3D på DVB-T2 test i sverige

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56021
    Preben Pedersen
    Deltager

    Endnu en grund til, at man i danmark skulle tage en beslutning om, hvornår man forventer en overgang. Læs mere her om, hvad der sker i sehttp://www.boxer.se/kundservice/kundservice-informerar/premiar-for-3d-hos-boxer/

    #60192
    reslfj
    Deltager

    Preben Pedersen sagde

    Endnu en grund til, at man i danmark skulle tage en beslutning om, hvornår man forventer en overgang. Læs mere her om, hvad der sker i sehttp://www.boxer.se/kundservice/kundservice-informerar/premiar-for-3d-hos-boxer/

    Nu bliver jeg jo nok ikke anklaget for at være imod brugen af DVB-T2, men alligevel vil jeg foreslå, at man ofre lidt kræfter på planlægning før man  endeligt fastlægger  hvad og hvordan DVB-T2 skal bruges i Danmark.

    Og jeg vil foreslå, at en sådan teknisk, økonomisk gennemgang munder ud i en  udviklingsplan for DTT,  der

    • normaliserer regelmæssige fremtidige ændringer i teknologi  og kritisk overvejer tænkelige udviklings scenarier.
    • ser mere langt fremad end på de helt nære forhold
    • indeholder et stort bidrag fra andre end de direkte (betalende) 'stakeholders'
    • forholder sig til fordele/ulemper/nødvendighed ved/af offentlig regulering overfor mindre regulering og et friere marked.

    Og jeg vil tilføje – undlade input fra marketing og andre, der hverken kan stave til FFT eller til realrente  endsige på rimelig måde give en forklaring deraf.  

    I løbet af den kommende tid vil vi også se DVB-C2 chips og kort tid derefter bokse og fjernsyn med DVB-C2 – uden tvivl også med DVB-T2/C2.    

    Det er vigtigt for forbrugerne, at de snarest muligt kan vide, hvad der er rigtigst at købe.  Selv om man ikke kan give garanti for fremtidssikring, så kan man udmærket advare mod produkter, der  med sikkerhed er 'fortidssikrede'. 

    Men kommer der først mange produkter på markedet med DVB-T2 og de første produkter med DVB-T2/C2, så er det for sent 'at tænke'. Så sætter disse  første produkter en 'de-facto standard', der let kan være mere tilfældig end fornuftig.    

     

    Lars    smile

     

    PS!  DVB-T/T2 og DVB-C/C2 handler ikke om fjernsyn – det handler om teknik  til at overføre 'bits' fejlfrit og det handler om prisen herfor.  Det har ret lidt med 'kultur' (eller biblioteker) at gøre – efter min mening.

Login Registrer
Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button