Boxer abonnement på en Dreambox, VU+, Gigablue eller Mutant boks.

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #74732
    Poul Vinther
    Deltager

    Hej

    Er det nemt at få Boxer, til at virke på en E2 boks ?

    Kræver det et CI cam ?

    Kan smartcard readeren bruges ?

    Skal der bruges 2 Boxer kort i samme boks, hvis der skal optages / ses 2 kanaler samtidig ?

    Skal der installeres et nyt image ?

    Der er 4K UHD bokse med H265 og upscaling fra 1080 til 2160 pixel, giver det et bedre billed ?

    Eller er det først i 2020 når det formodes at Boxer begynder at sende i H265 det vil give et løft til billedkvaliteten ?

    Hvilken boks giver bedste kvalitet / pris ?

     

    #74774

    Hej Er det nemt at få Boxer, til at virke på en E2 boks? Kræver det et CI cam ? Kan smartcard readeren bruges ?

    Virker med kortlæser modul i hvert fald. Husk boksen skal have DVB-T2 tuner.

     Skal der bruges 2 Boxer kort i samme boks, hvis der skal optages / ses 2 kanaler samtidig ?

    Ja det skal der.

    Skal der installeres et nyt image ?

    Ikke nødvendigvis

    Der er 4K UHD bokse med H265 og upscaling fra 1080 til 2160 pixel, giver det et bedre billed ? Eller er det først i 2020 når det formodes at Boxer begynder at sende i H265 det vil give et løft til billedkvaliteten ?

    4K UHD boks vil ikke give billedeforbedring, men H265 kan være en fordel som du skriver i fremtiden. Der er dog ingen UHD kanal planer hos Boxer, så det er mere bedre komprimering det gælder hos dem.

    Hvilken boks giver bedste kvalitet / pris ?

    Det er der nok mange meninger om. Har primært testet Dreambox/vu+ her på siden, har ikke erfaringer med Mutant og heller ikke rigtig nylige erfaringer med Gigablue.

    #74775
    Poul Vinther
    Deltager

    Tak Bo

    Det vil sige den skal have 2 CI Porte, for at kunne bruge en dual / twin dvb-c/t2 tuner på Boxer ?

    Som jeg forstår det, vil et Boxer kort ikke virke i smart card reader porten ?

    Hvis Boxer var som Lego.

    Ville de samarbejde med enigma2 open source.

    Så begge parter vinder på udviklingen af en bedre tv oplevelse.

    Som Lego begyndte at samarbejder med dem der hackede Mindstorm, det var det eller sagsøge dem. Heldig for Lego de valgte samarbejde. Det har de vundet på.

    #74776

    Ja to ci porte skal der til. Tror ikke det kan virke på indbygget kortlæser.

    #74801
    Poul Vinther
    Deltager

    Øv der er ikke mange E2 bokse med 2 CI Porte ?

    #74802
    Palleba2000
    Deltager

    Ang. antal kort pr. kanal…

    Hvis du installerer alternativt image, og installerer softcam, så kan ét kort afkode masser af kanaler. Eller du køber et dyrere CI cam der kan afkode op til 8 kanaler…

    MVH
    Palleba

    #74803
    Poul Vinther
    Deltager

    <p style=”text-align: left;”>Så med et alternativ image og flere dvb-t2 tuneren, kan smart card readeren bruges til at afkode flere kanaler samtidig ?</p>
    Hvilket image kan bruges som er stabil ?

    Hvilken boks er mest driftsikker ?

    #74857
    Palleba2000
    Deltager

    Jeg kan ikke finde ud af at redigere mit tidligere indlæg, men der skulle stå …Antal kanaler pr. kort. 😛
    ———————–
    Men nu til sagen. Dette med images til de forskellige bokse er mere en smagssag, hvilke image der er bedst, de er nok alle næsten ens i stabilitet.

    Jeg har kun prøvet Dreambox og Vu+, og disse er gode bokse. PeterPan image til Dreambox er lavet i Scandinavia, så dette passer meget godt til de danske forhold, dette er også et meget godt image.

    På Vu+ bruger jeg OpenATV, virker fint også.

    Og så til kortet, jeg glemte lige at Boxer bruger Viaccess kodesystemet, de kort jeg bruger kører alle Conax. Conax kortene fungerer fint i den interne kortlæser. Men jeg ved ikke om Boxer’s udgave af Viaccess fungerer med de softcam’s der findes. Svjv kører Boxer ikke med + delen (CI+) kun med CI, dette gør at det er mere sandsynligt at det virker med den interne kortlæser. CI+ gør tingene meget besværligere.

