Alternativ til Canal Digitals HDTV boks ?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #55794
    astrolux
    Deltager

    Hej alle,

     

    Jeg har for nyligt skiftet til HD TV fra Canal Digital som jeg har abonneret på i mange år. Jeg fik samtidig en HDTV boks (uden harddisk) med. Og efter at have været vant til en Force modtager i alle årene, savner jeg to vigtige (i min verden) egenskaber ved HDTV boksen:

     

    – Muligheden for at sortere favoritlisten i den orden jeg vil og ikke i den orden boksen bestemmer og

    – Tekst Tv hukommelse så jeg ikke skal vente til den når frem til den side jeg vil se.

     

    Begge dele kunne Force modtageren til fulde og det savner jeg meget i den nye boks.

     

    Er der nogen der kender en boks, som ud af æsken (uden diverse firmware opdateringer, programmering, indlæsning af plugins, skins, cams og hvad det ellers hedder) kan bruges som alternativ til HDTV boksen og som kan det jeg savner i den nye ?

     

    Hilsen

    Søren Jensen, Vejle

    #59170
    lytro
    Deltager

    Jeg vil give dig ret i at FORCE var den bedste.

    Kender ingen bokse der kan sammenlignes med FORCE.

    Den var jo også dyr.

    De bokse du får fra udbyderne i dag er billige bokse, derfor får du dem næsten gratis.

     

    Lynge Smile

    #59171

    Den Technisat jeg omtaler i https://digitalt.tv/alternative…..pvr-boksen er nok det nærmeste du kommer Force pt.

    Læs evt. anmeldelse her http://gadgetinn.blogspot.com/2009/07/technisat-digicorder-hd-s2x-review.html (det er dog ikke af Plus modellen med dobbelt DVB-S2 tuner)

    #59174
    tjr
    Deltager

    Jeg er på jagt efter en god, billig HDTV satmodtager.

    Jeg har erfaringer med en Maximum TS-3002, og den er jeg bestemt ikke imponeret af. Dens text-tv har så lille hukommelse, at man ikke kan stoppe siderne – dog husker den siderne, men hvis der er flere undersider, ruller den bare videre, når der kommer en ny 🙁 Derudover virker EPG delen ikke ret godt – man skal ind på kanalen, eller ind på en på samme transponder for at få EPG oplysningerne indlæst. Og så er de allesammen væk igen, når man tænder boksen…

    Derudover virker gennemsløjfningen ikke – så når den går i øko-mode, lukker den også for gennemsløjfning af både satellit og antenne.

     

    Mine krav til modtageren er:

    Den skal kan køre Canal Digital – helst med indbygget kortlæser, ellers skal den være 500kr billigere end en der har det indbygget.

    Den behøver ikke at være Combi, men bare sat HDTV

    EPG skal fungere og viser for alle kanaler hver gang.

    Diseqc 1,2/motorstyrring – ikke et must, men helst

    Enten sende text-tv videre via HDMI eller også velfungerende text på boksen.

    Understøtte dansk lyd/undertekster.

     

    Men den behøver ikke at kunne snakke dansk i menuen, så længe at den bare snakker engelsk

     

    Så hvis der er nogen som kender nogle billige alternativer, må i meget gerne skrive 🙂

    På forhånd tak
    #59183
    astrolux
    Deltager

    ADMIN: Tak for henvisningen. Boksene ser godt ud og kan ganske vist meget mere end jeg lige synes jeg har brug for, men med henvisningen til dem, svarer du også på spørgsmålet om muligheden for at bruge alternativer til den af Canal Digital leverede HDTV boks. Altså at det (pt. i det mindste) er muligt at benytte andre bokse, og så er det jo bare at finde en der kan det jeg har brug for.

     

    Nu var spørgsmålet rettet mod alternativer til CanalDigital boksen. Hvad med Viasat ? Er der også på samme måde mulighed for at benytte andre bokse end dem Viasat leverer ?

     

    Og så lige et supplerende spørgsmål, afledt af henvisningen til andre bokse: Der tales om at optage et program mens man ser et andet, og om én eller flere tunere, som f.eks. den VU+ Duo der er. Kræver det at der er 2 LNB'er på parabolen, og 2 kabler ind hele vejen ude fra parabolen til receiveren, eller kan man blot “sløjfe” det ene kabel der er, videre til den anden indgang (på den boks der har 2 indgange) ?

    #59184

    Viasat's SD kanaler kan modtages på Linux bokse med softcams, men softcams er ikke et emne, der behandles på dette forum.

    Viasat HD kanaler er forbeholdt Viasat HD bokse.

     

    For at få fuldt udbytte af twin tuner skal du enten have:

    1 x twin LNB og to kabler fra denne ind til boksen

    eller (såfremt modtageren understøtter Unicable/Satcr, det gør Vu+ Duo f.eks.)

    1 x Satcr/Unicable LNB med 1 kabel ind til fordeler der splitter signalet i 2. Se evt. /maximum-v-osc1-satcr-lnb

     

    Som du skriver er det muligt at benytte andre bokse til Canal Digital, men det springende punkt er som regel undertekst support. Det er langt fra alle bokse, der håndterer Canal Digital undertekster korrekt.

    #59185
    astrolux
    Deltager

    Admin: Tak for info. Det afklarer de fleste af mine spørgsmål.

    Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener med Viasat SD og det du kalder “softcams”, men jeg søger lidt info på nettet for at se om jeg kan finde noget.

    #59186

    Viasat SD = Alle Viasat kanaler der ikke sender i High Definition. SD står for standard definition.

    #59188
    Bobben
    Deltager

    admin sagde

    For at få fuldt udbytte af twin tuner skal du enten have:

    1 x twin LNB og to kabler fra denne ind til boksen

    eller (såfremt modtageren understøtter Unicable/Satcr, det gør Vu+ Duo f.eks.)

