Antenne-TV i 2012 – Hvad sker der?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 93 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #61000
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     

    Man kunne fx betale dobbelt pris og købe et Loewe fjernsyn.

    http://www.johnlewis.com/231285579/Product.aspx?source=63321 

    Alle de store mærker og mange discount mærker sælges i UK med DVB-T2 tuner.

    Det eneste der rigtigt mangler, er de helt små fjernsyn 19-22″

     

    Lars     smile

    Jeg kan godt se, at der er lidt flere TV end jeg lige troede – men er de så tilpasset danske forhold? Virker undertekser, hee aac lyd? Etc?

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61004
    reslfj
    Deltager

    kram5610 sagde

    reslfj sagde

     

    Man kunne fx betale dobbelt pris og købe et Loewe fjernsyn.

    http://www.johnlewis.com/231285579/Product.aspx?source=63321 

    Alle de store mærker og mange discount mærker sælges i UK med DVB-T2 tuner.

    Det eneste der rigtigt mangler, er de helt små fjernsyn 19-22″

     

    Lars     smile

    Jeg kan godt se, at der er lidt flere TV end jeg lige troede – men er de så tilpasset danske forhold? Virker undertekser, hee aac lyd? Etc?

     Morten Hesseldahl

    Nu gider jeg normalt slet ikke 'praktiske forhold' og endnu mindre den 'lokale andegård' –  men i hovedsagen er svaret et – Ja – det virker her hos os.   DVB-T2 anvendes jo i Sverige og meget i Finland (licens til 5 DVB-T2 muxer under hastig udbygning).

    Det er jo Nordig spec der gælder, og her er mange apparater endda godkendt af Boxer.se  . Men der er fx ingen B&O eller Loewe på DVB-T2 listen – selvom begge mærker kan levere modeller med DVB-T2 tuner.  Ligeledes er Toshiba ikke på Boxers liste, men de leverer også  i UK med DVB-T2.    I UK anvendes HE-AAC lyd, og undertekster er da helt uafhængig af DVB-T2, der jo 'kun' er selve transmissionen gennem luften. 

    Jeg vil fastholde, at det er i forbrugernes store interesse, at  man fraråder alle nyindkøb af DVB-T og råder til kun at købe DVB-T2 udstyr, hvis kunden anvender antenne.    Så vil der være meget færre, der skal skifte udstyr, når man begynder at sende med DVB-T2.

    Ligeledes vil det være i kabel brugernes interesse, at man fraråder alt DVB-C udstyr, stort set straks DVB-C2 udstyr er på markedet. 

     

    Lars  smile

    #61009
    player
    Deltager

    quote   reslfj skrev

     

    Endeligt skal du huske at kabel er ganske dyrt  at købe fjernsyn fra. Et af målene med Boxer i Danmark var at gøre antennefjernsyn til en prisrigtig anden mulighed for mange.

     

    inquote

    Det er saadanne linier der inspirerer mig, men hvad da med maaden nogen skriver positiv om betale 100 kr for tvungen tilslutning til det lokale Antennenet. Dette er mildt sagt bremsende, plus man endelig ikke maa have synlige antenner  TIL BOXER.

    Selvom der aldrig blev lagt et konkurrerende kabel antennenet ind, behoever ikke betyde at et Kodet Tv mastebaseret system vil blive “Koebt af danskerne”.

    #61043
    reslfj
    Deltager

    kram5610 sagde

    Tyskland planlægger ikke at indføre DVB-T2 foreløbigt – der kører pt. test syd for Hamburg og i München. ARD og ZDF har visioner om at indføre DVB-T2 i 2015 (eller senere) – men ingen ved endnu hvornår et skift sker.

    Morten, jeg synes du skal læse dette september 2011 dokument fra tv-plattform.de – der har semiofficiel status.

    http://www.tv-plattform.de/images/stories/pdf/dtvp_dvb-t2-bericht_final.pdf 

    Jeg citerer:

    “Dementsprechend dürfte es nur eine Frage der Zeit sein, bis auch in Deutschland DVB-T2 verwendet werden wird. Deshalb sollten Grundsatzentscheidungen zeitnah getroffen werden, um in den kommenden Jahren eine hinreichende Marktpenetration entsprechender Geräte zu schaffen.”

     

    Lars    smile

    #61046
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

    Morten, jeg synes du skal læse dette september 2011 dokument fra tv-plattform.de – der har semiofficiel status.

