kram5610

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 385 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: ARD slukker for SD signalet Januar 2025 #1994154
    kram5610
    Deltager

    Det er sandelig også på tide.

    De tyske public service kanaler (öffentlich-rechtlicher Rundfunk) koster ca 8,5 milliarder Euro om året – blandt andet fordi man sviner med pengene og har mange dobbelt strukturer!

    Man mener, at ca 6% af de tyske tv-seere ikke kan modtage HD. Det ville have været billiger at forære dem en billig HD-satmodtager, end at udsende over 30 kanaler fra ARDs medlemmer og ZDF i SD i årevis (SD slukningen var egentlig planlagt til 2020 – men blev udskudt grundet Corona).

    ZDF har forøvrigt meddelt at man fortsat vil sende i SD – håbløst… Måske fordi der gennemsnitlige seer er +60 (Rentnersender).

    Hilsen

    Morten Hesseldahl
    Tysk licens (Rundfunkbeitrag) betaler

    som svar til: Ekstern læser til CA-modul? #1565712
    kram5610
    Deltager

    Jeg har personligt 3 Loewe TV med dobbeltkortlæsere – fungerer ubeklageligt.

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Er satellit-tv en død teknologi? #1450516
    kram5610
    Deltager

    kram5610: Hvis man kører til Tyskland for at købe HD+ kort, og det accepteres, at man betaler kontant uden legitimation i en fysisk butik,

    Indtil Corna var ca 65% af alt betaling i detailhandlen her i Tyskland kontant!

    Grundet Corona (angst for smitte for bakterier) er det nu ændret til 50/50…. Jeg har kollegaer der endnu ikke har netbank og biler betales stadig tildels kontant.  Så kontanter intet problem.

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Er satellit-tv en død teknologi? #1450512
    kram5610
    Deltager

    Jeg kender godt HD+, da jeg har selv et abonnement. Men med hensyn til anonymitet: Jeg tvivler på, at det ikke er muligt at finde frem til kortkøber. Tyske Amazon ved da godt, hvem de sælger til.

    Man kan jo blot købe et nyt kort i en fysisk butik hver 12 måned:

    https://www.mediamarkt.de/de/product/_hdplus-12002-2723605.html?storeId=&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=RT_shopping_na_nsp_na_PLA+-+bluePortal+2+Smart&gclid=EAIaIQobChMIyabws6mk_QIV0wWiAx3-CAoIEAQYASABEgI5GvD_BwE&gclsrc=aw.ds

    som svar til: Er satellit-tv en død teknologi? #1450511
    kram5610
    Deltager

    Streaming kan virke – bruger mit apple tv en del til streaming, udover Netflix og Disney+, til ARD, ZDF og DRTV.

    Men mit generelle TV program dækkes af satellit tv:

    1. stort kanal udvalg
    2. bedre billedkvalitet – arte vil snart begynde at sende i UHD på egen faste dvb-s kanal.
    3. mere stabilt end streaming (har de seneste 10 år haft en dag hvor jeg havde en smule pixellering via sat grundet vejret).
    4. Er dansk/tysk – så har mulighed for tv fra begge lande

    Jeg holder fast i parabol så længe som muligt

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Streaming BBC Iplayer/ITV Hub i Danmark, muligt? #1149626
    kram5610
    Deltager

    Her er to links der viser mulighederne for modtagelse i Danmark: 1: https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1aC65eWRZPtSru6ehfUBeVGWU3oI&msa=0&ll=55.75430105688987%2C10.671405572426925&spn=8.483636%2C19.753418&dg=feature&z=7 2: http://www.the-lighthouse.se/eng/satellit/astra2e/astra2e.html Vest danmark har fint signal, og København har fint signal, så ja, der går en linje ned gennem hvor der er dødt. 🙁 Edit: Ups, jeg ser nu at null-linjen ikke er på samme sted på de to kort. MVH Palleba

    Disse kort er desværre alt for optimistiske. Jeg er bosiddende i Flensborg og skulle efter disse kort kunne få nogenlunde signal med 150 cm.

    Jeg eksperimenterede sammen med en ven der har en Kathrein CAS 150cm skål (tysk kvalitets skål til små 10.000 DKR) – selv med dyre profesionelle LNBs kunne vi ikke få signalet stabilt 24/7. Så her i Flensborg skal du nok op i 2m – og så er jeg ikke engang sikker på du har nogenvidere stor vejrreserve.

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Streaming BBC Iplayer/ITV Hub i Danmark, muligt? #1149199
    kram5610
    Deltager

    Hejsa

    Jeg har selv opgivet UK TV via VPN og deres apps (BBCi etc).

    Mit UK TV indtages nu primært fra Satellit (Kabelio) og Zattoo (Schweiz) – men okay det er flow tv (tilgengæld 100% stabilt).

