Telia TV

Antenne-TV i 2012 - Hvad sker der? | Side 5 | Antenne-TV | Forum

Overvej at opret bruger
guest

Log ind Opret profil

Opret profil | Mistet adgangskode?
Avanceret søgning:

— Forum omfang —

— Ens —

— Forum indstillinger —

Wildcard brug:
*  matcher alle tegn    %  matcher kun et tegn

Minimum søgeordlængde is 4 characters - maksimal søgeordlængde er 84 tegn

Emne RSS
Antenne-TV i 2012 - Hvad sker der?
5. september 2011
13:28
Preben Pedersen
Medlem
Forum indlæg 209
Medlem siden:
7. februar 2010
81

Overskriften på dette indlæg hedder jo Antenne-TV i 2012 – (kan så tolkes til lidt længere ud i fremtiden)

Hvorfor skal tag-antenne modtager ikke afregne Copydan og Koda afgifter question 

Hvorfor er det kun antenneforeninger, kabeltv, IP-TV leverandør osv.. der pålægges denne ekstra udgift, som jo burde være afholdt af tv-producenterne/ tv-selskaberne, nogen som kan give en dyber forklaring på denne konkurrence forvridning. crazy

14. september 2011
11:12
reslfj
Medlem
Forum indlæg 296
Medlem siden:
30. januar 2010
82

kram5610 sagde

Jeg kan godt se, at der er lidt flere TV end jeg lige troede – men er de så tilpasset danske forhold? Virker undertekser, hee aac lyd? Etc?

Morten Hesseldahl

Morten, det går nok mere som jeg og Kenneth forventer end efter din tro:

"Boxer HD TV – Fra 1. april lanceres HDTV via DVB-T2"     dk  thumbs-up

Lars     smile        (i dag måske lidt rollover

14. september 2011
11:36
Preben Pedersen
Medlem
Forum indlæg 209
Medlem siden:
7. februar 2010
83

reslfj sagde

kram5610 sagde

Jeg kan godt se, at der er lidt flere TV end jeg lige troede – men er de så tilpasset danske forhold? Virker undertekser, hee aac lyd? Etc?

Morten Hesseldahl

Jamen det er jo godt det bliver meldt ud nu, istedet for næste år den 1. april – så ville mange nok ikke tro på det rollover

14. september 2011
13:00
admin
Administrator
Forum indlæg 1253
Medlem siden:
7. december 2009

Bemærk også at der udover DVB-T2 også er krav om CI+ ved HDTV fra Boxer, ifølge mine oplysninger. Har bikset en artikel sammen http://digitalt.tv/boxerhdtvkrav

14. september 2011
14:58
kram5610
Flensburg, Deutschland
Medlem
Forum indlæg 188
Medlem siden:
3. februar 2010
85

reslfj sagde

Jeg har ikke udtalt mig om Danmark – men derimod om TYSKLAND – og her holder jeg fast i, at DVB-T2 er flere år ude i fremtiden! 

Jeg har opgivet Danmark og bor nu på den rigtige side af grænsen!

Mvh.

Morten Hesseldahl

14. september 2011
19:42
reslfj
Medlem
Forum indlæg 296
Medlem siden:
30. januar 2010
86

Preben Pedersen sagde

Jamen det er jo godt det bliver meldt ud nu, istedet for næste år den 1. april – så ville mange nok ikke tro på det rollover

Ja, det tænkte jeg også på, da jeg først læste artiklerne om dette – her og på recordere.  Jeg søgte faktisk på Boxertv.dk, på nettet i almindelighed og læste en ekstra gang, før jeg selv skrev.  

Alt med 1. april  – dyb skepsis.  Men det gælder alså ikke 14 september.  

Lars   smile

14. september 2011
19:49
reslfj
Medlem
Forum indlæg 296
Medlem siden:
30. januar 2010
87

kram5610 sagde

Jeg har ikke udtalt mig om Danmark – men derimod om TYSKLAND – og her holder jeg fast i, at DVB-T2 er flere år ude i fremtiden! 

Ja, vi har vel hele tiden kredset om 2013/2014 – det er dog kun 2-3 år.    Men det Boxers udmelding viser, er hvor hurtig det hele kan skifte og hvor let disse mennesker har det med at sige noget  -  der passer her og nu – men som viser sig ikke at holde -  ja mange hæderlige typer, vil nok kalde det direkte løgn.

Det bliver du nok ikke enig med ret mange om – på dette forum  rollover  

Lars  smile

14. september 2011
22:14
kram5610
Flensburg, Deutschland
Medlem
Forum indlæg 188
Medlem siden:
3. februar 2010
88

reslfj sagde

Ja, vi har vel hele tiden kredset om 2013/2014 – det er dog kun 2-3 år.    Men det Boxers udmelding viser, er hvor hurtig det hele kan skifte og hvor let disse mennesker har det med at sige noget  -  der passer her og nu – men som viser sig ikke at holde -  ja mange hæderlige typer, vil nok kalde det direkte løgn.

