“Bit Error Rate” ved Parabol TV

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56027
    kaare
    Deltager

    Undertegnde har lige læst et svar fra Canal Digital (Facebook), at en parabolinstallation kan have en høj “Bit Error Rate”, men at det normalt ikke bemærkes, idet satboxen eliminerer fejlene. Årsagen kan være parabolens position,  slitage på udstyr eller kabelfejl. Imidlertid kan boxen belastes for meget for at holde signalet “rent”, at der ikke kapacitet til at håndtere andre funktioner som adgang til MENU eller TV-Guiden.

    Signalkvalitet og fejlraten er desværre ikke det samme. Signalstyrken kan sagtens være helt i top samtidig med at “Bit-Error-Raten” også er høj. Boxen kan fortælle om signalstyrken, men Error-Raten kræver desværre ret avanceret måleudstyr.

    Mit spørgsmål er, om denne udtalelse er holdbar, og hvilket udstyr skal der til for at måle omtalte Error-Rate?

     

    Med venlig hilsen

    Kaare

    #60219
    Bosse
    Deltager

    På næsten alle satrecievere bli'r BER værdien opgivet efter den er behandlet og er som regel = NUL,

    i Forcerecieverne er det den rigtige Bit Error Rate der vises og den kan være ganske høj

    måske 3000 ,men stadigvæk med et godt billed – signalkvaliteten og BER er afhængig af hinanden for

    jo højere kvalitet desto lavere BER,som helst skal være NUL.

     

    Jeg bruger en Force når jeg retter mine paraboler ind og her er BER et virkeligt godt værktøj.

     

    vh/Bosse.

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button