28.2 lokal kanaler tilgængelige på lolland???? med 100cm parabol

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #56578
    ErikH
    Deltager

    har idag justeret og aktiveret mit 28.2 hoved, og til min overraskelse kan jeg tage de engelske kanaler som normalt kun modtages på fyn og jylland.  så itv, 4more ,itv2 ,itv3,itv4,channel4 og bbc1,bbc2 og andre går alle igennem uden kodning, som ligger på de 10xxx frekvenser jeg normalt ikke kan se noget på.

     

    Er det nok bare atmosfæriske forstyrrelser eller har sat’n deroppe rykket sig lidt, så sydsjælland/lolland også kan modtage dem selv med en 100cm parabol?? det virker ihvertfald lige nu her.

     

    #63323
    Steen Lindblad
    Deltager

     

    Jeg ved ikke om det bare er mig eller ???

     

    men har lagt mærk til at de fleste der poster omkring 28,2Ø herinden har vanvittige parabol str i KBH / Nordsjælland.

     

    Jeg ejer en Triax TD88cm samt en triax s-hd 207 , og jeg kan trække samtlige kanaler fra alle inkl 2F med fuld skrald 

    Level 90% samt en C/N på 36% 

    Bosat i Hillerød

    #63325
    kram5610
    Deltager

    ErikH sagde
    har idag justeret og aktiveret mit 28.2 hoved, og til min overraskelse kan jeg tage de engelske kanaler som normalt kun modtages på fyn og jylland.  så itv, 4more ,itv2 ,itv3,itv4,channel4 og bbc1,bbc2 og andre går alle igennem uden kodning, som ligger på de 10xxx frekvenser jeg normalt ikke kan se noget på.

     

    Er det nok bare atmosfæriske forstyrrelser eller har sat’n deroppe rykket sig lidt, så sydsjælland/lolland også kan modtage dem selv med en 100cm parabol?? det virker ihvertfald lige nu her.

     

    Hej

     

    Det skyldes at BBC, ITV, Channel 4 m.fl. i øjeblikket udsendes fra en stærkere satellit, nemlig Astra 1N. Disse kanaler flyttes til efteråret til Astra 2G. Astra 2G har (formentlig) den samme signalstyrke som Astra 2F, hvorfra bl.a. Channel 5 pt. udsendes. Prøv at tjekke Channel 5 frekvens: 10964.00 H – den kan du formentlig ikke modtage. 

     

    Så nyd det så længe det varer. 

    Hilsen

     

    Morten Hesseldahl

    #63326
    ErikH
    Deltager

    kram5610 sagde
    Så nyd det så længe det varer. 

    Du har nok helt ret her, for jeg kan se på kingofsat at der er mange engelske lokal HD kanaler som jeg heller ikke modtager. Så jeg nyder det lidt sålænge det varer.

    #63426
    shekan
    Deltager

    Kære gutter

    Jeg har en 1,5 m parabol. og jeg kan ikke fange signalet, dog jeg har en viasat samsung reciver. det er nok det som skyld i at jeg kan ikke fange astra 28.2 øst.

    jeg boer i holbæk. Jeg vil gern investere i en  Triax s-hd207, er det andre reciver som kan tager eller fange de engelske kanaler.

    Er der nogle god triks at justere pabol og reciver til de engelske kanaller.

    Mvh

    Den desperatte

     

    NB: Jeg kan sagten fange mange af de arabiske og tyrkiske og østerupa samt mange af de kanaler fra japan og kina med en ældre nokia digital reciver.

    #63427
    Palleba2000
    Deltager

    Undskyld, jeg skrev en besked der skulle et andet sted, men kan ikke finde ud af at slette denne.

    Men jeg håber du får de engelske kanaler ind, jeg selv bruger en Dreambox til dette.

    MVH
    Palleba

    #63433
    Anonym
    Gæst

    Palleba2000:

    Til venstre for dit indlæg ser du som bekendt feltet for din profil. Når du er logget på, fører du muse-markøren hen over profilen, i øverste venstre hjørne af denne kommer en lille “knap” til syne, og der står: “Åbn forumværktøjskasse”. Klik på denne, og du får nu mulighed for hhv. at redigere, og slette dit indlæg. 

    #63434
    Palleba2000
    Deltager

    Til Turbo!
    Kan man virkelig være så blind?! Tak for tippet! :)

    Til Shekan!
    Hvis du tror du har parabol nok til at fange disse kanaler, hvorfor så ikke bestille en Freesat modtager fra f.eks. Amazon? Så får du det hele du har brug for til disse kanaler.

    MVH
    Palleba

    #63581
    shekan
    Deltager

    Tak

    Jeg skal først være sikre at jeg kan modtager de engelske kanaler som True movies 1-2-3-4 og andre på samme signal.

    jeg vil ike ofre masser ag penge for ingen nytte.

    Jeg er meget intereseret at høre fra folk fra holbækområder der har prøvet at fange de sigenaller.

    Mvh

     

     

     

     

    #63582
    Anonym
    Gæst

    shekan sagde 

    Jeg skal først være sikre at jeg kan modtager de engelske kanaler som True movies 1-2-3-4 og andre på samme signal.

     

    De kanaler sendes jo fra en helt anden sattelit,  Eutelsat 28A, sammen med en del andre Freesat kanaler, samt nogle SKY kanaler til UK og Irland. Den sattelit kan modtages med en 60Cm over hele landet.

Login Registrer
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button