    1 x Satcr/Unicable LNB med 1 kabel ind til fordeler der splitter signalet i 2. Se evt. /maximum-v-osc1-satcr-lnb


     

    Et alternativ som gjør at man kan benytte en Coax til twin PVR er Johanson multiband converter.  Da er man ikke avhengig av at twin PVR støtter Satcr/Unicable.   Man benytter da  Twin LNB->Multiband converter->eksisterende coax->Multiband “destacker”->to coax->twin PVR

    Johanson multiband converter kombinerer to LNB signaler på samme coax kabel. Den ene LNB utgangen blir

    sendt i frekvensområdet 950-2150MHz i Coax kabelen mens den andre LNB utgangen

    sendes fra 2150MHz til 3550MHz.

     

    Man kan også koble DVB-T antenne på Johanson boksen slik at twin LNB og DVB-T signal kan overføres i samme coax kabel.

     

    Den støtter også DisqC slik at hver tuner kan styre sin egen DiseqC velger som velger LNB fra forskjellige posisjoner(mulig det må være en DiseqC velger fra Johanson).  I PDF'n til Johanson er det oppgitt et eksempel hvor man har to posisjoner men jeg kan ikke tenke meg at det skulle være begrenset til to posisjoner forutsatt at den standard DiseqC switch kan benyttes.

    http://www.bitzshop.co.uk/acat….._28002.pdf

     

    Jeg har vært litt skeptisk til et slikt produkt siden det er mye tap i coax kabel på frekvenser over 2150MHz men det

    er mange som rapporterer at dette fungerer helt fint. Med normale kabellengder fungerer det trolig helt greit.  Det kan også være

    at Johanson boksen gir litt ekstra forsterkning over 2150MHz.

     

    Selv ville jeg mye heller trekke to coax kabler siden det må gi bedre signaler men Johanson boksen er en grei kriseløsning dersom man overhodet ikke har mulighet for å trekke en kabel til.

    #59189

    Det er rigtigt Bobben. Har også selv denne og skrevet om den /johansson-9640-multiband-converter. Ærgeligt at den er så dyr. Også en fejl af Canal Digital at de ikke inkluderede Unicable på deres HD PVR boks.

    #59190
    Bobben
    Deltager

    admin sagde

    Det er rigtigt Bobben. Har også selv denne og skrevet om den /johansson-9640-multiband-converter. Ærgeligt at den er så dyr. Også en fejl af Canal Digital at de ikke inkluderede Unicable på deres HD PVR boks.


    Ja Canal Digitals HDPVR burde fungert med SatCR LNB.  Det ville overraske meg om det ikke kommer støtte for dette senere siden det kun er en software sak og det burde selv Sagem kunne få til i  linux softwaren  Wink 

    #59195
    astrolux
    Deltager

    Admin, du nævnte at : Viasat's SD kanaler kan modtages på Linux bokse med softcams, men softcams er ikke et emne, der behandles på dette forum.

    I min gamle Force kunne jeg have både et Viasat kort i direkte, og et CD kort i et CA modul og boksen kunne fint styre begge kort. Ved du (eller andre på dette forum) om der er en boks der kan bruges både til CD og Viasat samtidig, og hvilken ville du / I anbefale ?

     Og vedr. Softcams: Jeg går ud fra at det betyder et virtuelt CA modul, hvor det er software i boksen der udfører samme opgave som et CA modul. Når du så skriver at det ikke er et emne der behandles på dette forum, er det så fordi det er et omfattende enme med en hel anden målgruppe, eller er det fordi det er et gråzone område der er på grænsen af det lovlige. Når jeg spørger så er det (ud over at jeg ikke ved det) fordi jeg forestiller mig en boks med et CA modul til mit CD kort, og en plads til Viasat kortet, ligesom i den gamle Force, vil være den optimale løsning, men hvis det kun kan lade sig gøre hvis man overtræder nogle regler eller rettigheder / love, så er jeg ikke interesseret. Løsningen jeg søger skal være fuldt lovlig, og helst godkendt af hhv. CD og Viasat, hvis det er muligt.

    #59196
    kram5610
    Deltager

    astrolux sagde

     Og vedr. Softcams: Jeg går ud fra at det betyder et virtuelt CA modul, hvor det er software i boksen der udfører samme opgave som et CA modul. Når du så skriver at det ikke er et emne der behandles på dette forum, er det så fordi det er et omfattende enme med en hel anden målgruppe, eller er det fordi det er et gråzone område der er på grænsen af det lovlige. Når jeg spørger så er det (ud over at jeg ikke ved det) fordi jeg forestiller mig en boks med et CA modul til mit CD kort, og en plads til Viasat kortet, ligesom i den gamle Force, vil være den optimale løsning, men hvis det kun kan lade sig gøre hvis man overtræder nogle regler eller rettigheder / love, så er jeg ikke interesseret. Løsningen jeg søger skal være fuldt lovlig, og helst godkendt af hhv. CD og Viasat, hvis det er muligt.


    Problemet er licenser.

    Jeg har fx en Edision Boks – den er leveret med to indbyggede kortlæsere til Conax (det vil sige at de kan bruges til Canal Digital). Jeg er dog bosiddende i Tyskland og har derfor abonnement hos tyske Sky. Sky koder deres programmer i VideoGuard, så derfor kan boksen ikke bruges direkte. Men hvis man vælger at hente en ny software til boksen kan kortlæserne pludselig læse stortset alle kort. Problemet her er at udviklerne af VideoGuard (NDS) ikke får penge for deres licens. Så det svarer i virkeligheden til at bruge en ulovlig kopi af Windows.

Login Registrer
Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button