Dårligere signal efter overgang til Mpeg-4

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56242
    lassekilde
    Deltager

    Hej

     

    Jeg har lige fået min sagem it84 hd tilbage fra rep., jeg ved godt det ikke er en specielt følsom boks. Men har indtil nu kunne bruge en stueantenne tilbage fra 60'erne (den helt klassiske), men efter jeg har fået den tilbage kan jeg kun få brudstykker af lyd, da jeg ikke har signal nok. Det er for at høre om jeg skal have ny antenne, eller de har rodet lidt for meget med min boks 😀

    #61666
    reslfj
    Deltager

    lassekilde sagde

    Hej

     

    Jeg har lige fået min sagem it84 hd tilbage fra rep., jeg ved godt det ikke er en specielt følsom boks. Men har indtil nu kunne bruge en stueantenne tilbage fra 60’erne (den helt klassiske), men efter jeg har fået den tilbage kan jeg kun få brudstykker af lyd, da jeg ikke har signal nok. Det er for at høre om jeg skal have ny antenne, eller de har rodet lidt for meget med min boks 😀

    Det kan naturligvis ikke afvises at der også er problemer ved din boks. Vi er nogen der aldrig køber andre franske produkter end mad og vin.

    Men du skal nok også have en bedre antenne. Nettet er bygget til tagantenner i 10 m højde og med en egenforstærkning på 10 gange.  Bor man tæt på en sender og frit, kan en stueantenne muligvis virke – men …. 

    Du kan få en ide  om dækningen http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/20091020090909.htm ved at vælge indendørs.  Er det ikke helt godt (grønt) så er der næppe nogen vej uden om en udendørs antenne.

     

    Du skal huske at digitale signale bliver fejlrettede og billederne ser derfor perfekte ud lige indtil der er så mange fejl at fejlretningen må opgives helt. 

     

    Lars  smile

    #61667
    lassekilde
    Deltager

    Dengang jeg købte den var det også lidt en hjerneblødning, den var billig og stod og manglede en dengang. Udv. antenne hjælper måske lidt men bor i stuen med en boligblok i retningen af antennen, så kan være det er mit problem. Men jeg må prøve, har egentlig en passiv TV2 antenne liggende, en gammel triax.

    #61668
    reslfj
    Deltager

    lassekilde sagde

     Men jeg må prøve, har egentlig en passiv TV2 antenne liggende, en gammel triax.

    Du skriver ikke hvor du modtager fra – en meget gammel TV2 antenne kan måske kun dække bestemte kanaler. Den UHF  kanal, som sendte TV2 analogt, er typisk blevet til   MUX1. 

    Det vil dog være simpelt, at prøve med denne antenne.  Uanset om du har kort til at dekryptere Boxer, kan de fleste bokse aflæse UHF kanal, signalsstyrke og vigtigst signalkvalitet.

     

    Lars   smile

    #61669
    player
    Deltager

    @ Lassekilde

    Her er et forslag jeg aldrig har afprøvet. Hvis man kender retningen til en sender, og så anbringer antennen ved den “modsatte væg” (om samme væg så ville kunne virke som en slags reflektor). Om man skulle have samme antenne hængende i en snor (stang eller fiskestang), for undgå ens krops indvirkning eller hvad massen af et menneske nu betyder.

    Sygt forslag men burde ikke kunne genere nogen!   Fra en amerikansk reklame om magneter tiltrækker radiobølger (vist ment spøgefuldt men der var et billede af en magnet udenpå reklamen).

    #61674
    PUTZ
    Deltager

    lassekilde sagde

    Hej

     

    Jeg har lige fået min sagem it84 hd tilbage fra rep., jeg ved godt det ikke er en specielt følsom boks. Men har indtil nu kunne bruge en stueantenne tilbage fra 60'erne (den helt klassiske), men efter jeg har fået den tilbage kan jeg kun få brudstykker af lyd, da jeg ikke har signal nok. Det er for at høre om jeg skal have ny antenne, eller de har rodet lidt for meget med min boks 😀

    Efter at have læst forskellige fora ser det ud som om at det digital signal her i start 2012 mange steder opleves som væsentligt ringere end tidligere. Jeg ville måske lige afvente, før jeg piller ved hele min installation. Selv har jeg mistet alle svenske kanaler (som jeg tidligere så uden problemer), og der er nu dårligt signal på enkelte af mine boxer kanaler (primært Svensk Tv4 og Tv2 Norge). Det er aldrig set før…

    #61677
    player
    Deltager

    Lad være med pille for meget, MPEG4 er vel primært udviklet for Satellit og Kabel.

    Udbredelserne via Master her hjælper ingen kære mor, man kan ikke snyde sig til noget bedre. Der hvor der nævnes fejlretningsinformationer med mere, ønsketænkning er ikke lige altid en hjælp.

    Nu tænker jeg på UHF retningsantenner og parabolernes åbningsvinkler; her tror indendørsantenner og andre UFO antenner man slipper godt fra snydeforsøg udi det Tv-mæssige og særskilt dette MPEG4 mæssige. Og jo dette er skrevet i håbet om forventet efterbevilling (betyder her ønsker af negativ art, mange vejbump mht. DVB-T/T2 modtagelse).).

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button