Boxer TV i DR Kontant – både godt og mindre godt.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56295
    reslfj
    Deltager

    Det er vist bedre, at  holde dette emne her på det rigtige forum.  Jeg vil lægge ud med at konstatere, at  Boxers vejledning via kundeservice – er ‘noget tilbage at ønske’ – De evner ikke sammen med kunden, at få et overblik over forholdene.

    Der var en uddannelsessøgende  – som jeg så det – i Slagelse, der havde fået opsat en ‘digital antenne’ – billedet antydede en udendørs rundstrålende antenne med forstærker. Nu er Slagelse et område med ret ringe signal og den type antenne er helt uegnet.  Det er ret indlysende sikrest med en retningsbestemt antenne monteret over tagryg. 

    Jeg har valgt indedørsdækning, fordi det view mere klart viser områder med svag dækning.

     

     

     

       

     

     

     

     

     

    Jeg tror,  der burde være gode muligheder med den rette udendørs antenne, men kan naturligvis ikke være sikker.

    Men hvorfor ved Boxers kundeservice ikke, at der i Slagelse er langt til Jyderup, til Fyn og til Vordingborg. Kender de ikke til bakkerne omkring Slagelse – så send dem alle på cykel Danmark rundt. (Vi andre snyder og bruger Google).

    Et andet eksempel – kort – Det virker ikke, to antenner, en montør fjerner det gamle analoge filter og installere en ny ‘samleenhed/forstærker’  – alt virker perfekt.

    Hvorfor evner Boxer ikke, at  få en rimelig beskrivelse af antenneinstallationen ?. Hvorfor mistænker Boxer ikke et galt/gammelt  filter, når der er to antenner ? Hvorfor får Boxer ikke retningen på antennerne ?  Hvorfor får Boxer ikke kunden til at aflæse UHF kanalerne både de danske og svenske?/tyske? kanaler.

    Men først og fremmest – hvorfor har kunden ikke fået sin installation gennemgået pr 1 november 2009, da det klart og tydeligt blev fortalt, at gamle filtre skulle  helt ud.

    Som eksempel citerer jeg lige fra bsd.dk:

    “Spm.: Hvad med svensk og tysk tv på modtageboksen?
    Svar: I grænseområderne kan man se mindst otte ukodede svenske eller tyske digital-kanaler. Du skal bruge
    en kanalneutral samleboks(omvendt signalfordeler) til dine eksisterende UHF-antenner.”

     

    Og så var jeg ikke imponeret af en professor, der kunne opgøre  Boxers billeder som 10% dårligere end TV2 i MPEG-2,  det er sgu godt gået – eller også er det noget vrøvl.

    Boxers kanaler bliver jo først bit-rate pressede, når MUX5 omstilles til DVB-T2 til april.

     

    Lars smile

    #61878
    Chevre
    Deltager

    Har en kommentar til signal problemer generelt.

    Jeg har den følelse af at alle der ejer en sendemast i Danmark mener at landet er total fladt og hvis man står på den flade jord er det muligt at se selv den fjerneste mast. Her hvor jeg bor skulle vi kunne ser Boxer på en brødrister, men kigger jeg på taget så er den altså blevet til en, tror det er en, flad triax antenne af en art. Og ser man på tlf signal så er det vist bare held at der er dækning i det heletaget…

    Ang billed kvalliteten, så syns jeg ikke at digitalt tv er noget at råbe hurra for, hvis man ser et studie program hvor der er nogle skarbe farver og hurtige bevægelser så er det hele en stor firkant. Nej tilbage til analog, der var det da i det mindste muligt at forstærke sig til et ordentligt billede.

    HD jaja siger man sikkert,,,  jamn fint nok,, man hvor pokker er de fine udsendelser på dr og tv2 med den bit rate er det ikke muligt…

    #61879

    Det er svært at afgøre billedkvalitet ud fra tekniske parametre som bitrate osv. Det mest oplagte ville være at lave en “blindtest” med en TV 2 optagelse før og efter 11/1.

    #61880
    Preben Pedersen
    Deltager

    Synd det gamle digitalt.tv forum er væk, her ville kundeservice for Boxer og andre, havde kunne søge på hjælp til hvad man kunne forvente af problemer.

