ASKESKYEN FRA ISLAND

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56067
    per drage
    Deltager

    Nogen herinde som har oplevet uforklarlige udsving i signalstyrken på parabol tv, grunden til spørgsmålet er at ifm. installation af en parabol i Tirsdags, oplevede jeg nogle ejendommelige og uforklarlige fald i signalstyrken på feltstyrkemåleren, og så kom Jeg senere til at tænke på om skyen kunne være årsagen, den består vel af ladede partikler ?

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60447
    player
    Deltager

    Om askeskyen påvirker ens Parabol modtagelse.  Næppe.  Samme partiklers størrelse i forhold til de bølgelængder der nu gælder imellem 10,5 og 12,5 GigaHerz.

    Der er mange andre ting der kan komme på tale. Skyer er jo ikke gennemsigtige for vores øjne, men gennemtrængelige for forskellige signaler, bare samme er under noget.

    #60448
    per drage
    Deltager

    player sagde

    Om askeskyen påvirker ens Parabol modtagelse.  Næppe.  Samme partiklers størrelse i forhold til de bølgelængder der nu gælder imellem 10,5 og 12,5 GigaHerz.

    Der er mange andre ting der kan komme på tale. Skyer er jo ikke gennemsigtige for vores øjne, men gennemtrængelige for forskellige signaler, bare samme er under noget.

    ????

    Mvh Per

    #60449
    nomaden
    Deltager

    Når det regner meget kan signalet forsvinde så jeg tror at aske skyen kan gøre så der kommer mindre signal gennem den hvis det bliver reflekteret i skyenengquestion

    #60454
    Anonym
    Gæst

    nomaden sagde

    Når det regner meget kan signalet forsvinde

     

    >>korrekt samme gælder for kraftig sne vejr

    så jeg tror at aske skyen kan gøre så der kommer mindre signal gennem den hvis det bliver reflekteret i skyenengquestion

     

    >>hvis det skulle have en effekt ville det ikke have nogen indvirkning på danmark da det spot satteliten sender ud dækker et kæmpe område

     

    men havde man fx en uplink station på island til satteliten og vejret driller deroppe så vil man kunne se det på signalet herhjemme selvom vejret var fint her .

    #60455
    per drage
    Deltager

    jetdirect sagde

    nomaden sagde

    Når det regner meget kan signalet forsvinde

     

    >>korrekt samme gælder for kraftig sne vejr

    så jeg tror at aske skyen kan gøre så der kommer mindre signal gennem den hvis det bliver reflekteret i skyenengquestion

     

    >>hvis det skulle have en effekt ville det ikke have nogen indvirkning på danmark da det spot satteliten sender ud dækker et kæmpe område

     

    men havde man fx en uplink station på island til satteliten og vejret driller deroppe så vil man kunne se det på signalet herhjemme selvom vejret var fint her .

    Hvis skyen ligger over Danmark i linien mellem parabolen og satelliten, burde det kunne påvirke modtagelsen

    Mvh Per

    http://www.antenne.dk

    #60499
    player
    Deltager

    Antenne.dk

    Dengang man i 2010 lukkede luftrumment, vidst jeg det var en anden planet jeg var landet På!

    Der var vel askesky dengang imellem Satellit og modtage parabolerne her i Danmark. Hørte jeg dengang om modtageproblemer med dette? NEJ!  Men hvorfor man ikke fløj alligevel, bare lavere end 5 km eller lignende. Alt dansk myndighed blev fra dengang noget jeg vidste ikke længere kunne stole på. Varmluftballoner var også Groundede.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button