jala

Forum-svar oprettet

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • som svar til: Dobbelt tv-tuner og optagefunktion? #64969
    jala
    Deltager

    du kan da bare beholde din sagemcom (enig i at den er noget lort, jeg har selv skiftet den ud med en samsung bluray) så kan du optage på dit tv og se på din sagemcom, det kræver selvfølgelig et ekstra kort.

    som svar til: advarsel om svindlerfirma ? #63584
    jala
    Deltager

    admin sagde
    Umiddelbart ville jeg anbefale TrustPilot.dk til den slags. Det er mere centralt og der tjekker mange, så måske mere relevant der, end her i dette forum.

    Hvis du har betalt med kort i forbindelse med handlen så kontakt din bank.

    jeg betalte desværre med paypal og sælger lod som om han ville løse problemet og blev så tavs efter 45 dage og efterfølgende kan jeg se paypal har en tidsfrist på 45 dage for klager.

    som svar til: serieoptage via epg med rti90-320 ? #63480
    jala
    Deltager

    admin sagde
    Serieoptagelser skulle virke via EPG men ikke for alle kanaler. Hverken DR og TV 2 kanalerne har serieoptagelsesmulighed desværre. Kan ikke lige huske hvad der skal trykkes.
    Har du opgraderet den til Boxer Bio softwaren?

    okay det var underligt.

    Den er ikke opdateret endnu, jeg har først lige fået filen fra sagemcom.

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63423
    jala
    Deltager

    admin sagde

    jala sagde
    Jeg synes jeg bliver mere og mere forvirret.

     

    Jeg forstår ikke helt hvorfor den kan når en samsung bluray ikke kan.

     

    Det er en begrænsning, når der benyttes et Boxer TV kortlæsermodul. I bokse med indbygget kortlæser kan kortlæseren godt afkode 2 kanaler samtidigt. Det kan være svært at forstå forskellen, men sådan fungerer det altså.

    nå ja det giver jo alligevel lidt mening :)

     

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63420
    jala
    Deltager

    Jeg synes jeg bliver mere og mere forvirret.

     

    Jeg forstår ikke helt hvorfor den kan når en samsung bluray ikke kan.

     

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63418
    jala
    Deltager

    Lad mig spørge på en anden måde.

    https://digitalt.tv/tv-frekvenser-dvbt-nettet-danmark/

     

    Ud fra den liste kan du så optage fra 2 forskellige mux’er og vel og mærke 2 kanaler der ikke er frie kanaler ?

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63417
    jala
    Deltager

    admin sagde
    Nu er Boxers HDTV kanaler jo i samme mux, men jo det lader sig også gøre. 

    Hvor er det du ser at Boxer ikke mener det er muligt? De skriver f.eks. Optag 2 programmer og se et tidligere optaget program på samme tid på http://www.boxertv.dk/produkter/Modtagerudstyr/Sagemcom-RTI95-320HD/

    Hmm du har ret, jeg ved ikke om der er forskel på programmer og betalingsprogrammer men fik dette svar fra boxers kundeservice.

     

    Hej Lars,

     

    Tak for din henvendelse.

     

    Kan godt forstå du sætter spørgsmål tegn til det.

    Ikke engang vores bokse vi sælger kan optage 2 betalingskanaler på en gang.
    For at kunne optage 2 betalingskanaler, skal man have en boks med 2 tuner og der skal sætte 2 kort i maskinen.
    Mit bedste bud på du vil kunne skaffe det er hører nede ved en forhandler.

    Rigtig god dag

     

    Du er altid velkommen til at ringe til os på telefon 7033 2033 eller kontakte os via kontaktformularen på vores hjemmesiden, hvis du har andre spørgsmål.

    Har du flere spørgsmål eller informationer til netop denne sag, er du velkommen til at besvare denne mail.

     

    Med venlig hilsen

    Niklas L.

     

    Boxer TV A/S

    Postbox 2704

    2100 København Ø

     

    Kundeservice 7033 2033

    http://www.boxertv.dk

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63415
    jala
    Deltager

    admin sagde


    jala sagde

    kom til at tænke på noget.

     

    Hvordan kan en RTI90-320 optage 2 kanaler samtidigt når der kun er plads til et kort ?

    Den kan godt optage 2 kanaler samtidigt. Det er kun på kortlæser moduler der er begrænsning, ikke indbygget kortlæser. 

    Jeg har testet det.

    så den indbyggede kortlæser kan optage 2 forskellige betalingskanaler fra 2 forskelliger mux’er ?

