og ja den problematik du nævner omkring abb. er jeg godt bekendt med ;)

    Supper – takker, meeen der er nok ikke en snemands chance i h….de for at svigermor på knapt 70 kan få det til at spille i det udenbyske hehe

    Evilguy – ja det optimale ville selvfølgelig være en go’ internetforbindelse, men der er vi ude i no-can-do problematikken – lang lang forklaring :)

    Men tak for svarene alle 3 :D

    #63993
    Palleba2000
    Deltager

    Du skal være opmærksom på parabolstørrelsen i England nok skal være større end der kræves end i DK. Jeg tør ikke lige byde på en konkret størrelse, måske er der andre der har praktisk erfaring?

    På Færøerne er det, selv i meget dårligt vejr, nok med en parabol på 90cm, så det skulle være rigeligt i England.

    Edit:
    Satelliterne Canal Digital bruger er THOR 5 og 6, og “Footprint” kortene for disse to er her:

    THOR 5:

    THOR 6:

    Som det ses på kortene kan THOR 5 motages i England med en parabol på 75-120cm. Men THOR 6 har lidt værre dækning, måske skal man op på 140cm eller mere for at få godt signal.

    Så hvis I er heldige at bo lidt midt i England, så er 90cm nok.

    MVH
    Palleba

    #63994
    Anonym
    Inaktiv

    Mon ikke at det er lidt for Briterne med de Danske, lige som det er for os Danskere med de Engelske på 28.2 Øst ?

    Jeg anvender en 85 cm på den position og har en god modtagelse fra Astra’erne og Eutelsat 28A (minus Astra 2F). Så hvis de Danske ikke sendes på en “DK Beam”, så burde man forstille sig, at man ville have modtagelse af de Danske kanaler fra Canal Digital eller Viasat i England med en 85 cm parabol.

    #63996
    SusanneOC
    Deltager

    Atter en gang tak for hjælpen, prøver at se om jeg kan guide svigermekanikken videre med de oplysninger jeg har nu 🙂

    #63997
    Palleba2000
    Deltager

    Til SusanneOC:
    Hvis du har abonnement hos Canal Digital i forvejen, så er det gratis at få op til 3 stk ekstra kort, man betaler kun for den modtagerboks der kommer med hvert kort…

    MVH
    Palleba

    #63998
    kram5610
    Deltager

    @SusanneOC said:
    Atter en gang tak for hjælpen, prøver at se om jeg kan guide svigermekanikken videre med de oplysninger jeg har nu 🙂

     

    Hej

    jeg har hjulpet en tidligere kollega (svensker) som nu er bosat i Cornwall med at installere Canal Digital (svensk abo – men det gør ingen teknisk forskel) i hans hus. Vi installerede en Wavefrontier T90, så han også kunne få Astra 1 (19,2° øst) og Astra 2 (28,2° øst) med på én skærm. En Wavefrontier svarer til en 90 cm parabolskærm og han siger det fungerer perfekt. Han valgte at købe en fladskærm med indbygget sattuner således at han ikke har flere fjernbetjeninger og at han har alle kanaler i en lang kanalliste (Svenske, engelske, tyske etc…).

     

    Mange hilsner

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button