     

    Der har jo været pænt skrevet meget herom siden 2007 og det har jo været debateret omkring HUSINSTALLATIONER skulle være iorden, før alt det nymoderne elektroniske udstyr virker optimal. Men mange har fået den opfattelse, at alle de gratis tilbud også ville kunne virke på gamle installationer, uden ændringer.

     

    Men i dette tilfælde omkring TV2 – så er det jo især flytningen fra de public service mux til betalings muxér, som jo ikke sikkert alle havde klargjort deres installationer til, da de havde det fint med kun de -“næsten gratis” Mux1 og Mux2 og deres installationer var lavet ud efter dem. Man kunne nemt havde beholdt TV2 i Mux1 og  bare lavet den kodet.

     

    Det bliver nok sjover endnu, hvis det kommer på tale, at Boxer vil flytte rundt på tv-kanaler i de forskellige Mux´er for, at kunne udnytte pladsen bedre.

    Tænk hvordan det vil påvirke ude hos kunderne, som har lavet egne favoritter eller kanal placeringer. winkny

     

    Hvem kan huske denne http://www.dr.dk/DR1/penge/2007/08/15095046.htm og ja der er kommet mange flere muligheder for modtagelse af digitale tv-signaler siden dengang.

    #61881

    Ja programmet nævnte intet om de forestående problemer i forhold til utilfredse kunder, når DVB-T2 indføres og nabolandskanalerne flyttes derover fra 2. april.

    #61882
    reslfj
    Deltager

    admin sagde

    Ja programmet nævnte intet om de forestående problemer i forhold til utilfredse kunder, når DVB-T2 indføres og nabolandskanalerne flyttes derover fra 2. april.

    Men i den sag  har dette forum da den mest sne hvide samvittighed – DVB-T2 har der da været skrevet mange gode nyhedsartikler og fine oversigtsartikler omkring. Vi har også skrevet mange indlæg i forum omkring DVB-T2.

    Utallige er de gange, der er skrevet imod indlæg af type 'DVB-T2 er ikke besluttet, ergo kommer det ikke'. Men DVB-T2 kom, næsten som en tyv om natten  – nåja ikke over en nat, men dog med blot 6 mdr. varsel.

    Eller 'DVB-T2 er kun  til HD' – men DVB-T2 kom sgu med  SD kanaler

     

    Lars   smile

     

    PS!  Tror i, vi skal have samme 'cirkus' omkring DVB-C2, som netop er dukket op i fjernsyn fra  Sony ????

    #61883
    reslfj
    Deltager

    Re: Boxer svarer på hjemmesiden

    Jeg har allerede kort efter udsendelsen skrevet det første indlæg i denne tråd om Kontant udsendelsen.

    Jeg har, som man kan se, i høj grad skrevet kritisk omkring eksemplerne på dårlig modtagelse, som jeg synes er ringe udvalgt. 

    I de to konkrete tilfælde – Leif i Holte og Kamilla i Slagelse –  var der klart tale om antenneproblemer. Et samlefilter fra den analoge tid og en Sveriges-antenne hos Leif.  En dødsyg rundstrålende aktiv antenne monteret under taget hos Kamilla – og så i Slagelse, langt fra Jyderup.  Det er da ikke Boxers skyld.

    Man kunne have ønsket, at Kontant var gået efter historien bag disse fejlagtige antenneinstallationer – hvornår, hvorfor og af hvem blev disse antenner installeret. 

    Hvordan var Kamilla blevet påduttet denne totalt tåbelige antenne?  Antenne skal ikke være pæne, de skal være gode.

     

    Hos Leif i Gl.Holte så antennemasten fx ganske ny ud. Der var også anvendt en – efter min vurdering – rigelig  for stor antenne mod Gladsaxe (ca 10 km). Det lignede ikke en gammel prof. analog installation, men mere en nyere DIY installation, der så ikke virkede ???

     

    Lars  smile

    #61884

    Der er forskel på indendørs antenner, de sidste 2 jeg anmeldte var uden tvivl bedre end tidligere jeg har prøvet, men stadig ikke gode nok til at erstatte en “rigtig” antenne (Televes) på loftet. Desuden skulle jeg eksperimentere meget med placering og den bedste placering signalmæssigt er jo ikke altid praktisk i forhold til montering indendørs.

    Desuden er tunerfølsomheden på boksene også forskellige og ofte ikke særlig god.

    #61885
    Palleba2000
    Deltager

    Jeg ved ikke om antennerne har så meget at sige.

