12V DVB-t2 boks m/optager – hvilken?

Indlæg om piratsider, piratudstyr og lignende er ikke tilladt. Reklame/salgs indlæg er ikke tilladt.

  • Dette emne er tomt.
Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #57050
    cstage
    Deltager

    Til brug i en campingvogn søger jeg en DVB-t2 modtagerboks der kører på 12V, har min 2 tunere, har harddisk på min. 325 GB og endelig mulighed for at forsyne en Triax UFO 150 aktiv antenne…

    Hvilke muligheder er der?

    Har kig på en Pace DIT 8030, men kan ikke umiddelbart se om den kan strømforsyne antennen….

    #66155
    Niels Petersen
    Deltager

    Hvis ellers den stadig er i handlen, ( det ser ikke ud til at den er i handlen i DK), så ser det ud til at den kan det der søges, men så  vidt det ser ud til, er det et ? om den kan forsyne en Aktiv antenne, så det må der nok findes anden løsning på.

    #66156

    Jeg er lidt blank men måske Black Panther Medialink, hvis den har 12v mulighed. Er ikke sikker.

    #66157
    Niels Petersen
    Deltager

     Derudover, så er det jo nemt nok at få 220V i en campingvogn selv om der ikke skulle være den mulighed på den plads man er på. Løsningen er en konverter, de fås i forskellige størrelser og er ikke dyre at anskaffe.

    #66158
    Anonym
    Inaktiv

    admin sagde
    Jeg er lidt blank men måske Black Panther Medialink, hvis den har 12v mulighed. Er ikke sikker.

    Har den ikke, den har kun 100V til 220V.

    Men findes der overhovedet sådanne DVB-T2 modtager boks til en campingvogn, hvilket der egentlig er tale om når man snakker modtagere til 12 Volt ? Når man kigger forhandlernes hjemmesider igennem, også i udlandet, så er hele pivtøjet kun parabol bokse, der er til 12 og 24 Volt.

    Så jeg tror egentlig at man skal fysisk besøge en forhandler af campingvogne og udstyr til disse, for måske at kunne hitte en 12 Volt DVB-T2 modtager boks, altså hvis den slags findes.

    Det eneste jeg har kunne hitte er skærme til 12/220V, men disse er kun til DVB-T. Tarup Campingcenter i Odense har sådanne skærme.

    http://campingshop.tarup.dk/webshop-data-store.aspx?category=3810000

    #66159

    Her er et tv med dvb-t2, 12v og står til at kunne optage på USB

    http://padborg-elektro.dk/shop/index.php?route=product/product&product_id=275

    #66161
    kbking
    Deltager

    som Niels skriver køb en 12v-230v konverter. som denne her http://www.thansen.dk/product.asp?n=1199147588&pn=-581094832

    #66162
    cstage
    Deltager

    Takker for svarene – dejligt med input når man er på bar bund… 😉

    230V kan ofte findes til campingvogne, men en del af det er, at jeg ofte bruger vognen hvor det ikke er en mulighed. Af samme årsag er der installeret solcelleanlæg, kombineret med en inverter til de ganske få ting der /skal/ have 230V. Der er en 230 Ah akkumulator til at gemme på strømmen fra solcellen.

    Pace’n kører fint på de 12V, så det er kun forsyningen til den aktive antenne der har været et problem. Nu har jeg så fundet en løsning der virker: Der findes på markedet en lille ‘dims’ man sætter ind på antennekablet, og så kan den tilsluttes 12V.

    #66174
    Palleba2000
    Deltager

    De små Dreambox’e kører på 12V, og de har også 5V spænding på antennestikket.

    Men problemet med Dreambox er at de ikke er CI+ kompatible. Boxer kører godt nok lige nu uden CI+, så lige nu er der ingen problemer, men man ved ikke hvor længe dette varer. Boksene har ikke mulighed for CI-modul, der bruges “SoftCam” software sammen med den indbyggede kortlæser…

    En anden ting er at den indbyggede tuner-modul kun klarer DVB-T. Skal man have DVB-T2, så må man skaffe sig en USB-tuner fra Sundtek.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Back to top button