Bitrate på HD-kanaler hos Canal Digital + boks

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56518
    Anonym
    Gæst

    Hej alle :-)

     

    Spørgsmål 1

    Jeg har tidligere skrevet til Canal Digital på deres Facebook-side for at spørge om bitraten på deres HD-kanaler. Så vidt jeg husker, var svaret at de alle lå mellem 12 og 16 Mbit (12000-16000 kbps). Men er der en af jer der kan fortælle mig hvad bitraten er på de følgende kanaler?

    DR1 HD

    TV 2 HD

    Kanal 5 HD

    6’eren HD

    C More First HD

    C More Hits HD

    C More Series HD

    NatGeo Wild HD

     

    Spørgsmål 2

    Jeg ved at man kan købe et CA-modul og få et kort som man kan benytte hvis man har et tv med dvb-s2-tuner. Findes der en modtagerboks hvor man kan tilslutte en ekstern harddisk, hvor man efterfølgende kan overføre videofilerne til sin computer for at redigere dem? Gerne i TS-format som jeg kender det fra DVBViewer, så jeg også får DVB-undertekster og tekst-tv-undertekster med i optagelsen.

     

    På forhånd tak for svar :-)

     

     

     

    #63065

    Spørgsmål 1

    De kører med variabel bitrate ud fra hvad billedet kræver, så svinger en del. Et hurtigt kig i DVBViewer siger

    DR1 HD 11-16

    TV 2 HD 11-13

    Kanal 5 HD 6-12

    6’eren HD 9-12

    C More First HD 9-11

    C More Hits HD 6-8 

    C More Series HD 6-8

     

    Spørgsmål 2

    De Linux baseret bokse der er testet her på sitet vil kunne gøre dette. F.eks. Vu+. Du kan også bruge DVB-S2 kort med CI modul og optage Canal Digital kanaler den vej. Har jeg selv kørende som du kan se på ovenstående.

    #63068
    Anonym
    Gæst

    Mange tak for svaret! Det undrer mig at Kanal 5 HD er helt nede ved 6. Det samme med C More Hits HD og Series HD. Da jeg var Stofa-kunde i 2010-2011 havde jeg Canal+ Film HD (nu C More First HD), og der var bitraten ret konstant på 16.

     

    Jeg tror også at Terratec S7, som er testet her på siden er mest økonomisk i forhold til optagelser, da den kun koster ca. 1300 kr., hvorimod en boks ligger på omkring 3000 kr.

     

    Er der en der vil kigge på bitraten på de samme kanaler hos Stofa?

    #63069

    Stofa kan jeg også godt klare nogle af dem

    DR1 HD 12

    TV 2 HD 10

    6’eren 7-12

     

    #63070
    Anonym
    Gæst

    Tusind tak :-)

    #63071
    Bobben
    Deltager

    martin_skov sagde
    Mange tak for svaret! Det undrer mig at Kanal 5 HD er helt nede ved 6. Det samme med C More Hits HD og Series HD. Da jeg var Stofa-kunde i 2010-2011 havde jeg Canal+ Film HD (nu C More First HD), og der var bitraten ret konstant på 16.

    Det er nok fordi det ofte sendes oppskalert SD. Da er naturligvis behovet for bitrate mye mindre.
    HD innhold kan nok også lett gå ned til 6Mbps hvis det er lite bevegelser og kilden er progressiv (film/serie), f.eks. statisk bilde i flere sekunder.

     

     

Login Registrer
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button