    Her hvor jeg bor, modtager jeg de 4 UHF Mux der sender her uden nogen som helst problemer med en VHF-antenne (Kathrein).

    MVH
    Palleba

    #61889
    player
    Deltager

    Når man gerne vil modtage og betale for Boxer fordelt Tv, så burde man enten være behjælpelig med opsætte hjælpesendere hvor der er behov.

    Alternativ sige man må slå sig sammen med naboer om mindre og private antenneanlæg. På samme måde som i antenneforeningernes barndom. Men selvfølgelig hvis KODA og CopyDan vil have dobbelt betaling går tingene ikke!

    Som sagt foregår betalingen jo dekodermæssigt.  Håber på mulige løsninger

    Meget billigt og under bæltestedet.  Boxer lærer nu på den hårde måde om Murphy's love, og der er vel direkte love som gælder DVB-T og senere DVB-T2 problemer, håber jeg.

    #61890
    lytro
    Deltager

    Nu er det jo et ministerium der har bestemt og ikke Boxer der har bestemt, at det er 98% der skal kunne se TV med antenne. Det drejer sig altid om penge, og de sidste 2% kan jo altid se TV over satellit som mange andre.

     

    Lynge smile

    #61891
    reslfj
    Deltager

    lytro sagde

    Nu er det jo et ministerium der har bestemt og ikke Boxer der har bestemt, at det er 98% der skal kunne se TV med antenne. Det drejer sig altid om penge, og de sidste 2% kan jo altid se TV over satellit som mange andre.

     

    Lynge smile

    Nu er det faktisk sådan, at med den rette antennemontør, der kan vælge en ekstra stor eller ekstra retningsbestemt antenne eller vælge en bedre placering over taget, så er det over 99%, der faktisk kan få fin dækning. 

    Lars   smile

    #61897
    player
    Deltager

    Selvfølgelig er det godt med en antennemontør, men ligesom tilbage i S/H tidens barndom og i farvens ungdom, her kan man vel fortsat tale med naboer, familier og andre. Der var også en anden ting enten fra digi-tv eller det-nye-tv-signal  “om være behjælpelig overfor andre, hvis og såfremt der var problemer”.

    Ligesom lidt inden man kører det store og dyre skyts frem. Hvad den ene part har af problemer, det må andre vel have “I lignende nabolag”, så forskellig er landskaberne vel heller ikke.

    Boxer og Kontant var vel et sammenstød som blev uundgåeligt (inevitable whereever evitable is ____  ).laugh

    #61921
    Navarroone
    Deltager

    Gad vide om viasat har bestil det kontant program? De bruger det ihvertifald i deres kundekontakt!

    Personligt giver jeg ikke meget for adfærden hos nogen tv / internet udbyder; de bruger alle “smoke and mirrors” salgsfolk og aftaleskrift med småt.

    Og nu til noget helt andet. Hvis jeg monterer en god triax antenne udenfor, i 5m højde på gavlen af mit hus uden umiddelbar gene fra træer, i et område som er “grønt” på et dækningskort for udendørs antenner, skal jeg så have en antenne forstærker på? Min antennemand siger ja, hans leverandør siger nej! Der er ca 25 m kabel ind til mit tv ialt.

    #61922
    per drage
    Deltager

    Navarroone sagde

    Gad vide om viasat har bestil det kontant program? De bruger det ihvertifald i deres kundekontakt!

    Personligt giver jeg ikke meget for adfærden hos nogen tv / internet udbyder; de bruger alle “smoke and mirrors” salgsfolk og aftaleskrift med småt.

    Og nu til noget helt andet. Hvis jeg monterer en god triax antenne udenfor, i 5m højde på gavlen af mit hus uden umiddelbar gene fra træer, i et område som er “grønt” på et dækningskort for udendørs antenner, skal jeg så have en antenne forstærker på? Min antennemand siger ja, hans leverandør siger nej! Der er ca 25 m kabel ind til mit tv ialt.

    umiddelbart ville det ikke være nødvendig at bruge antenneforstærker, normalt måler man signalet og beregner tabet i det indsatte matriale, men det kan Du jo ikke selv gøre, men lav da Dit set-up således at du nemt kan eftermontere en forstærker hvis det skulle blive nødvendigt, men som udgangspunkt er det bedst at køre uden, hvis det kan lade sig gøre.

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button