Canal Digital switches to NDS

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56399
    Bobben
    Deltager
    #62460
    #62462
    Bobben
    Deltager

    admin sagde
    Og her https://digitalt.tv/fremtidens-canal-digital/ big-smile

    Da var jeg vært for sent ute ;)

    #62463
    supper
    Deltager

    jeg forstår så ikke hvorfor der står at man vil forsætte med conax(i den øverste udgave)

    betyder dette mon at vi skal til at ha boxe knyttet til kortet som med viasat?

    så bliver det svært hvis man har canaldigital danmark norge sverige

    øv

    #62469

    supper sagde
    jeg forstår så ikke hvorfor der står at man vil forsætte med conax(i den øverste udgave)

    betyder dette mon at vi skal til at ha boxe knyttet til kortet som med viasat?

    så bliver det svært hvis man har canaldigital danmark norge sverige

    øv

    De opgiver ikke de nuværende bokse fra ADB lige med det første, så vil tro du stadig har muligheden. NDS mulighederne kræver ny boks. Hvem der skal producere denne vides endnu ikke.

    #62470
    Bobben
    Deltager

    supper sagde
    jeg forstår så ikke hvorfor der står at man vil forsætte med conax(i den øverste udgave)

    betyder dette mon at vi skal til at ha boxe knyttet til kortet som med viasat?

    så bliver det svært hvis man har canaldigital danmark norge sverige

    øv

    Jeg postet nyheten med overskriften fra broadband television news men den overskriften er nok litt uheldig siden mange forbinder NDS med kryptering.   NDS har mange andre systemer/produkter.  NDS kjøpte opp Canal+Technologies i Frankrike og MediaHighway systemet for en del år tilbake. Canal Digital har også brukt en tidlig versjon av MediaHigway første delen av 2000 tallet.   Conax er søsterselskap til Canal Digital med samme eiere (Telenor Broadcast) så at Canal Digital bytter ut Conax er nok rimelig usannsynlig.

     

    Det ligger en interessant artikkel på
    http://www.dinside.no/900153/canal-digital-slik-blir-tv-fremtiden
    “Rent teknisk vil parabolkundenes husholdning bli koblet opp mot en multimediadekoder, som så distribuerer innholdet og tjenestene via Internett/IP. De vanlige TV-kanalene og deres programmer vil som før komme via satelitt.

    Dette virker som en komplisert “boks” som vil streame innhold via internet. Hvis det skal streames over internet til mobil osv. så krever det en  “Slingbox” liknende funksjon. Det krever i såfall en helt annen hardware enn det som finnes i en normal HDPVR.

    #62476
    Palleba2000
    Deltager

    Det var sku ærgeligt at de har skrottet TiVo for et eller andet NDS lort.

    NDS er vejen til alt ondt.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button