     

    TV-Plattform er en e.V. (det vil sige en forening). Nuvel både ARD, ZDF og de Privaten er medlem (+ andre). Men

    den har IKKE officielt status, men har til formål at oplyse, forbrugere, brancher m.v. Selvsagt ønsker en

    teknikorienteret webpage at fremme interessen for DVB-T2. 

     

    Læs venligst de “Öffentlich Rechtlichen Sender” holding: 

     

    5.1. Stand der Überlegungen von ARD und ZDF zu DVB-T2 
    Derzeit erarbeiten ARD und ZDF in einer Arbeitsgruppe der Produktions- und Technikkommission (PTKO) 
    eine Positionierung zu DVB-T2. Ein abschließendes Ergebnis liegt aufgrund der noch laufenden 
    Untersuchungen in den Modellversuchen zum heutigen Zeitpunkt noch nicht vor. 
     
    De "Privaten" siger:
     
    5.2.  Aspekte und Perspektiven der privaten Fernsehsender
    Da die wirtschaftlichen und technischen Parameter eines solchen Einführungs-Szenarios
    noch nicht ausreichend bekannt sind, haben die privaten Sender noch keine abschließende
    Entscheidung treffen können.
     
    Altså hverken de ÖR eller de Privaten har en plan for indførelsen af DVB-T2. Der udføres test
    indtil 2012 også vil man komme med en konklusion. Jeg holder fast i, at der kommer til at gå 
    år før end at DVB-T2 kommer til at spille en rolle en Tyskland. 
     
    Mvh.
     
    Morten Hesseldahl
    #61048
    Preben Pedersen
    Deltager

    Overskriften på dette indlæg hedder jo Antenne-TV i 2012 – (kan så tolkes til lidt længere ud i fremtiden)

     

    Hvorfor skal tag-antenne modtager ikke afregne Copydan og Koda afgifter question 

    Hvorfor er det kun antenneforeninger, kabeltv, IP-TV leverandør osv.. der pålægges denne ekstra udgift, som jo burde være afholdt af tv-producenterne/ tv-selskaberne, nogen som kan give en dyber forklaring på denne konkurrence forvridning. crazy

    #61106
    reslfj
    Deltager

    kram5610 sagde

    Jeg kan godt se, at der er lidt flere TV end jeg lige troede – men er de så tilpasset danske forhold? Virker undertekser, hee aac lyd? Etc?

    Morten Hesseldahl

    Morten, det går nok mere som jeg og Kenneth forventer end efter din tro:

    “Boxer HD TV – Fra 1. april lanceres HDTV via DVB-T2”     dk  thumbs-up

     

    Lars     smile        (i dag måske lidt rollover

    #61107
    Preben Pedersen
    Deltager

    reslfj sagde

    kram5610 sagde

    Jeg kan godt se, at der er lidt flere TV end jeg lige troede – men er de så tilpasset danske forhold? Virker undertekser, hee aac lyd? Etc?

    Morten Hesseldahl

    Morten, det går nok mere som jeg og Kenneth forventer end efter din tro:

    “Boxer HD TV – Fra 1. april lanceres HDTV via DVB-T2”     dk  thumbs-up

     

    Lars     smile        (i dag måske lidt rollover

     

    Jamen det er jo godt det bliver meldt ud nu, istedet for næste år den 1. april – så ville mange nok ikke tro på det rollover

    #61109

    Bemærk også at der udover DVB-T2 også er krav om CI+ ved HDTV fra Boxer, ifølge mine oplysninger. Har bikset en artikel sammen https://digitalt.tv/boxerhdtvkrav

    #61114
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde


    Morten, det går nok mere som jeg og Kenneth forventer end efter din tro:

    “Boxer HD TV – Fra 1. april lanceres HDTV via DVB-T2”     dk  thumbs-up

     

    Lars     smile        (i dag måske lidt rollover

    Jeg har ikke udtalt mig om Danmark – men derimod om TYSKLAND – og her holder jeg fast i, at DVB-T2 er flere år ude i fremtiden! 

    Jeg har opgivet Danmark og bor nu på den rigtige side af grænsen!

     

    Mvh.

