Bitraten på TV 2 Zulu HD og TV 2 Film HD

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56841
    Anonym
    Gæst

    Bitraten på TV 2 Zulu HD og TV 2 Film HD har de sidste par dage været lavere end den plejer at være. På begge kanaler plejer den at være på omkring 12-13 Mbit, men Zulu er faldet til 9,4 og Film er på 10 Mbit. Jeg er kunde hos Glentevejs Antennelaug (Glenten).

    Hvordan er bitraten hos Stofa og Waoo? Modtager de ikke også fra satellit uden at omkode?

    #64860
    mich
    Deltager

    martin_skov sagde
    Bitraten på TV 2 Zulu HD og TV 2 Film HD har de sidste par dage været lavere end den plejer at være. På begge kanaler plejer den at være på omkring 12-13 Mbit, men Zulu er faldet til 9,4 og Film er på 10 Mbit. Jeg er kunde hos Glentevejs Antennelaug (Glenten).

    Hvordan er bitraten hos Stofa og Waoo? Modtager de ikke også fra satellit uden at omkode?

     

    Følger lige med her :-)

     

    Så er de jo stort set på niveau med Yousee. Uden at jeg ved det, kan det være på sattelitterne, der skrues ned, for at få plads til endnu flere HD kanaler i fremtiden ?

    #64861

    Zulu på Stofa ligger på 8,3 lige nu.

    Film HD ligger også på 8,3

    Hos Canal Digital siger den 9,5 Zulu HD og 10 for Film HD. Så hvis Glenten får signalerne derfra virker det som at passe.

    linowsat.de siger Zulu HD på 1 Vest har ligget stabilt de seneste 3 dage

    #64862
    mich
    Deltager

    Det ser jo ud til at bitraten falder hos Youee´s konkurrenter til de ca. 9 Mbit, hvad mon årsagen er til det ?

    #64863
    Anonym
    Gæst

    Det er måske billigere at få plads på satellit, hvis kanalen ikke fylder så meget.

    #64864
    mich
    Deltager

    martin_skov sagde
    Det er måske billigere at få plads på satellit, hvis kanalen ikke fylder så meget.

    Det er det, jeg også tror, Viasat og Canal Digital er jo stadig bagude med kanaler, som sendes i HD, men ikke er på satelitterne

    #64871
    Anonym
    Gæst

    DR’s HD-kanaler mener jeg også lå på 11-13 Mbit førhen hos Stofa, DR1 ligger nu på ca. 9 Mbit.

    #64874
    mich
    Deltager

    Ronson sagde
    DR’s HD-kanaler mener jeg også lå på 11-13 Mbit førhen hos Stofa, DR1 ligger nu på ca. 9 Mbit.

    Det gjorde de også iflg   https://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/

    #64875
    Anonym
    Gæst

    Ronson sagde
    DR’s HD-kanaler mener jeg også lå på 11-13 Mbit førhen hos Stofa, DR1 ligger nu på ca. 9 Mbit.

    Lige nu ligger DR 1 HD på mellem 7,6 og 14,4 MBit hos Glenten som får signal fra Canal Digitals satellitter.Får Stofa ikke også signal direkte fra satellit uden at omkode det selv?

    #64876
    mich
    Deltager

    martin_skov sagde

    Ronson sagde
    DR’s HD-kanaler mener jeg også lå på 11-13 Mbit førhen hos Stofa, DR1 ligger nu på ca. 9 Mbit.

    Lige nu ligger DR 1 HD på mellem 7,6 og 14,4 MBit hos Glenten som får signal fra Canal Digitals satellitter.Får Stofa ikke også signal direkte fra satellit uden at omkode det selv?

    Det burde de, spørgsmålet er, om det rene signal fra TV stationerne, er blevet skruet ned ?

    Kunne være spændende at se, hvor CanalDigital ligger idag

    #64877

    Ser ikke ud til at Stofa får det fra satellit længere ellers ompakker de det i hvert fald. Canal Digital ligger højere end Stofa typisk med 12 MBit på DR1. 

    Jeg skal nok prøve at lave en sammenligning og se om jeg kan se forskel mellem Stofa DR1 og Canal Digital DR1 i aften under VM fodbold på det 65″ Panasonic TV jeg tester lige nu.

    #64878
    mich
    Deltager

    admin sagde
    Ser ikke ud til at Stofa får det fra satellit længere ellers ompakker de det i hvert fald. Canal Digital ligger højere end Stofa typisk med 12 MBit på DR1. 

    Jeg skal nok prøve at lave en sammenligning og se om jeg kan se forskel mellem Stofa DR1 og Canal Digital DR1 i aften under VM fodbold på det 65″ Panasonic TV jeg tester lige nu.

     

    Spændt på resultatet.

     

    Men det kunne jo også være interessant, om der er andre der har erfaringer med en lavere bitrate hos deres TV udbyder

    #64880

    Jeg hælder faktisk en anelse til at Stofa har mindre støj lige omkring spillerne, når de bevæger sig i forhold til Canal Digital.

    Vil i hvert fald ikke sige, at den lavere bitrate har en synlig negativ effekt på Stofa kontra Canal Digital. Måske bedre kompressions-udstyr der gør forskellen.

    #64881
    mich
    Deltager

    admin sagde
    Jeg hælder faktisk en anelse til at Stofa har mindre støj lige omkring spillerne, når de bevæger sig i forhold til Canal Digital.

    Vil i hvert fald ikke sige, at den lavere bitrate har en synlig negativ effekt på Stofa kontra Canal Digital. Måske bedre kompressions-udstyr der gør forskellen.

    Meget spændende, at høj bitrate ikke nødvendigvis betyder det bedste billede

    #64882
    mich
    Deltager

    Måske nogen kunne spørge stofa, om der er sket ændringer i deres bitrate, evt på facebook

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button