ci eller ci+

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56218
    flemschu
    Deltager

    Hej

    Kan nogen forklare forskellen på ci og ci+ ? og især kompabiliteten (hvis der er én ?)

    Ved godt, at ci+ er noget med beskyttelse og ingen mulighed for optagelse i htpc'ere.

    Men kan man fx. bruge et ci-kort fra tv2 i et ci-ca modul ? og er der andre muligheder/umuligheder i systemet, som vi uerfarne brugere skal til at opdage ?

     

    mvh

     

    Flemming

    #61567
    Bobben
    Deltager

    flemschu sagde

    Hej

    Kan nogen forklare forskellen på ci og ci+ ? og især kompabiliteten (hvis der er én ?)

    Ved godt, at ci+ er noget med beskyttelse og ingen mulighed for optagelse i htpc'ere.

    Men kan man fx. bruge et ci-kort fra tv2 i et ci-ca modul ? og er der andre muligheder/umuligheder i systemet, som vi uerfarne brugere skal til at opdage ?

     

    mvh

     

    Flemming

    CI+ tilbyr kopibeskyttelse liknende HDCP over HDMI.  Signalet som CAM sender til TV kan være kryptert slik at det ikke kan kopieres.  Dersom denne kopibeskyttelsen er aktivert så vil kun CI+  CAMs klare å dekode kanalen og kun TV'er med CI+ støtte vil kunne vise bilde.

    Dvs. en TV som ikke støtter CI+ kan ikke vise sendinger som har CI+ kopibeskyttelse. En TV som ikke støtter CI+ kan heller ikke oppgraderes til å støtte CI+ i følge CIplus sin webside.

    http://www.ci-plus.com/index.php?page=faq_com

    Dersom TV2 HD skal benytte seg av CI+ kopibeskyttelsen så vil ikke en CI CAM fungere for kopibeskyttetede sendinger.

    #61568
    flemschu
    Deltager

    Bobben sagde

    flemschu sagde

    Hej

    Kan nogen forklare forskellen på ci og ci+ ? og især kompabiliteten (hvis der er én ?)

    Ved godt, at ci+ er noget med beskyttelse og ingen mulighed for optagelse i htpc'ere.

    Men kan man fx. bruge et ci-kort fra tv2 i et ci-ca modul ? og er der andre muligheder/umuligheder i systemet, som vi uerfarne brugere skal til at opdage ?

     

    mvh

     

    Flemming

    CI+ tilbyr kopibeskyttelse liknende HDCP over HDMI.  Signalet som CAM sender til TV kan være kryptert slik at det ikke kan kopieres.  Dersom denne kopibeskyttelsen er aktivert så vil kun CI+  CAMs klare å dekode kanalen og kun TV'er med CI+ støtte vil kunne vise bilde.

    Dvs. en TV som ikke støtter CI+ kan ikke vise sendinger som har CI+ kopibeskyttelse. En TV som ikke støtter CI+ kan heller ikke oppgraderes til å støtte CI+ i følge CIplus sin webside.

    http://www.ci-plus.com/index.php?page=faq_com

    Dersom TV2 HD skal benytte seg av CI+ kopibeskyttelsen så vil ikke en CI CAM fungere for kopibeskyttetede sendinger.

     

    Tak for det fine svar og linket. se

    Jeg står jo og skal vælge ml. ci eller ci+ og vælger jeg ci+ har jeg altså kastet mig i armene på kopieringsmodstanderne (jeg kan ikke længere optage) men får til gengæld HD-tv og vælger jeg ci kan jeg stadig optage men må nøjes med SD-tv. Det er korrekt, ikke ?

    Og der er ingen måde man kan lurepasse på fx. vælge ci+ og køre med et ci-kort og senere stige om ?

     

    mvh

     

    Flemming

    #61569
    Bobben
    Deltager

    flemschu sagde

    Bobben sagde

    flemschu sagde

    Hej

    Kan nogen forklare forskellen på ci og ci+ ? og især kompabiliteten (hvis der er én ?)

    Ved godt, at ci+ er noget med beskyttelse og ingen mulighed for optagelse i htpc'ere.

    Men kan man fx. bruge et ci-kort fra tv2 i et ci-ca modul ? og er der andre muligheder/umuligheder i systemet, som vi uerfarne brugere skal til at opdage ?

     

    mvh

     

    Flemming

    CI+ tilbyr kopibeskyttelse liknende HDCP over HDMI.  Signalet som CAM sender til TV kan være kryptert slik at det ikke kan kopieres.  Dersom denne kopibeskyttelsen er aktivert så vil kun CI+  CAMs klare å dekode kanalen og kun TV'er med CI+ støtte vil kunne vise bilde.

    Dvs. en TV som ikke støtter CI+ kan ikke vise sendinger som har CI+ kopibeskyttelse. En TV som ikke støtter CI+ kan heller ikke oppgraderes til å støtte CI+ i følge CIplus sin webside.

    http://www.ci-plus.com/index.php?page=faq_com

    Dersom TV2 HD skal benytte seg av CI+ kopibeskyttelsen så vil ikke en CI CAM fungere for kopibeskyttetede sendinger.

     

    Tak for det fine svar og linket. se

    Jeg står jo og skal vælge ml. ci eller ci+ og vælger jeg ci+ har jeg altså kastet mig i armene på kopieringsmodstanderne (jeg kan ikke længere optage) men får til gengæld HD-tv og vælger jeg ci kan jeg stadig optage men må nøjes med SD-tv. Det er korrekt, ikke ?

    Og der er ingen måde man kan lurepasse på fx. vælge ci+ og køre med et ci-kort og senere stige om ?

     

    mvh

     

    Flemming

    Det er vel litt vanskelig å vite hvordan operatørene vil benytte seg av CI+ funksjonene. Pr. i dag er det ingen operatører som begrenser muligheten for PVR opptak. Hverken CD eller Viasat forhindrer opptak av enkelte programmer på deres PVR bokser så det vil forundre meg om det vil være noe større behov for å gjøre dette i CI+ TV'er.

    I CI+ og i PVR systemene som finnes så er det mulighet til å forhindre opptak av enkelte programmer men det er ingen operatører som gjør dette hittil.    Slik jeg har forstått det så er det ikke meningen at CI+ skal forhindre opptak selv om muligheten er der.   Jeg tror først og fremst CI+ “features” vil bli brukt for å hindre spredning av digitale kopier. Dvs. en kopibeskyttelse, ikke en hindring av opptak.   I teorien skal en recorder med CI+ støtte & CI+ CAM fint kunne gjøre opptak og spille av opptak men siden opptakene ligger kryptert på harddisken så vil en spredning av kopi ikke ha noen hensikt.

    Det er nok ikke mulig å “lure” CI+ hvis en operatør kun tilbyr enkelte kanaler (f.eks. HD kanaler) med full CI+ kopibeskyttelse.

    #61570
    flemschu
    Deltager

    Tak for vurderingen. Jeg lurer lige lidt videre, men er da blevet en del klogere. thumbs-up

Login Registrer
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button