     

    underligt at boxer ikke er klar over det :)

     

    edit: eller endnu bedre 2 forskellige hd kanaler fra 2 forskellige mux’er ?

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63412
    jala
    Deltager

    fedt!!

     

    nu skriver boxer så at rti90-320 heller ikke kan optage 2 kanaler af gangen

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63407
    jala
    Deltager

    kom til at tænke på noget.

     

    Hvordan kan en RTI90-320 optage 2 kanaler samtidigt når der kun er plads til et kort ?

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63406
    jala
    Deltager

    Niels Petersen sagde

    admin sagde 
    Den er vist lavet til britisk DVB-T, så ved ikke hvor godt den virker i DK. Det er ikke en Samsung har på deres danske side.

    Formodentlig kan den ikke håndtere optagelser af 2 kodede kanaler på samme tid.

    Hvis du har mod på det, så kunne da prøve at købe den og så returnere, hvis den ikke skulle fungere tilfredsstillende.

    Den vil ikke kunne bruges til kanaler der er krypteret, da den slags er utænkeligt på DVB-T i UK, der betales der ikke for DVB-T, så derfor er der ingen kortlæser.

    Men den har CI+ interfacet, det kan vel bruges til betalingskanaler ?

    Jeg har haft fat i samsung og de siger desværre de KUN har produkter med ET interface og ikke 2 hvilket åbenbart er et krav for at optage 2 programmer af gangen.

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63404
    jala
    Deltager

    admin sagde

    jala sagde
    Jeg faldt over en samsung stb-e7500  er det ikke bare sådan en jeg skal have ?

    Den er vist lavet til britisk DVB-T, så ved ikke hvor godt den virker i DK. Det er ikke en Samsung har på deres danske side.

    Formodentlig kan den ikke håndtere optagelser af 2 kodede kanaler på samme tid.

    Hvis du har mod på det, så kunne da prøve at købe den og så returnere, hvis den ikke skulle fungere tilfredsstillende.

    god pointe så er det nok heller ikke den jeg skal have, så er jeg tilbage ved rti90-320 igen

     

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63402
    jala
    Deltager

    Jeg faldt over en samsung stb-e7500  er det ikke bare sådan en jeg skal have ?

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63399
    jala
    Deltager

    Palleba2000 sagde
    Hej  
    Jeg forsøger at liste mine krav i prioriteret rækkefølge.  
    1: optage 2 kanaler samtidig, det skal være 2 helt tilfældige kanaler og ikke en betalings og en ikke betalings kanal.
    2: EPG og optagelser skal fungere smertefrit
    3: alle funktioner som pause et program og den slags bekvemmeligheder skal også bare fungere.
    4: have en menu/gui der er nem at finde rundt i. 
    5: have DLNA så jeg f.eks. kan se tv på min mobil
    6: bestemme hvad boksen skal optage fra min telefon.
    8: have adgang til webbrowsing.
    9: have adgang til youtube. (delvist)
    10: have blueray afspiller. (delvist)
    11: der er sikkert noget jeg har glemt, så kender i nogle funktioner må i da gerne minde mig om dem



    Svar:
    En Vu+ Solo2 / Ultimate boks, Dreambox DM7020HD / DM8000 eller anden Linux boks kan de fleste ting, har slettet de punkter den ikke kan. Og så punkt 11, de kan MANGE andre ting.

    Disse linux bokse er måske lidt svære at komme igang med, men når man har fundet ud af tingene, så er de meget gode maskiner.

    MVH
    Palleba

    Ved du hvilke af disse der har 2 dvb-t2 tunere og hvilke der ikke føles som beta bokse og ikke mindst hvilke der er simple nok til at resten af familien kan bruge dem ?

    som svar til: hjælp med at finde en boks #63395
    jala
    Deltager

    den SKAL heller ikke kunne alle 10 ting, det er bare ønsker i prioriteret rækkefølge :)

    som udgangspunkt er 1-4 krav og ja der var min plan da at købe en brugt RTI90 og opgradere med RTI95 firmware.

    Jeg har dog set lidt på de nye samsung blueray afspillere og en miraclebox 9.

    samsungen kan desværre kun opgtage 1 betalingskanal af gangen og miraclebox virker noget beta agtig.

    Så står jeg tilbage ved den RTI som kan det basale men ikke alt det fancy som også kunne være sjovt at have :)

     

    edit: og så selvølgelig købe et apple tv til alt det fancy :)

Login Registrer
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
Back to top button