Alle kanaler er krypteret i Windows Media Center / Canal Digital

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56315
    mrfinance
    Deltager

    Hej,

    Jeg har netop installeret Digital Diveces Octopus CI modul samt et DuoFlex S2 tuner sammen med et parabol Canal Digital abonnement.

    Inde i Windows Media Center, går installationen fint igennem med indlæsning af kanaler osv. Men når jeg forsøger at se nogle af kanalerne, er de alle krypteret. Selv Dr 1 er krypteret???

    Hvad fan… gør jeg forkert?

    Jeg har påset at CAM-kortet er installeret korrekt, Den har fundet Canal Digital kortet, så det skulle ikke være det der er problemet.

    Henrik

    #61980
    avh
    Deltager

    Hvis det er den indbyggede mediacenter i windows 7, du anvender, så kan dette program ikke håndtere kodet kanaler direkte..

    Andre programmer som dvbviewer og mediaportal kan derimod klare det direkte..

    (se også HTPC siden på denne hjemmeside, der er bl.a. det tv-kort du anvender anmelt)

    #61981

    Det burde virke også i MediaCenter med Digital Devices kort. 

    Det lyder som om det er kommunikationen mellem Mediacenter programmet og Digital Devices driveren, der driller. Der er vist noget med at PCI Express frekvensen også skal stilles til 100 i bios.

    Den kan hedde ting som:

    “PCIe Frequency”
    “PCIe Overclocking”
    “BCLK/PEG Frequency”

    Jeg kan ikke lige finde ud af om demo udgaven af DVBViewer virker med cams, men ellers kunne det måske være en idé at prøve denne, bare for at se om det virker der. http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=demo

    For at fejlsøge hvor problemet ligger.

    Canal Digital kanaler er kodet inkl. DR1. BBC World sendes dog ukodet.

    Du kan så vidt jeg forstår godt gå ind i DVBCineConfig og ind i Common Interface Module og komme ind i cam menuen derinde og se kortoplysninger? 

    #61984
    mrfinance
    Deltager

    Tak jeg vil prøve at se om jeg kan ændre på PCI frekvensen til 100 😉

    Mht. DVBViewer har jeg prøvet deres demo, som opfører sig på præcist samme måde. Den kan finde alle kanaler. Jeg kan se hvad der bør vises på de enkelte kanaler, så DEN information får jeg, men billeder og lyden får jeg ikke, den er krypteret !

    Jeg kan se nogle enkelte kanaler ( som ikke er omfattet af candal digital) pakken – og som ikke er danske, det må være nogle ukodet kanaler, så det er helt sikkert noget med CI modulet

    #61985
    mrfinance
    Deltager

    Tak jeg vil prøve at se om jeg kan ændre på PCI frekvensen til 100 😉

    Mht. DVBViewer har jeg prøvet deres demo, som opfører sig på præcist samme måde. Den kan finde alle kanaler. Jeg kan se hvad der bør vises på de enkelte kanaler, så DEN information får jeg, men billeder og lyden får jeg ikke, den er krypteret !

    Jeg kan se nogle enkelte kanaler ( som ikke er omfattet af candal digital) pakken – og som ikke er danske, det må være nogle ukodet kanaler, så det er helt sikkert noget med CI modulet

    #61986
    mrfinance
    Deltager

    hej igen,

     

    jeg har nu prøvet at se om det var muligt at ændre på frekvensen på PCI express – men kan ikke finde det nogen steder 🙁 Har herefter forsøgt at reinstallerer driverne men intet virker. Den viser stadigvæk i såvel Microsoft Media Center og DVBViewer at kanalerne er krypteret 🙁

     

    Har i nogen ideer om hvad der kan være galt ??

    #61988

    Hvis du kan se Conax  i DVBCineConfig i cam menuen, og aflæse f.eks. din aktuelle abonnement periode, så virker det lidt mystisk.

     

    Har du tjekket kort og cam i andet udstyr, hvis du har mulighed for dette?

    #62007
    mrfinance
    Deltager

    Hej,

     

    Jeg kan se det hele – de samme informationer som jeg kan se, når kortet er i Canal Digital boksen, kan jeg se når kortet sidder i computeren.

     

    Hvis der er nogen der har mod på det, vil jeg meget gerne betale for at der er en der kommer ud og ser på det med lidt mere “prof. øjne” 🙂

    #62009

    Har du prøvet at lave en support ticket hos Digital Devices? De har mulighed for at hjælpe måske via fjernstyring på din PC via TeamViewer software. http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Categories/Downloads/TeamViewer

    #63556
    svsommer
    Deltager

    hej jeg har sammen problem bare med dvbviewer 

    hvordan ser jeg om kommunikationen mellem com interface og dvbviewer er iorden?

    mvh

    #63558

    svsommer sagde
    hej jeg har sammen problem bare med dvbviewer 

    hvordan ser jeg om kommunikationen mellem com interface og dvbviewer er iorden?

    mvh

    I DVBViewer er der CAM Interface vindue under View i DVBViewer menuen.

    caminterface_dvbviewer.png

    #63559
    svsommer
    Deltager

    admin sagde

    svsommer sagde
    hej jeg har sammen problem bare med dvbviewer 

    hvordan ser jeg om kommunikationen mellem com interface og dvbviewer er iorden?

    mvh

    I DVBViewer er der CAM Interface vindue under View i DVBViewer menuen.

    caminterface_dvbviewer.png

    hej

    efter jeg har installeret dvbviewer 5.2 så virker det

    men jeg har så et nyt problem mit conax smit kan kun decode 1 kanal af gangen jeg har så også prøvet med et conax smartdtv cam og det virker men meget ustabilt efter lidt tap så går skærmen isort og jeg må så genstarte.

    men efter hvad de siger skulle det smit kunne afvikle to kodet programmer http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/095019

    kan så lige sige med smartdtv cam når det går i sort så trækker jeg det lige ud og ind så køre det igen.

    under DVBCineConfig kan man stille noget bitt skal jeg pille ved det?

    ved ikke om jeg skal starte en ny tråd?

    mvh

    #63560

    Jeg har haft held med Canal Digital brandet Conax modul og Alphacrypt modul i forhold til flere kanaler samtidigt.

    #63562
    svsommer
    Deltager

    er der noget med man kan opdater conax ved at finde en bestemt kanal så det bilver opdater over satellit? 

    #63563

    svsommer sagde
    er der noget med man kan opdater conax ved at finde en bestemt kanal så det bilver opdater over satellit? 

    Canal Digital anbefaler TV2 Zulu i forhold til kortopdatering.

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button