Palleba2000

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 251 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Optage sat udsendelser fra CA-modul ? #1992067
    Palleba2000
    Deltager

    En Solo2 er fra 2012, så den er ikke til UHD (4k) kanaler, men dem er der ikke så mange af endnu at det gør noget.

    Jeg har en Solo4k og en Ultimo4k. Ultimo’en har jeg ikke rodet så meget ved endnu, men Solo’en har jeg brugt noget.

    Der kan både optages på intern og ekstern harddisk, og optagelserne er altid ukrypterede. Jeg bruger den interne kortlæser til kortene, men optagelserne er også ukrypterede hvis jeg bruger et Conax modul.

    Formater harddisken i Linux-format, Ext2 eller 3, så virker den fint. Den klarer også Windows formaterne FAT32 og NTFS.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Dreambox er gået helt konkurs #1894596
    Palleba2000
    Deltager

    Ja, den Turbo SE ser ud til at være en kopi af den USB tuner jeg nævnte, HMP-Combo, og ja, den er lidt følsom, men jeg synes den virker fint alligevel. Ja, man bliver nødt til at genstarte boksen, hvis USB forbindelsen ryger, dette gælder også Sundtek tuneren.

    som svar til: Dreambox er gået helt konkurs #1894594
    Palleba2000
    Deltager

    hm-sat.de har twintunere til modellen

    Nej, den er udsolgt på ubestemt tid, desværre.
    DVB-T2 tuner

    MVH Palleba

    som svar til: Dreambox er gået helt konkurs #1886477
    Palleba2000
    Deltager

    Hej Per!

    Tak for dit svar. Ja, det ser ud til at det er lidt svært at anskaffe sig disse tunere, desværre.

    Men det ser ud til at ComputerSalg har den på fjernlager, (14-21 dage leveringstid), med en pris på 829 kr plus forsendelse.

    Jeg har dog brugt en Sundtek USB tuner sammen med Solo 4k boksen som ekstra tuner, da denne boks har en Single DVB-T2 tuner modul installeret, og det virker fint. En anden USB tuner der har virket fint er HMP-Combo DVB-C/T2. 🙂

    Jaja, nu kom det til at handle om Vu+ i stede for Dreambox, men… 🙂

    MVH
    Palleba

    som svar til: Dreambox er gået helt konkurs #1886469
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Det var nu ærgerligt med Dreambox. Jeg begyndte med DM7020 og så DM600, så kom HD og jeg købte mig DM800 og 8000. DM8000 bruges stadig hver dag. 🙂

    Men her stoppede Dreambox eventyret da jeg ville prøve noget andet og det blev Vu+. Har Zero HD, Solo 4K og har lige fået fat i en Ultimo 4K.

    Jeg må sige at Vu+ virker lige godt som Dreambox. 🙂

    Bare lidt historie med mit enigma eventyr., kunne ikke lade være.

    Edit: Er der nogen der ved om man kan købe Dual tuner kort (DVB-T(2)) til Vu+ Ultimo til ca. 3-400 kr?

    MVH
    Palleba
    og godt nyttår!

    som svar til: Ekstern læser til CA-modul? #1595963
    Palleba2000
    Deltager

    Man kan få moduler med to kortlæsere, f.eks. Diablo CAM, og med korrekt software kan den nok afkode begge kort.

     

    MVH
    Palleba

    som svar til: Streaming BBC Iplayer/ITV Hub i Danmark, muligt? #1149507
    Palleba2000
    Deltager

    Hej Palleba. Mig bekendt er det ikke muligt at modtage BBC og ITV med parabol fra 28,2 grader øst længere, når man er lokaliseret i det midt/østjyske! Gik denne mulighed ikke bort for år tilbage da footprintet blev mere rettet mod UK?

