Brug af Pace TDS 865 NV (viasat) med 2 LNB

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55417
    Michael Storm
    Deltager

    Hey alle.

     

    Jeg har haft abn. hos Viasat i en del år nu, og valgte for nyligt at springe på deres HD-pakke.

     

    Jeg modtog en ny box, en Pace TDS 865 NV, og fik den installeret relativt problemfrit, og den fungerer fint, billederne er flotte etc.

     

    MEN… med min gamle box, en Triax DVB 360 S, var det intet problem at anvende 2 LNB's, så jeg udover Viasat-kanalerne også kunne modtage tyske free-to-air kanaler fra Astra 19.2 øst. Der er tale om bl.a ARD, ZDF, Sport 1, Sat 1, RTL, Pro7 m.fl.  Nu kan jeg slet ikke finde de kanaler mere. Jeg tænker at jeg måske skal have et andet LNB? For jeg kan da dårligt forestille mig at jeg efter en opgradering, og med en box med nyere teknologi etc, nu er ringere stillet end jeg var før?

     

    Hvis jeg ikke kan finde en løsning, bliver jeg nødt til at returnere min ny HD-boks, da jeg ikke er helt tilfreds med ikke at kunne bruge den med 2 LNB's. Jeg er ellers fint tilfreds med mine nye HD-billeder, det ser jo knaldende godt ud.

     

    På forhånd mange tak for hjælpen!

    Mvh Michael

    #60858
    per drage
    Deltager

    boksen kan kun bruges til Viasat ikke til astra 19,2 øst som de  Tyske sendes fra

    mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60859

    Jeg er ikke helt sikker men tror ikke nogle af Viasat's HD bokse kan bruges til andet end Viasat.

    #61206
    Michael Storm
    Deltager

    Tak for svaret, begge to! (beklager det kommer så sent)

     

    Nå, men jeg er blevet så afhængig af at se fodbold i HD, at jeg har måttet sætte min gamle Triax-box op ved siden af min nye, og må så leve med at skulle skifte over når jeg skal se CL på Sat1, Sportschau på ARD eller (når den tid kommer) vintersport på ARD/ZDF.

     

    Derudover synes jeg også at SD-billederne ser bedre ud med min nye Pace-box, men jeg vil dog ikke afskrive at det er indbildning.

    #61208
    per drage
    Deltager

    Tak for svaret, begge to! (beklager det kommer så sent) Nå, men jeg er blevet så afhængig af at se fodbold i HD, at jeg har måttet sætte min gamle Triax-box op ved siden af min nye, og må så leve med at skulle skifte over når jeg skal se CL på Sat1, Sportschau på ARD eller (når den tid kommer) vintersport på ARD/ZDF. Derudover synes jeg også at SD-billederne ser bedre ud med min nye Pace-box, men jeg vil dog ikke afskrive at det er indbildning.

    Kunderne må jo så bare klage overfor tv udbyderen og forlange at de åbner for de frie satelliter, det er virkelig for dårligt at man skal have 2 bokse stående for at se de kanaler man ønsker, og alt der skal til er jo bare en software opgradering

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #61210
    Michael Storm
    Deltager

    Fuldstændig enig, Per. Hvis det vitterligt bare er et spørgsmål om en manglende softwareopdatering der gør at jeg ikke er i stand til at fange de gratis kanaler med min nye Pace-boks, så er det i den grad for dårligt.

     

    Jeg kan kun antage at det er ud fra en økonomisk betragtning at Viasat ikke gør en sådan opdatering tilgængelig, da de vel gerne vil have at folk så vidt muligt kun ser deres kanaler (hvis jeg fx ser fodbold på ARD, er det jo i deres øjne tid jeg kunne have brugt på at se reklamer på TV3).

     

    Nå, men som sagt så lever jeg med det, så tit ser jeg trods alt heller ikke programmer fra mine free-to-air kanaler, men da Viasat jo af uvisse årsager ikke har en eneste tysk kanal i deres pakke(r), og jeg ved at jeg ikke er den eneste med interesse for tysk sport/kultur/nyheder, så er free-to-air kanaler jo eneste mulighed for at se tyske kanaler for os der har Viasat-abn.

     

    MVH

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button