19.2Ø: EinsPlus og ZDF Kultur lukker 30 September

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57195
    Anonym
    Inaktiv

    Så er det faldet på plads den lange diskussion der har været ang. EinsPlus og ZDF Kultur’s skæbner, om de skulle lukke eller ej og erstattes med en ungdoms kanal i stedet for.

    Begge kanaler lukker desværre 30 September: http://www.digitalfernsehen.de/Auch-EinsPlus-macht-im-September-Schluss.142593.0.html

    Der med lukker 3 Tysk sprogede HD kanaler i September: EinsPlus, ZDF Kultur og ServusTV Deutschland.

    #66903
    parabolgutten
    Deltager

    Åh for pokker, hvor er der meget godt som skal ødelægges. Specielt ZDF Kultur vil blive savnet, når jeg ind imellem kommer forbi en parabol på 19ø.

    Og så en ungdomskanal – ja man har fået ødelagt Viva.

    #66904
    Anonym
    Inaktiv

    ZDF Kultur vil jeg også savne. Jeg nød bla. at se ZDF-Hitparade fra 80’erne, hvor man også kunne gense en masse af de gamle Neue Deutsche Welle kunstnere optræde hos Dieter Thomas Heck. Jeg tror også mange vil savne kanalen for det live musik der også er på programmet.

    EinsPlus er hip som hap, da en del af det godt kan ses på nogle af de andre puplic service kanaler. Savnet for mange vil nok være deres BEATZZ in Concert programmer, hvor de i hvert af dem dækker live oprædender med diverse kunstnere, der nok ville forblive ret ukendte hvis det ikke havde været for den program serie.

    #66988
    simoneth
    Deltager

    Ærgreligt, men sådan er det desværre med mange af de gode gamle tv-kanaler… Tiderne skifter.

    Sjovt nok er ZDF kulturs hjemmeside stadig oppe at køre – der sker dog ikke særlig meget når man trykker på live stream

    #67071
    Anonym
    Inaktiv

    ServusTV Deutschland har også lavet om på hvornår de ville holde op med at sende. Det er blevet udskudt til slutningen på året, men der er ikke nævnt med nogen konkret dato. Så man må gætte på at det sker i uge 52.

    #68588
    Victor Lund
    Deltager

    Det er godt nok ærgeligt at de lukker. Det kunne man dog næsten godt forvente, eftersom TV-kanaler er gået hen og er blevet for dyre i drift.
    Det ser ud til, at ServusTV bliver meget mere digital i 2017:

    http://meedia.de/2016/10/18/rolle-rueckwaerts-servus-tv-sendet-doch-in-deutschland-weiter/

    Derfor man må man måske bare gå mere med på bølgen med streaming.

    Dog viser nedenstående artikel at danskerne alligevel elsker at sidde foran flimmerkassen og se danske TV-kanaler:

    https://www.samlino.dk/blog/TV-er-fortsat-populært

     

    #68589
    Anonym
    Inaktiv

    I løbet af 2016 er der også blevet startet nye Tyske kanaler op på 19.2Ø der fokuserer på underholdning, eks. Family TV der bla. viser klassiske Amerikanske serier og Zee One HD for fans af Bollywood film.

    På dokumentar området finder man den nye Kabel Eins Doku, der startede op for en lille måneds tid siden.

Login Registrer
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button