    Morten Hesseldahl

    #61117
    reslfj
    Deltager

    Preben Pedersen sagde

     

    Jamen det er jo godt det bliver meldt ud nu, istedet for næste år den 1. april – så ville mange nok ikke tro på det rollover

    Ja, det tænkte jeg også på, da jeg først læste artiklerne om dette – her og på recordere.  Jeg søgte faktisk på Boxertv.dk, på nettet i almindelighed og læste en ekstra gang, før jeg selv skrev.  

    Alt med 1. april  – dyb skepsis.  Men det gælder alså ikke 14 september.  

     

    Lars   smile

    #61118
    reslfj
    Deltager

    kram5610 sagde

    Jeg har ikke udtalt mig om Danmark – men derimod om TYSKLAND – og her holder jeg fast i, at DVB-T2 er flere år ude i fremtiden! 

     Ja, vi har vel hele tiden kredset om 2013/2014 – det er dog kun 2-3 år.    Men det Boxers udmelding viser, er hvor hurtig det hele kan skifte og hvor let disse mennesker har det med at sige noget  –  der passer her og nu – men som viser sig ikke at holde –  ja mange hæderlige typer, vil nok kalde det direkte løgn.

     

    Jeg har opgivet Danmark og bor nu på den rigtige side af grænsen!

     Det bliver du nok ikke enig med ret mange om – på dette forum  rollover  

     

    Lars  smile

    #61123
    kram5610
    Deltager

    reslfj sagde

     Ja, vi har vel hele tiden kredset om 2013/2014 – det er dog kun 2-3 år.    Men det Boxers udmelding viser, er hvor hurtig det hele kan skifte og hvor let disse mennesker har det med at sige noget  –  der passer her og nu – men som viser sig ikke at holde –  ja mange hæderlige typer, vil nok kalde det direkte løgn.

    Ja men i Danmark har man en provider (Boxer) som kan gi tilskud til bokse mv. – det har man ikke i Tyskland… DVB-T spiller en stadig mindre rolle hernede. DVB-T er for de folk som kan leve med få kanaler… Jeg holder stadig på at, DVB-T2 tidligt bliver indført som supplelent fra 2015 – og selve skiftet fra DVB-T til DVB-T2 år senere. 

    Jeg har opgivet Danmark og bor nu på den rigtige side af grænsen!

     Det bliver du nok ikke enig med ret mange om – på dette forum  rollover

    Lars  smile

     

    Nææ hyg I Jer bare med Helle 🙂 

     

    Mvh.

     

    Morten Hesseldahl

    #61125
    langkawi
    Deltager

    Morten, hyg du dig så med Angela wink

    Hvad sker der i 2012?
    Jeg talte med en dame fra firmaet Boxer idag, der fortalte mig, at Boxer søsætter flere hd-kanaler 1.april 2012 (!!)
    Altså ikke bare TV2HD, men også andre kanaler. Hun kunne dog ikke fortælle hvilke kanaler det drejer sig om…
    Mon ikke der er noget om snakken, for ellers ville hun vel ikke lukke den slags ud crazy
    Hvornår kommer DR1 og DR2 i HD? Det kan være disse hun tænker på?
    Gætværk: måske kanal5HD ?

    #61127
    Preben Pedersen
    Deltager

    langkawi sagde

    Morten, hyg du dig så med Angela wink

    Hvad sker der i 2012?
    Jeg talte med en dame fra firmaet Boxer idag, der fortalte mig, at Boxer søsætter flere hd-kanaler 1.april 2012 (!!)
    Altså ikke bare TV2HD, men også andre kanaler. Hun kunne dog ikke fortælle hvilke kanaler det drejer sig om…
    Mon ikke der er noget om snakken, for ellers ville hun vel ikke lukke den slags ud crazy
    Hvornår kommer DR1 og DR2 i HD? Det kan være disse hun tænker på?
    Gætværk: måske kanal5HD ?

     

    DR1 HD kommer iforbindelse med skiftet fra Mpeg2 til Mpeg4 og det bliver på DVB-T/Mpeg4 på Mux1, DR2 forsætter som SD lidt endnu, det samme gøre DR K, DR Ramasjang.

    Boxer kommer nok mest sandsynlig med enten FTA kanalerne fra Nabolandende i HD eller 6éren HD og Kanal5 HD, da de jo i forvejen har 6éren og Kanal5 på deres programflade.

    Men tror ikke folk er villig til at betale mere for tv-kanalerne bare fordi de kan fåes i en HD udgave.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 76 til 90 (af 93 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button