    SMiT og Neotion laver Viaccess moduler der klarer op til 8 kanaler pr modul. Også alternative moduler som Diablo kan afkode flere kanaler på en gang, men ved ikke om de virker med Boxer.

    Hvis du vil have flere tunere til boksen, så er Sundtek bedst på Dreambox, disse er lidt dyrere end andre USB-tunere. Til Vu+ har BM-Radio nogle billigere der virker fint. Men husk at én tuner skulle kunne klarer en hel MUX, i teorien. Og hvis flere af kanalerne ligger på samme MUX som du vil optage, så bruger boksen kun denne ene tuneren.

    MVH
    Palleba

    #74869
    Poul Vinther
    Deltager

    <p style=”text-align: left;”>Tak Palleba</p>
    Så en VU+ eller Dreambox med 2 CI slot med PeterPan eller OpenATV på.

    Så burde jeg kunne optage 2 kanaler samtidig.

    Også selv om de ikke ligger på samme MUX.

    Hvis jeg skal købe et cam der kan klare flere kanaler på samme tid. Og investere i en ekstra tuner. Vil det så ikke alt i alt blive bedre / mere stabilt og billiger at købe en der fra start har det hele i sig.

    For eksempel en VU+ duo2 med en dual dvb-c/t2 tuner ?

    Eller en brugt lidt ældre VU+ Uno og så eftermontere en dual dvb-c/t2 tuner.

    #74870
    miri
    Deltager

    Du skal ikke regne med, at du kan bruge andre CAM end Boxers egne! Dvs. en kanal pr. kort!

    #74871
    Poul Vinther
    Deltager

    Det tror jeg du har ret i. Har søgt mange steder. Ingen giver garanti for mere end 1 kanal pr. CAM.

    De eneste med 2 CAM slot jeg er kommet over er VU+.

    Boxer lukker sig selv ude, ved at der er så få om nogen gode bokse til deres kanaler. Godkendt eller ej.

    Den eneste godkendt boks der er i dag er, så vidt jeg kan se den Sagemcom DTIW77 de selv sælger.

    Den har ingen optage funktion.

    Der kan også købes den lidt ældre Sagemcom RTi 95. Den har vi. Den har en del år på bagen. Mangler blandt andet serie optag på DR og TV2. Ikke nogen hurtigløber.

    #74874

    Der er også Panasonic DMR-UBC86 (4K UHD Blu-ray og HDD recorder) som kommer her sidst i september men dyr. 7000,-

    Har plads til to kortlæser moduler.

    Regner med at anmelde den såfremt Panasonic kan låne os et eksemplar.

    #74882
    Poul Vinther
    Deltager

    Panasonic har jeg hørt meget godt om.

    Men er billedkvaliteten og mulighederne for indstillinger bedre / flere end for eksempel på en VU+ Uno 4K ?

    Der er helt sikkert ikke så meget arbejde med at sætte en Panasonic op ?

    #74900
    Palleba2000
    Deltager

    Hej igen!

    Ja, en boks med 2 CI slots, så kan 2 kanaler afkodes samtidig.

    Og ja, det er både nemmere og stabilere at have DVB-T2 modulerne internt i boksen hellere end USB-løsningen.
    Vu+ har moduler der kan modtage 2 frekvenser (MUX) på en gang. Sidst jeg tjekkede, havde Dreambox kun moduler der modtog en frekvens ad gangen, eller jo, de har et der kan tage flere, men det er nok kun DM7080 og DM900 der kan bruge dette.

    Ja, en Du2 eller Uno klarer det fint, eller en brugt Dreambox 8000 der har 4 CI slots. 🙂
    De aktuelle Dreambox modeller med 2 CI slots er 7020HD v2 og 7080HD. Vu+ boksene er billigere.

    Det er Hollywood og Premiere League der presser på for at lukke disse bokse ude, TV-udbyderne selv ville nok med glæde tillade alle slags bokse.

    Panasonic recorderen er nok nem at sætte op, og disse Enigma2 bokse er måske slet ikke så meget sværere at sætte op, efter som du ikke behøver at flashe dem på ny, da du kun skal benytte CI til afkodning. Det er når man skal rode med softcam’s at man bliver nødt til at lægge PeterPan, OpenATV eller andre image på.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button