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Ophæng til 32″ Samsung – The Frame #1053550
    kram5610
    Deltager

    Jeg har købt denne til min mor:

    https://www.bueroshop24.de/one-for-all-tv-wandhalterung-wm-2251-schwarz-260673?mkz=224

    Den fungerer udemærket.

    som svar til: Boksanbefaling? Skal have tuner DVB-S2/T2 og CA-modul #813041
    kram5610
    Deltager

    Bruger interfacet til valg af kanal er ulogisk og på parabol siden er der ikke plads til alle kanaler i kanal listen . Boksen kan ikke anbefales da den ikke er bruger venlig og menuer er ikke fuldt opdateret på danske selv ved sidste nye fw fra 2021

    Jeg kan ikke helt følge hvad der skulle være ulogisk? Jeg har selv 3 af disse bokse i brug og er meget tilfreds. Jeg har (fordi jeg bor i Tyskland) boksen på tysk (som alle andre elektriske apparater).

    Jeg ved ikke hvor mange kanaler du ønsker at have en liste – men jeg har en fav-liste med ca 150 kanaler (DVB-T, Canal Digital, Astra samt kanalerne fra Kabelio)…. Ingen problemer. Måske du har en mandags boks?

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

     

    som svar til: Diseq 2.0 går også som diseq 1.0? #688860
    kram5610
    Deltager

    Hejsa

    DiSEqC 2.x er en videreudvikling af DiSEqC 1.x – den kan kommunikere igennem fx en multischalter med en receiver – det er mere noget man bruger i store komplicerede anlæg.

    En DiSEqC 2,0 kan sagtens anvendes som DiSEqC 1,0.

    Det svarer til at en man sagtens kan kopiere i sort/hvid på en farvekopimaskine men ikke omvendt 🙂

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Hvilken antenne skal jeg vælge til DR kanaler? #687156
    kram5610
    Deltager

    Jeg vil altid fortrække en “rigtig” antenne. Fx denne: https://www.voelkner.de/products/1053571/Triax-DIGI-10-LTE-700-Passive-DVB-T-T2-Dachantenne-Aussenbereich-Silber.html?ref=43&offer=103e4da6a2c83ee045cf6a13426bf051&gclid=EAIaIQobChMI6Jy8s5Wl7gIVVRDmCh388w2PEAQYAyABEgLLCPD_BwE

    Jeg har engang fået en Ufo antenne forærende – den virkede ikke stort bedre end mine farmors strikkepinde…

    som svar til: Viasat og Canal Digital bliver Allente #633069
    kram5610
    Deltager

    ja, det er jo ikke den store herregård. Jeg vil også gerne betale 10kr pr kanal. Men det er jo noget man udregner ud fra hvor stor efterspørgselen er.

    Lige præcis. Hvis vi antager Canal Digital har 100.000 kunder i DK og man åbnede for følgendende ekstra kanaler: SVT Barn/SVT24, Kundskabskanalen, TV2 Norge, NRK2 og NRK er regnestykket:

    5 kanaler x 1 kr x 12 mdr x 100.000 kunder = 6.000.000 kr – hvis man ikke kan øge indtægterne / fastholde kunder der ellers ville opsige deres abonnement er det 6.000.000 kr. der mangler på bundlinen.

    Canal Digial er jo ikke charity business…

     

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

    som svar til: Viasat og Canal Digital bliver Allente #632994
    kram5610
    Deltager

    Hvis man virkelig skulle drømme, så skulle man ved Allente få oveni TV3 Sverige og Norge samt flere (alle) nabolandskanaler. De ligger der jo, det er “bare” at åbne op. Så kunne vi få bl.a. NRK2, Tv2 Norge, SVT Kunskabskanalen og YLE TV.

    Jeg kunne godt også godt tænke mig disse kanaler. Men det er desværre er det ikke blot at åbne for disse kanaler, idet der skal betales koda-afgift – hvilket ca er 1 kr pr kanal pr. måned.

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Er min svigerfar blevet snydt? #554509
    kram5610
    Deltager

    Teoretisk vil jeg sige han ret.

    Her i Tyskland (hvor jeg er bosiddende) kan man se forskel på ARD, ZDF, NDR etc via satellit og DVB-T. Jeg har et 65″ TV og her vinder satellit signalet fra Astra over DVB-T.

    Det samme gør sig gældende på DR1 (DVB-T vs. Canal Digital) – dog er vi ude i noget feinschmeckerei…. Min kæreste, mor osv. kan absolut ikke se forskel. (siger de).

     

    Hilsen
    Morten Hesseldahl

    som svar til: Er min svigerfar blevet snydt? #554490
    kram5610
    Deltager

    Hej

    Det kommer også an på hvilke kanaler man ønsker. Min farmor overvejede fx at få parabol (Canal Digital + Astra til tysk tv). Men her er problemet, at nabolandskanalerne (ARD, ZDF, SVT1, SVT2 og NRK1) udsendes uden danske undertekster – hun ser en del på disse kanaler. Hun var ellers fristet af de mange ekstra kanaler og vil gerne af med Yousee’s boks (rent optisk hensyn / en fjernbetjening mindre).

    Men hun beholder Yousee.

    Hilsen

    Morten Hesseldahl

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 385 i alt)
Back to top button