Ja men i Danmark har man en provider (Boxer) som kan gi tilskud til bokse mv. – det har man ikke i Tyskland… DVB-T spiller en stadig mindre rolle hernede. DVB-T er for de folk som kan leve med få kanaler… Jeg holder stadig på at, DVB-T2 tidligt bliver indført som supplelent fra 2015 – og selve skiftet fra DVB-T til DVB-T2 år senere. 

Det bliver du nok ikke enig med ret mange om – på dette forum  rollover

Lars  smile

Nææ hyg I Jer bare med Helle :-) 

Mvh.

Morten Hesseldahl

14. september 2011
23:41
langkawi
dk
Medlem
Forum indlæg 179
Medlem siden:
13. januar 2010
89

Morten, hyg du dig så med Angela wink

Hvad sker der i 2012?
Jeg talte med en dame fra firmaet Boxer idag, der fortalte mig, at Boxer søsætter flere hd-kanaler 1.april 2012 (!!)
Altså ikke bare TV2HD, men også andre kanaler. Hun kunne dog ikke fortælle hvilke kanaler det drejer sig om…
Mon ikke der er noget om snakken, for ellers ville hun vel ikke lukke den slags ud crazy
Hvornår kommer DR1 og DR2 i HD? Det kan være disse hun tænker på?
Gætværk: måske kanal5HD ?

Husk at klikke på reklamerne her på sitet :-)
15. september 2011
07:49
Preben Pedersen
Medlem
Forum indlæg 209
Medlem siden:
7. februar 2010
90

langkawi sagde

Morten, hyg du dig så med Angela wink

Hvad sker der i 2012?
Jeg talte med en dame fra firmaet Boxer idag, der fortalte mig, at Boxer søsætter flere hd-kanaler 1.april 2012 (!!)
Altså ikke bare TV2HD, men også andre kanaler. Hun kunne dog ikke fortælle hvilke kanaler det drejer sig om…
Mon ikke der er noget om snakken, for ellers ville hun vel ikke lukke den slags ud crazy

DR1 HD kommer iforbindelse med skiftet fra Mpeg2 til Mpeg4 og det bliver på DVB-T/Mpeg4 på Mux1, DR2 forsætter som SD lidt endnu, det samme gøre DR K, DR Ramasjang.

Boxer kommer nok mest sandsynlig med enten FTA kanalerne fra Nabolandende i HD eller 6éren HD og Kanal5 HD, da de jo i forvejen har 6éren og Kanal5 på deres programflade.

Men tror ikke folk er villig til at betale mere for tv-kanalerne bare fordi de kan fåes i en HD udgave.

15. september 2011
08:01
admin
Administrator
Forum indlæg 1253
Medlem siden:
7. december 2009
91

Jeg ville nu blive overrasket hvis det er nabolandskanaler de vil tilbyde i HD. 

15. september 2011
08:03
admin
Administrator
Forum indlæg 1253
Medlem siden:
7. december 2009

langkawi sagde

Hvad sker der i 2012?

Det har de jo meldt ud i pressemeddelelsen, som jo også er bragt videre her på digitalt.tv http://digitalt.tv/boxer-hd-tv…..ia-dvb-t2/ så det bliver helt sikkert mere end TV 2 HD.

Som jeg også skriver så sælges HD som ekstra pakke hos Boxer i Sverige, til 19,- svenske kroner pr. måned. Men Boxer har ikke afgjort endnu, hvordan HD skal sælges i DK endnu.

15. september 2011
08:30
Kenneth.Wenzel
København
Medlem
Forum indlæg 22
Medlem siden:
17. juli 2010
93

Der er ca. 37 Mbit/s at gøre godt med på MUX 5 med DVB-T2

En HD kanal skal bruge 5,5 Mbit/s eller mere. Det vil sige, at der er plads til ca. 5 måske 6 HD tv kanaler .

Mit bud vil være følgende fire danske HD kanaler i Mux 5

- TV2 HD
- TV2 Sport HD
- Kanal 5 HD
- 6'eren HD

og én evt. to, hvis der er plads, af nedenstående udenlanske HD TV kanaler i den nævnte rækkefølge:

- MTV HD
- Discovery HD
- Animal Planet HD

Kenneth Wenzel

Forum tidszoneEurope/Copenhagen

Fleste brugere online samtidig154

Online nu
13 Gæst(er)

Nuværende på denne side
2 Gæst(er)

Top brugere

antenne.dk: 377

Turbo: 328

reslfj: 296

jetdirect: 285

Preben Pedersen: 209

kram5610: 188

Medlemsstatistik

Gæste bidragsydere: 2

Medlemmer: 1517

Moderatorer: 0

Administratorer: 1

Forumstatistik

Grupper:3

Fora:16

Emner:1020

Nyeste medlemmer:Tommy Hansen, emvrogo, Marc Frank, Marc Frank Pedersen, mieverner, Tina Steensen Andersen

Moderatorere:

Administratorer:admin (1253)

QR Code Business Card