    Her er to links der viser mulighederne for modtagelse i Danmark:
    1: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1aC65eWRZPtSru6ehfUBeVGWU3oI&msa=0&ll=55.75430105688987%2C10.671405572426925&spn=8.483636%2C19.753418&dg=feature&z=7
    2: http://www.the-lighthouse.se/eng/satellit/astra2e/astra2e.html

    Vest danmark har fint signal, og København har fint signal, så ja, der går en linje ned gennem hvor der er dødt. 🙁

    Edit: Ups, jeg ser nu at null-linjen ikke er på samme sted på de to kort.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Streaming BBC Iplayer/ITV Hub i Danmark, muligt? #1149204
    Palleba2000
    Deltager

    28,2 grader øst er gratis, Free to Air. Meget billigere end de andre løsninger. Men okay, parabolen skal virke.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Satellit streaming #927552
    Palleba2000
    Deltager

    Nu spørger jeg lidt dumt, men kan man ikke bruge f.eks. en Dreambox eller Vu+ som streaming server af satellit kanalerne? Eller har jeg misforstået det?

    Man kan jo streame kanaler fra disse Linux bokse…

    MVH
    Palleba

    som svar til: Bitrate faldet på TV2 kanaler hos Canal Digital #725108
    Palleba2000
    Deltager

    Ja, dette er nok desværre prisen ved at lægge sammen med Vias(kv)at. Canal Digital har altid havt meget god billedkvalitet. Men nu hvor de andre flytter over, så er der måske ikke plads nok til at sende kanalerne i den gode kvalitet mere.

    Jeg optog nogle julefilm fra TV2 Fri i desember, og jeg så kvaliteten blev meget dårligere da de skiftede transponder. En film på ca. 90 minutter plejede at fylde ca. 7 GB, men efter flytningen fyldte samme film ca. 3 GB. Så ja, der er skruet MEGET ned for kvaliteten.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Manglende lyd på 9øst . 11958 V #267503
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Jeg har ingen mulighed for at tjekke kanalerne, men på KingOfSat kan jeg se, at de andre (HD) kanaler sender med Dolby Digital lyd, så måske kan du få modtageren til at konvertere lyden til anden lydformat.

    MVH
    Palleba

    som svar til: dvb-s og dvb-t modtagelse #169242
    Palleba2000
    Deltager

    Hej Zumosol !

    Jeg ved du ikke vil have en ekstra box og fjernbetjening, men hvorfor ikke købe dig en Enigma2 / Linux box  (Dreambox eller Vu+)? Disse bokse er nemme at bruge og har mange muligheder.

    Jeg skrev Dreambox og Vu+, men der findes MANGE andre mærker, men disse to er nok de mest kendte af dem alle. Disse bokse kan have mange tunere, og kan også optage mange kanaler samtidig, så længe harddisken klarer at følge med. 🙂

    Dette var bare en lille idé.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Parabol størrelse i ulfborg #98731
    Palleba2000
    Deltager

    Kathrein laver gode paraboler, men desværre ikke i de størrelser mere, de havde store paraboler før, men ikke mere.

    Jeg har selv en Kathrein, og selv om den er 25 år gammel, ser den ud som ny. Også selv om vejret på Færøerne er meget hårdt.

    MVH
    Palleba

    som svar til: travel channel på 28" øst #95960
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Har ikke testet, da parabolen har flyttet sig lidt i en af de mange storme vi har haft på Færøerne…

    Men på LyngSat står der dette:

    28.2°E
    Astra 2F
    12382 H
    DVB-S
    MPEG-2
    27500
    5/6

    Kanalerne ligger på en UK spotbeam transponder, så måske er det derfor du ikke får den ind mere, jeg ved ikke om de lige er flyttet over eller ej.

    MVH
    Palleba

    som svar til: Parabol størrelse i ulfborg #95959
    Palleba2000
    Deltager

    Hej!

    Lige som “Per M” vil jeg komme med nogle links til kort over dækning af Astra 2.

    Her er kort hvor brugere har informeret om signalet.
    UK Spotbeam

    UK reception reports

    UK reception

    Og dette er om hvordan / hvorfor man kan se kanalerne der er uden for dækningen:
    UK TV via satellite

    De tre første links har brugere rapporteret om hvordan signalet er og hvor stor parabol de har brugt.

    Disse er dog kun vejledende kort, men efter det éne kort er en 1m parabol god nok, men sæt en 1,5 til 2n parabol op, så skulle det gerne give et stabilt signal.

    MVH
    Palleba

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 251 i alt)
Back to top button